صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 April 2024
هدف برگزاري اردوهاي جهادي، سازندگي است؛ اين گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترين و مقدس‌ترين غنيمتي است كه از اين سفر براي آدمي مي‌ماند ضمن اينكه رسالتي بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محروميت زدايي در بين جوانان و ايجاد روحيه سازندگي و اميد در مردم منطقه است.
کد خبر: ۸۷۰۹۵۹۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است. اردوهای جهادی اثر معنوی و تربیتی آن بیشتر از مسائل عمرانی است و هدف از این اردوها بعد تربیتی، سازندگی، معنوی و فرهنگی بوده که در بین دانشجویان به مراتب با اهمیت‌تر و مؤثرتر از بعد سازندگی و عمرانی آن است.

 

اردوهای جهادی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای استفاده از شور و نشاط انقلابی جوانان مستعد در پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی است و مهم‌ترین اهداف بسیج دانشجویی از برگزاری اردوی جهادی، تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری و رفع محرومیت‌زدایی است.

 

در واقع مهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی، سازندگی است؛ این گذر از خود و اجابت حق بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند ضمن اینکه رسالتی بر دوش جهادگران است و آن توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در مردم منطقه است.

 

در همین راستا دانشجویان دانشگاه های استان کرمانشاه نیز در قالب برگزاری اردوهای جهادی به مناطق محروم استان اعزام و در عرصه اقتصاد مقاومتی ،بهداشت و درمان آموزشی و مشاوره خانواده وارائه سبک زندگی اسلامی-ایرانی اردوی جهادی برگزار کردند.


علي همتي دانشجويي بسيج دانشجويي دانشگاه پيام نور مرکز اسلام اباد غرب در گفتگو با خبرنگار ما گفت: خداوند توفیق داد تا خرداد ماه امسال به همراه پنجاه نفر از برادران وخواهران بسيجي جهادگر اين مرکز به مدت 10 روز و در ايام امتحانات پايان ترم ودر ماه مبارک رمضان ماه مهماني خدا با زباني روزه راهي اردوي جهادي به مقصد دهستان شيان که از روستا هاي اسلام آباد غرب مي باشد اعزام شویم.

 

وی افزود: من و کليه ي دانشجويان در تحقق هدفي والا وخدا پسندانه که همان کمک به محرومين و محروميت زدايي و پر کردن اوقات فراغت نوجوانان وجوانان بود گام برداشتيم وامیدواریم که این اقدامات مقبول درگاه احدیت واقع شود.

 

این دانشجوی جهادگر در ادامه گفت: ازجمله خدماتي که در این اردوی جهادی انجام شده رنگ آميزي مسجد صاحب الزمان دهستان ، اقدام برای نصب تابلوی شهدای شیان و غبار روبی مزار شهدا و مسجد، برگزاري کلاس هاي محفل انس با قرآن کريم،احکام،کلاس هاي هنري ،گل سازي،قالي بافي،گليم بافي ،سفره دوزي ، مشاوره کودکان و... بود همچنین در روز اختتاميه توانستيم ميزبان امام جمعه محترم شهرستان اسلام اباد غرب ،تعدادي از مسئولان شهرستا نو اهالي روزه دار دهستان شيان براي صرف افطار باشيم.

 

وی خاطرنشان کرد:در اين دوره تعداد پانصد نفر از اهالي روستا توسط پزشکي که دعوت شده بود ويزيت شده و داروي رايگان دریافت کردند که با استقبال بسیار خوب مردم روستای محروم شیان روبرو شد.

علی همتی اردوهای جهادی را یک تجربه بسیار عاشقانه و معنوی دانسته ومی گوید: اردوهای جهادی راهی به سوی عشق است،در اين دوره ها مي شود با مشکلات روستايان از نزديک آشنا شد،مي شود معصوميت کودکان را ديد، مي شود در کنار روستايان ساده زيستن را آموخت،مي شود ايثار را تجربه کرد ، مي شود خدا را ديد...مي شود کوشش را معنا کرد...مي شود سختي ها را چشيد، سختي هاي همچون مسير شهر تا روستا، گرماي تابستان را در بيرون از منزل وکارکردن آن هم با زبان روزه.‌‌...

 

آری مي شود شادي را با هم نوعانت تقسيم کرد...

 

مي شود پاکي و صداقت را از چشمان کودکان روستا ديد...

 

وخلاصه، مي شود با همسالانت تنها يک هدف را دنبال کرد و آن هم کمک به مناطق محروم ومحروميت زدايي است و چه خوب است همه با هم مسير تحقق يک هدف والا و خدا پسندانه گام برداريم، و جدايي از همه ي اينا صوابي که نصيبمان مي شود نبايد ناديده گرفت، در اينجا به ياد فرموده اي از رسول خدا (ص) افتادم که ميفرمايند: بر عملکرد هر مرده اي مهر پايان زده ميشود مگر جهاد گر پيشتاز در راه خدا زيرا عملش تا روز قيامت براي او رشد داده مي شود و از عذاب قبر ايمن مي گردد.

 

مهری محمودیان از دیگر دانشجویان شرکت کننده در این اردوی جهادی می گوید: اردوهای جهادی یک فرصت بسیار مغتنم برای رهایی از نفس است وازجمله فعالیت‌های تشکل بسیج دانشجویی است که هر سال با هدف تقویت روحیه خودباوری، تقویت اعتماد به نفس در دانشجویان، ایجاد اعتماد عمومی و خوش بینی میان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ، تربیت نیروهای متخصص و متعهد و درد آشنا برای آینده و آشنا کردن جوانان با محرومیت‌ها و محدودیت‌های جامعه برگزار می‌شود.


وی حال و هوای شرکت در این اردوها را بسیار روحانی دانسته و می گوید: خداوندا، نه تاب ماندن در خانه را دارم و نه دل ماندن را!! کوله بارم از تجربه اندک است و بار مسئولیت روی شانه هایم سنگین!!!

توهمانی که مرا برگزیدی تا چند روزی را در کنار این مردم ساده وبی آلایش و زحمت کش ساده زیستن و تجربه را برگیرم و در مهمانی خودت جرعه های لز شراب معرفت خودت را به من چشاند...

 

پروردگارا چنان کن تا در آوردگاه یاوران حق تو را صدا بزنم ودر نبرد حق وباطل پیر تو رابه چله بکشم و نگذارم امام زمانم غریب بماند یاریم کن...

آری اردوهای جهادی فرصتی طلایی برای خودسازی دانشجویان و جوانان است، دانشجویان و جوانان پاک نهاد روزه داری که در گرمای هوا با حضور در اردوهای جهادی از نزدیک با شنیدن درد و دل های مردم مناطق محروم و لمس کردن مشکلات آنان با روحیه ای جهادی نفس خود را پروش داده و برای در دست گرفتن مسئولیت های آینده آماده خواهند شدضمن اینکه با رویکرد جهادی وبا انگیزه الهی واعتقادی وتفکر بسیجی می توان به اقتصادمقاومتی دست یافت.



ارسال نظرات