صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
معاون وزیر آموزش و پرورش:
معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش به موضوع دانشگاه و اشتغال بعد از تحصیل اشاره کرد و گفت: بیشتر دانش‌آموزان دنبال تحصیل در رشته تجربی هستند و بر این اساس آینده مهندسی در خطر است.
کد خبر: ۸۷۱۶۱۷۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عبدالرسول عمادی امروز در معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تعلیم و تربیت مانند خرید و فروش و معامله است، اظهار داشت: خروجی آموزش و پرورش امتحانات نهایی پایه آخر متوسطه نظری، فنی و پیش‌دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه برای خروجی آموزش و پرورش امتحانات نهایی پایه سوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و دوره پیش دانشگاهی در نظر است، افزود: میانگین نمره آموزش و پرورش در ۳ سال اخیر حدود ۱۲ است به این معناست که دانش‌آموزان ۶۰ درصد مهرههای آموزشی را آموخته‌اند و ۴۰ درصد را نیاموختهاند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج امتحانات نهایی متوسط میانگین یادگیری دانش‌آموزان را در طول دوران تحصیلی بیان می‌کند، گفت: براساس این نمره ۶۰ درصد در نظام آموزشی موفق بوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه میانگین یادگیری دانش‌آموزان سراسر کشور مبنای نتایج خروجی آموزش و پرورش قرار میگیرد و این نمره استاندارد است، گفت: ۸۰ درصد دانشآموزان پایههای آخر در امتحانات قبول میشوند اما دانشآموزان در نتایج خروجی به ۶۰ درصد معلومات پاسخ داده اند و علت ۸۰ درصد قبولی دانش‌آموزان این است که نمره مستمر طول سال با نمره امتحانات نهایی جمع میشود و نمره قبولی دانشآموزان را می‌سازد.

عمادی در رابطه با رتبه‌بندی استان‌ها با بیان اینکه همبستگی میان نمره مستمر و نمره نهایی در بین مناطق آموزشی و استان‌های اول تا آخر وجود ندارد، گفت: میانگین نمره نهایی استان‌های رده نخست کشور ۱۵ و نمره مستمر بین ۱۵ و ۱۶ است.

وی با بیان اینکه در استان‌های آخر در امر آموزش همه مسائل به امتحانات پایانی موکول شده است، گفت: در سال‌های اخیر توجه به امر آموزش را در استان‌های اول کشور مدنظر داشته‌ایم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نتایج خروجی آموزش و پرورش را با مدیران کل، معاونان آموزشی، سنجش گروه‌های آموزشی مورد بررسی قرار داده‌ایم و در حال تحلیل نتایج هستیم اما فعالیت‌ها باید به خروجی مطلوب در پایه آخر منجر شود، گفت: متاسفانه در خروجی آموزش و پرورش به اهداف ترسیم شده نرسیدم و درگیر فرایندی خارج از نظام تعلیم و تربیت در زمینه دانشگاه‌ها و اشتغال بعد از تحصیل شده ایم.

وی به موضوع دانشگاه و اشتغال بعد از تحصیل اشاره کرد و افزود: بیشتر دانش‌آموزان دنبال تحصیل در رشته تجربی هستند و بر این اساس آینده مهندسی بعد از نظام آموزش عمومی در خطر است.

عمادی با بیان اینکه در رشته تجربی ۳ رشته بیشتر وجود ندارد، بیان کرد: اکنون درگیر موضوع هدایت تحصیلی هستیم به نحوی که حدودگذاری ‌کنیم که دانش‌آموزان در رشته‌های ریاضی، فنی و حرفه‌ای و انسانی تحصیل کنند.

وی تاکید کرد: ظرفیت دانشگاه‌ها در کنکور پزشکی اندک است و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها نیز با بازار کار درگیر هستند و خروجی مطلوبی حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات