صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 01 May 2024
عالی خاکساری با بیان این که سیاست گذاری صنعت خودرو در دست کسانی است که منفعت های میلیاردی از آن کسب می کنند، گفت: باید سیاست گذاری صنعت خودرو کشور به طور کامل از تولید خودرو و قطعه سازان جدا شود.
کد خبر: ۸۸۳۴۲۳۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، عالی خاکساری اظهار کرد: خودروسازی ایران در یک چرخه افتاده که با این مدیریت، لابی های سیاسی و اقتصادی که پشت خودروسازان وجود دارد، به خصوص امروز هم که لابی قطعه سازان به این مسئه اضافه شده فکر نمی کنم حالا حالا کشور از این جریان خارج شده و به سمت خودروسازی واقعی و درست پیش برود.

وی تصریح کرد: به هر صورت وضعیت کنونی کشور در خودروسازی هیچ چشم اندازی روشنی را نمی توان دید. مگر این که واقعا یک تحول مدیریتی اساسی در صنعت خودرو شکل گرفته و سیاست گذاران مملکت چه در سطح قوه مجریه، قوه قضاییه و در مجلس واقعا به این باور برسند که این گونه تولید خودرو خیانت به اقتصاد، جان و محیط زیست است.

وی افزود: اگر به این باور برسد که نشانه های زیادی برای آن وجود دارد، باید به این باور برسند صنعت خودروسازی کشور به جز ضرر و از بین بردن منابع مالی، جانی و زیست محیطی منفعی برای ما ندارد. در این صورت می توانیم امیدوار باشیم که شروع صنعت تحول خودرو کشور آغاز می شود.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت:به عنوان کارشناس خودرو  با توجه به لابی های اقتصادی و سیاسی که از طرف برخی مدیران سابق خودروسازی، برخی مدیران فعلی و به خصوص سرمایه گذاران قطعه ساز کشور وجود دارد، فعلا امیدی برای اصلاح این وضعیت نمی بینم.

خاکسار ادامه داد: متاسفانه روندی که روی داده باعث تحقیر مردم کشور ایران شده است. در واقع کالای ایرانی تحقیر می شود.

وی با اشاره به این که مردم می بینند که خودرو ایرانی بی کیفیت با قیمت بسیار گزاف به عنوان نماد تولیدات داخلی خودش را معرفی می کنند، اظهار کرد: این موضوع تا زمانی که ادامه داشته باشد بقیه تولیدات داخلی کشور از پوشاک گرفته تا مواد غذایی لطمه همین لطمه تولید ملی را می خورند. باید این سیاست گذاری یکبار برای همیشه حل شود و سیاست گذاری صنعت خودرو کشور به طور کامل از تولید خودرو و قطعه سازان جدا شود.

وی بیان کرد: مشکلی اینجا وجود دارد و آن این که سیاست گذاری خودروسازی به دست کسانی افتاده که یا قطعه سازند یا خودرو. اینها مستقیم یا غیرمستقیم منفعت های میلیاردی و میلیون دلاری از این صنعت دارند، پس نمی توانیم امیدوار باشیم که سیاست  گذاری درستی در این صنعت شکل بگیرد. مگر این که سیاست گذاران مستقل عمل کنند.

ارسال نظرات