صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از برگزاری بیش از 200 برنامه فرهنگی و هنری در سالگرد ارتحال امام(ره) در شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۷۳۴۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
محمود مصباح در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بیش از 200 برنامه مختلف فرهنگی و هنری در شهر و روستاهای شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

وی افزود: برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات قرآن، برپایی ایستگاه صلواتی در نقاط مختلف شهرستان، برگزاری مسابقه با موضوع وصیت‌نامه سیاسی الهی امام خمینی (ره) در شهرستان و برگزاری برنامه کتابت قرآن کریم توسط هنرمندان خوشنویسی شهرستان از جمله این برنامه‌ها است.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال امام(ره) نهاوند عنوان کرد: برپایی نمایشگاه کتاب با بیش از 15 هزار جلد در 3 هزار عنوان، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع آن امام راحل، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی با این موضوع، برگزاری عصر شعر، داستان و خاطره با موضوع مقام شامخ امام خمینی (ره) نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری سوگواره حضرت امام (ره) در بیش از 45 کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهر و روستاهای شهرستان افزود: همچنین قدردانی از فعالان و پیشکسوتان عرصه شعر انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات صحیفه نور در شهرستان، برگزاری جلسات روشنگری و تبیین اهداف قیام حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

مصباح ابراز داشت: انجام برنامه های فرهنگی در سالروز ارتحال امام خمینی(ره) فرصت مناسبی برای انتقال ارزش های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به نسل جدید است.

وی عنوان کرد: انتقال افکار امام خمینی(ره) به نسل نو یکی از بهترین راه ها برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است و باید به سهم خود در تحقق این هدف کوشید.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند به بهره برداری فرهنگی از برنامه های مربوط به سالگرد ارتحال امام خمینی )ره) اشاره کرد و گفت: در پناه برگزاری چنین مراسمی باید مشکلات و آسیب های فرهنگی خود را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه ما هر آنچه داریم از حضرت امام (ره) داریم و به هرجایی رسیده‌ایم به برکت وجود ایشان، مقام معظم رهبری (مدظله ) و خون پاک شهدا است، اظهار داشت: ما وظایف و مسئولیت‌هایی در قبال دین خود به اسلام و انقلاب داریم که یکی از مهم‌ترین آن‌ها در نیمه خرداد تجلی پیدا می‌کند که جا دارد تا جایی که می‌توانیم یاد و خاطره امام خمینی (ره) را زنده نگه‌داریم و این موضوع در تمام جهان، مکاتب و ادیان وجود دارد به‌نحوی‌که بزرگان و رهبران خود را برای همیشه تکریم می‌کنند.

مصباح افزود: تجلیل از مقام آن امام بزرگوار در ایام ارتحال باید به‌گونه‌ای باشد که قابل ‌لمس و مشاهده بوده و ابتدا این زنده نگه‌داشتن شدن باید در اذهان و افکار ما باشد.

وی گفت: سیاه پوش کردن معابر و اماکن، برگزاری نشست‌هایی با موضوع اشاعه تفکر امام راحل ، دیدار و دلجویی از خانواده های شهدا و ایثارگر 14 و 15 خرداد، دیدار با خانواده های شهدای بستری در بیمارستان‌های شهرستان، برپایی زیارت عاشورا، توزیع نذری و افطاری، درج جملاتی از امام راحل در سربرگ نامه های اداری و برپایی مراسم عزاداری در شهر و روستاهای شهرستان نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده است که امیدواریم با تلاش و همت مجموعه شهرستان ما هم در این حرکت فرهنگی سهیم بوده و ادای دینی کرده باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات