صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 April 2024
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص)تاکید کرد: ظهور نیروهای قدرتمند حشدالشعبی در عراق برگفته از فرهنگ دفاع مقدس است که در سراسر منطقه ریشه دوانده و مشابه آن در سوریه، یمن، بحرین، غزه و لبنان نیز مشاهده می شود.
کد خبر: ۸۹۲۲۳۸۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،

؛سردار سرلشکر غلامعلی رشید ، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در مراسم سراسری رژه نیروهای مسلح که صبح امروز در کنار آب های نیلگون خلیج فارس در شهرستان بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد:۳۸سال از تجاوز سراسری دشمن به ایران می گذرد همچنین ۲۸ سال از جنگ گذشته و ملت ما هنوز در جنگ زندگی می کند و از خوب و بد جنگ متاثر می شویم.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس حادثه بزرگ تاریخی برای کشور ما و جان بود چرا که جنگ ما از بسیاری از جنگ هایی که در دوران نظام دو قطبی در جهان اتفاق افتاده بود و حتی جنگ هایی که بعد از جنگ های ما رخ داده مهم تر است.

رشید با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ،جهان در آستانه تغییری مهم قرار گرفت ، افزود: در دورانی که دول شرق و غرب دنیا را تحت سیطره خود قرار داده بودند امام راحل با تکیه بر سیاست بزرگ نه شرقی و نه غربی خط بطلانی بر روی تمام قدرت های استکباری جهان کشید و آنها را انکار کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در بحبوحه سلطه گری و تجاوزهای استعمارگران از اسلام گفت و جهان اسلام را متحول کرد

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) تصریح کرد: در دورانی که دو ابر قدرت شرق و غرب در تلاش بودند که سهم بیشتر از دنیا کسب کنند به دفاع از صدام و مقابله با انقلاب اسلامی ایران برخواستند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس ما در اشل جهانی قرار می گیرد، تاکید کرد: در دوران هشت ساله دفاع مقدس این ملت ایران و نیروهای مسلح برخواسته از این مرز و بوم همچون ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و بسیجی بود که فاتح میدان نبرد شد.

رشید بیان کرد: جنگ افروزی دشمنان انقلاب با مشارکت آلمان، انگلیس و فرانسه و کمک های بی حد و حصر به صدام چهره بدی از جنگ را به جا گذاشت و نابودی خرمشهر و حلبچه را به نابودی کشاند.

وی با تاکید بر اینکه باید حقیقت جنگ را جوانان گفت،ادامه داد:فرماندهان شهید و زنده ارتش و سپاه پاسداران انسان های بزرگی بودند که با حماسه آفرینی خود نقطه حیات و تعادل انقلاب را رقم زدند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) اظهار کرد:حماسه در جنگ بدون روح بزرگ و رجز خوانی معنایی نداشت لذا فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران حماسه سرایان بزرگی بودند که جان های به پناه آمده را در درگاه احدیت به آرامش می رساندند.

وی با بیان اینکه فرماندهان شهید حماسه سازانی آرمان خواه ، مسئول و بی ادعا بودند،افزود: امام راحل در راس همه رزمندگان حماسه سرای بزرگ تاریخ و جهان قرار دارند.

رشید با اشاره به اینکه بزرگداشت دفاع مقدس ریشه در اعتقاد به خدا و برای دستیابی به آرمان های بلند انقلاب دارد، یادآور شد: الگوی فکری ملت ایران در دفاع مقدس برآمده از مکتب عاشورا و نهضت حسینی است.

وی با بیان اینکه تلاقی دفاع مقدس و عاشورای حسینی یادآور الهام بخشی عاشورا در تفکر رزمندگان است،ادامه داد: حذف صدام و حزب بعث متجاوز و استقرار یکدلی میان مردم بغداد و سرزمین سیدالشهدا حاصل مقاومت نیروهای مسلح ایران است که در امتداد هشت سال دفاع مقدس رقم خورده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص)تاکید کرد: ظهور نیروهای قدرتمند حشدالشعبی و مدافع مردمی در عراق در کنار سایر نیروهای مسلح این کشور برگفته از فرهنگ دفاع مقدس است که در سراسر منطقه ریشه دوانده و مشابه آن در سوریه، یمن، بحرین، غزه و لبنان نیز مشاهده می شود تا بینی کارگزاران نظام سلطه را به خاک مالیده شود.

وی ادامه داد: نقش بی بدیل و تاثیرگذار سردار سلیمانی در ساماندهی جبهه مقاومت و ستاد مبارزه با صهیونیست ها از بغداد تا بیروت،فلسطین و یمن به معنای بارور شدن ارزش های دفاع مقدس در سطح راهبری است.

رشید با اشاره به اینکه مهم ترین عامل عزت و قدرت ایران تکیه بر توان داخلی است،افزود:امروز قدرت بازدارندگی ایران حاصل زحمات و تلاش های مظلومین دوران دفاع مقدس بوده که این قدرت و هوشمندی حاصل تدابیر فرمانده کل قواست .

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) ادامه داد:قراردادبرجام حاصل تعهد، مسئولیت پذیری و پایبندی نظام ایران برای براقراری صلح و امنیت منطقه براساس قدرت بازدارندگی است والا این قدرت در سال های اخیر نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است.

وی گفت: قدرت نظامی و نیروهای مسلح این پیام را یادآور می شود که هر گونه اشتباه محاسبتی در مورد ایران پیمان شکنان را با عواقب و نتایج جبران ناپذیری را همراه خواهد کرد.

رشید تاکید کرد: نقض قراردادبرجام از سوی آمریکا اثبات کننده شرارت،حقه بازی و خباثت آمریکاست لذا جمهوری اسلامی ایران با ساماندهی قدرت نظامی یکپارچه دشمن را از فکر تجاوز به این آب و خاک برحذر می دارد.

ارسال نظرات