صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
مصطفی برزگر
امام جمعه ایلام:

بروز فتنه‌ها دلیل روشن بر حقانیت و پویایی نظام اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: بروز فتنه‌ها و حلقه‌های انحرافی دلیل روشن بر حقانیت انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۵۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶

 ، به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین "، محمد نقی لطفی" ، امام‌جمعه ایلام، ظهر امروز (18 اسفند) در جمع نمازگزاران ایلامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته و ممتاز انقلاب و رهبری آن در طول 40 سال حیات طیبه خود، غربالگری و پاک‌سازی و ریزش ناخالصی‌های به‌ظاهر انقلابی و در باطن قدرت‌طلبان زیاده‌خواه بوده است.

وی، بابیان اینکه نامه‌پراکنی‌های اخیر یکی از سران فتنه 88 و حلقه انحراف حاکی از هماهنگی این دو جریان علیه انقلاب و نظام ولایی است، افزود: یکی از مصادیق بارز ریزش‌های انقلاب، رهبران و دست‌اندرکاران فتنه 88 و جریان و حلقه انحرافی اخیر با نگارش نامه‌ها و مخاطب قرار دادن رهبری نیات پلید انگیزه خودخواهی و فساد انگیزی خود را برملا کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: انقلاب اسلامی برای رسیدن به اهداف بلند و نورانی خود همه موانع ظاهری و باطنی را درهم می‌کوبد و چون خود پاک و پاکیزه و خالی از ناپاکی‌هاست هر جریانی و یا هر فردی ولو مهم و تأثیرگذار، اگر بخواهند انقلاب را از صراط مستقیم و راه روشنی که امام عظیم آلشان و خلف صالح ایشان ترسیم کرده‌اند، تعریف کنند، رسوا و باطن مریض آن‌ها را آشکار خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمینلطفی، تصریح کرد: فتنه گران 88 با شعار فریبنده امام گرایی و حلقه انحراف جدید با شعار گفتمان امام و رهبری، در عمل و نیت در خدمت دشمنان کینه‌توز امام، انقلاب و رهبری هستند.

وی، گفت: رسانه‌های بیگانه و معاند از نگارش نامه توسط یکی از سران فتنه 88 و حلقه انحراف ذوق‌زده شدند و با تحلیل‌های فریبکارانه و مغرضانه به لجن پراکنی علیه انقلاب و رهبری عزیز پرداختند.

خطیب نماز جمعه ایلام، افزود: به‌طورقطع بروز فتنه‌ها و حلقه‌های انحرافی دلیل روشنی بر پویایی، بالندگی، ماندگاری و استواری انقلاب اسلامی و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی و مصداق بارز فتنه‌های قبل از قیام حضرت مهدی (عج) است.

امام‌جمعه ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه کمیته امداد یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین نهادهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده که توسط امام راحل تأسیس شد، است، یادآور شد: یکی از برترین تعالیم دین مبین اسلام احسان و نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان است.

وی، بیان کرد: این توفیقی از جانب خداوند متعال است که تنها نصیب بندگان خوب و برگزیده او می‌شود و خدمت به محرومان و نیازمندان یکی از شیرین‌ترین و پسندیده‌ترین عبادت‌ها و سنت پیامبر اکرم (ص) ائمه هدی (ع) است.

خطیب نماز جمعه ایلام، گفت: البته سابقه کمیته امداد امام راحل به سال‌های قبل از پیروزی انقلاب حدوداً سال‌های 42 و 43 برمی‌گردد که تعدادی از انقلابیون که در زمره یاران امام راحل بودند مأموریت پیدا کردند که به خانواده‌های زندانیان، نیازمندان و مبارزان رسیدگی کنند.

امام‌جمعه ایلام، افزود: امدادگری به‌ویژه در دوران اوج‌گیری انقلاب در طی سال‌های 56 و 57 که اعتصاب و تحصن همه‌جا را فراگرفته بود به‌منظور حمایت از اعتصاب‌کنندگان و زندانیان ادامه یافت و امروز نیز شاهد خدمات این نهاد در دستگیری از نیازمندان جامعه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی، ابراز کرد: تأسیس کمیته امداد به‌فرمان حضرت امام راحل، یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که باهدف خدمت به محرومان و مستمندان جامعه تشکیل شد که به لطف خدا توانسته است بسیاری از نیازمندان جامعه را تحت پوشش قرار دهد و چهره فقر را در کشور کمرنگ سازد.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای جذب جوانان انقلابی و تعلیم و تربیت و بصیرت افزایی نسل جوان با اشاره رهبری است، افزود: این نهاد مقدس و انقلابی در راستای تربیت پاک‌ترین قشر جامعه یعنی نسل جوان که آینده کشور و انقلاب و نظام اسلامی در گروه تربیت صحیح و انقلابی آن‌هاست، فعالیت می‌کند.

امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: دشمنان انقلاب و امام راحل برای به انحراف کشاندن این قشر عزیز، توطئه‌های وسیع فرهنگی باهدف نفوذ فرهنگی و ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی تدارک دیده‌اند و تمامی نقشه‌های شوم و اقدامات پلید خود را بر روی آن متمرکز کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه ایلام، با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در خاموش کردن فتنه‌های دشمنان نقش به سزایی داشتند، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب با درایت و تیزبینی‌های خود به‌خوبی خطرات جنگ نرم را مورد ارزیابی قرار داده و در این خصوص هشدارهای لازم را به مسئولان و متولیان فرهنگی ارائه داد و در این راستا بیش از 20 هزار تشکل فرهنگی و هنری مسنجم در مساجد سراسر کشور شکل‌گرفته و هرکدام پایگاهی مهم برای مبارزه با دشمن به شمار می‌روند.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی، در ادامه به تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا اشاره‌کرده و گفت: امام راحل در راستای تکریم همسران، فرزندان و مادران شهدا بود، این نهاد مقدس و ارزشمند ضمن برپایی مراسم یادبود شهدا و رفع مشکلات خانواده‌های معزز شهدا و فراهم نمودن مقدمات تحصیل فرزندان شهدا و تأمین مسکن، در طول 40 سال گام‌های بلندی برداشته است.

وی، ابراز کرد: تکریم و احترام به خانواده‌های شهدا اجرش کمتر از خدمت به خود شهید نیست، این عزیزان، سالها درد و فراق فرزندان، همسران و پدران خود را تحمل کرده‌اند و باید با احترام و سرکشی مسئولان درد و رنج آن‌ها را برطرف کرد.

امام‌جمعه ایلام، یادآور شد: به حمدالله مسئولان نظام به‌ویژه رهبر معظم انقلاب عنایت ویژه‌ای به خانواده‌های شهدا دارند و وظیفه همه با مسئولان استانی این است ضمن سرکشی و زیارت و ملاقات با خانواده‌های شهدا در راستای رفع مشکلات و ایجاد شغل برای فرزندان شهدا اهتمام ویژه داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه ایلام، بیان کرد: سالروز ارتحال فرزند عزیز امام راحل مرحوم حاج احمد آقا را گرامی می‌داریم، بیست و سومین سالگرد رحلت مرحوم حجت‌الاسلام سید احمد خمینی، به خانواده بزرگ امام راحل و فرزندان عزیز آن تسلیت می‌گویم.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی، یادآور شد: بدون شک حاج سید احمد آقا از شخصیت‌های انقلابی و تأثیرگذار و یار دیرین والد بزرگوارشان و هم‌چنین رهبر معظم انقلاب بودند و به خاطر تبعیت از رهبری، مورد بی‌مهری و جفای مدعیان خط امام راحل قرار گرفتند.

وی، در ادامه خواستار تسریع درراه اندازی بازارچه مرزی مرز چینات در دهلران و احداث جاده، آسفالت و باز کردن دومین مرز خروجی برای تردد زوار به‌ویژه در ایام اربعین شد و گفت: در ایام اربعین حسینی حجم زوار از مرز مهران بسیار فراوان است.

امام‌جمعه ایلام، تصریح کرد: به‌طورقطع با بازگشایی مرز چیلات از بار ترافیک تردد زوار از مرز مهران کاسته خواهد شد، احداث جاده چهار بانده بین دهلران و اندیمشک بسیار ضروری است، جاده فعلی از ضریب امنیتی بالایی برخوردار نیست و هرسال شاهد خسارات و تلفات مالی و جانی فراوانی در این جاده هستیم.

خطیب نماز جمعه ایلام در پایان با تذکر به بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: اخیراً شنیده‌شده است که برخی از بیماران مرد را در قسمت زنان بستری می‌کنند و این برخلاف شئون اسلامی است.

 

 

ارسال نظرات