صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 01 May 2024
کد خبر: ۹۰۰۴۸۷۹
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه،  علی شمس  طی یادداشتی آورده است:
یکی از موضوعاتی که در دوران زعامت مقام معظم رهبری پایه گذاری شد نامگذاری سال‌ها بوده است. بعد از اعلام شعار سال توسط مقام معظم رهبری ریاست جمهور‌ها در ابتدای سال از زیرمجموعه‌های خود اجرایی شدن هرچه بهتر این شعار‌ها را خواستار می‌شدند.
شعار امثال «حمایت از کالای ایرانی» یک تفاوت عمده با سایر شعار‌های سال‌های قبل دارد؛ تفاوت آن در این است که مخاطب شعار سال‌های قبل بیشتر دولت‌ها بودند، اما مخاطب شعار امثال هم دولت و هم مردم هستند. نقش دولت در اجرایی شدن شعار امثال آن است که بستر لازم را برای تولید هرچه بیشتر کالای ایرانی با کیفیت، و ارزان‌تر از کالای خارجی را فراهم کند، و نقش مردم هم در اجرایی شدن شعار امثال آن است که در خرید و مصرف کالا‌های خود خرید کالای ایرانی را در اولویت قرار دهند. به نظر می‌رسد دولت بدون در نظر گرفتن نقش خود در حمایت از کالای ایرانی راهکار جدیدی را در اجرایی کردن شعار سال در پیش گرفته است. با افزایش نجومی و افسار گسیخته قیمت دلار و وابسته بودن قیمت کالا‌های وارداتی به قیمت دلار، دولت نقش خود را در حمایت از کالا‌های ایرانی به روشی غیر از روش بیان شدهبه خوبی ایفا می‌کند. چرا که با افزایش قیمت کالا‌های وارداتی دیگر مردم توان خرید کالای خارجی را نداشته وبه طور سیستماتیک به خرید کالای ایرانی روی می‌آورند.
در نتیجه می‌توان چنین برداشت کرد که دولت دوازهم در اجرایی کردن شعار سال پیشتازترین دولت بوده است. چرا که در سال‌های گذشته دولت‌ها تا اتخاذ تصمیم واجرایی کردن شعار سال چند ماهی را زمان نیاز داشتند، اما دولت دوازدهم این زمان را به حد اقل ممکن رسانده و بعد از گذشت کمتر از یک ماه سیاست‌های خود را در اجرایی کردن شعار سال به ثمر سانیده است.
ومن الله توفیق
علی شمس اسفندآبادی
کارشناس مسائل سیاسی
ارسال نظرات