صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، برنامه‌های این نهاد را در استان تشریح کرد.
کد خبر: ۹۰۱۸۷۹۶
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی صدا و سیما خراسان‌رضوی، محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: باتوجه به ویژگی مشهد مقدس، بارگاه منور رضوی و خیل زائران حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) این مرکز آمادگی کامل برای استقبال ماه رمضان و ارائه برنامه‌های متنوع را دارد.

«ماه طاهر»؛ ویژه برنامه افطار سیمای مرکز استان

وی با اشاره به فضای معنوی، شور و نشاط برای مهیمانان ضیافت الهی به برنامه‌های معاونت سیمای مرکز خراسان رضوی، عنوان کرد: «ماه طاهر» ویژه برنامه افطار سیمای مرکز استان که از ساعت ۱۸:۴۵ الی ۲۰:۴۰ به تهیه کنندگی مجید زنده جانی و داوود شریفی و همچنین به کارگردان رضا ضیغمی است و به صورت زنده با اجرای مجریان کشوری و استانی تهیه و پخش می‌شود. این برنامه از مهمانان، کارشناسان، آیتم‌های مناسب از شهرستان‌ها و سفره‌های افطاری خواهد بود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین برنامه «بهار مهربانی» ویژه سحر نیز از دیگر برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان به تهیه کنندگی علی محمد کاظمیان‌پور و کارگردانی سید روح الله حیدری در فضای معنوی حرم مطهر رضوی، از ساعت ۲ بامداد تا اذان صبح به صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی پخش می‌شود.

نصرپور افزود: در این برنامه ضمن استفاده از کارشناسان و مداحان حاضر در حریم ملکوتی رضوی از حال و هوای معنوی روزه‌داران و زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی همراه پخش دعا و مناجات، گزارش، حرم تا حرم، ترتیل خوانی قرآن کریم، اذان و نماز صبح استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین ترتیل قرآن بعد از اذان صبح و ارتباط زنده و پخش مستقیم از صحن انقلاب و قرائت یک جزء قرآن و پخش از شبکه یک به صورت ترتیل توسط قاریان برجسته کشور و خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های است، تصریح کرد: تهیه کننده این بخش عبدالرزاق رمضان‌نژاد و کارگردان پیمان احسانی زادمی است. همچنین ترتیل عصرگاهی قبل از اذان مغرب ارتباط زنده و پخش مستقیم از صحن و مسجد گوهرشاد با شبکه افق و هر روزه بعدازظهر یک جزء به صورت ترتیل توسط قاریان ملی و خراسان رضوی به تهیه‌کنندگی محمدرضا امیری پخش خواهد شد.

ترتیل خوانی نیمه روزی

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی اضافه کرد: بخش ترتیل نیم روزی از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ ارتباط زنده و پخش مستقیم از رواق امام خمینی (ره) با شبکه قرآن هر روز تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

نصرپور با اشاره به حال و هوای معنوی رادیو خراسان رضوی در این ماه، تأکید کرد: آوای ربنا به مدت ۹۰ دقیقه از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ به تهیه کنندگی مصطفی اعلمی و رضا سلیمانی آماده پخش است. دعای ربنا، قرآن، اذان، گزارش از مساجد، گزارش از سطح شهر از دیگر بخش‌های متنوع این برنامه خواهد بود.

وی بیان کرد: گویندگان این برنامه احسان کاشانی و شهلا شایسته و گزارشگران مرضیه رحیمی و علی سلیمی و صدابردار علیرضا جعفری است. نسیم سحری ویژه سحرنیز به مدت ۹۰ دقیقه به تهیه کننده‌گی رضا سلیمانی و مهدی مقدس‌زاده از ساعت ۲:۵۰ بامداد تا ۴:۳۰ پخش می‌شود. این برنامه شامل بخش کارشناسی، گزارش، دعای سحر، سخنرانی بوده که گوینده محمد رحیمی، گزارشگر جواد حسن زاده و صدابردار میثم نظری‌زاده است.

گزارش لیالی قدر

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده در معاونت خبر مرکز، اظهار کرد: گزارش‌های مرتبط به این ماه سه گزارش ویژه خبری، گزارش لیالی‌قدر که به صورت ویژه کار خواهد شد. گزارش ویژه شهادت حضرت علی (ع) و گزارش‌هایی از محافل قرآنی، قاریان و حافظان موفق قرآنی و همچنین از مساجد گزارش تولیدی و مستند خبری تهیه و پخش خواهد شد. همچنین علاوه بر این موارد گزارش‌های پزشکی و سلامت که جنبه آموزش و اطلاع‌رسانی دارد برای افرادی که نیاز به اطلاعات لازم دارند نیز تهیه می‌‎شود.

نصرپور با اشاره به برنامه‌های برون‌مرزی خراسان رضوی، عنوان کرد: رادیو تاجیکی در ماه مبارک رمضان ویژه برنامه سحرگاهی را هر شب از ساعت ۱:۳۰ بامداد تا سه بامداد با عنوان «زنده دلان» به مدت ۹۰ دقیقه آماده کرده است. این برنامه شامل ادعیه رمضان، ابتهاج، تواشیح، تفسیر، کارشناس و قرائت قرآن که به تهیه کنندگی مجید حاتم زاده، صدابرداری خداداد پیلتن و نادر افشار است. همچنین رادیو تاجیکی، تنها رادیو برون‌مرزی است که دارای ویژه برنامه سحر در مرکز به صورت زنده پخش می‌شود.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های صدا‌وسیما خراسان‌رضوی می‌توان به رادیو دری در ماه مبارک رمضان و ترتیل قرآن به تهیه کنندگی فاطمه راستگو اشاره کرد. این برنامه به مدت یک ساعت و همچنین برنامه «به وقت بندگی» به تهیه کنندگی ارغوان حیدری به مدت ۴۵ دقیقه، همچنین برنامه «در وادی نور» به تهیه کنندگی غلامرضا شجاعی به مدت یک ساعت و ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان و «سفره‌های آسمانی» به تهیه کنندگی هانیه بذر افشان ویژه افطار و اذان مغرب به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی از برنامه ماه مهربانی ویژه افطار رادیو ازبکی در ماه مبارک رمضان یاد و بیان کرد: «ماه مهربانی» به تهیه کنندگی امید صفایی‌نیا و وحیده اسکندری در طبقه کلامی–پیامی و روایی از ساعت ۱۹:۴۵ به مدت ۱۵ دقیقه با آیتم‌های دعای روز با ترجمه، گزارش، متن و حکایت همه روزه به روی آنتن می‌رود.
ارسال نظرات