صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه آمریکا امروز در منطقه به انسداد رسیده است گفت: تهدیدات دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون سبب دوام و قوام انقلاب اسلامی شده است.
کد خبر: ۹۰۸۲۵۰۷
|
۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ پاسدار حمید دامغانی در گردهمایی بسیجیان و پیشکسوتان حوزه بسیج مساجد و محلات نجف اشرف در سخنانی با تقدیر از برگزاری این همایش و تبریک هفته بسیج و وحدت اظهار کرد: بسیج یادگار امام راحل است و در تأسیس این نهاد مقدس یازده ماه قبل از جنگ تشکیل شد و این تیزبینی امام و حضور بسیج در عرصه دفاع فراهم شد و هیچ کس منکر نقش تاثیرگذار بسیج در دوران دفاع مقدس نیست.
وی افزود: بسیج در دوران قبل از جنگ متولد شد دوران رشد و بلوغ خود را در طول هشت سال دفاع مقدس طی کرد و فرهنگ بسیجی حسین هست سال دفاع مقدس شکل گرفت و خروجی و نماد آن در قالب چفیه و پیشانی بند شکل گرفت و به پست جبهه منتقل شد و بازتولید فرهنگ اسلام ناب و عاشورایی بود و در دوران دفاع مقدس بواسطه بسیج شکل گرفت و ادامه یافت.
دامغانی تصریح کرد: فرهنگ بسیج باعث شد همه توطئه ها و برنامه ریزی دشمنان را خنثی کنیم و عزت و افتخار و پیشرفت و هر چه نقطه مثبت و دستاورد انقلاب مرهون تفکر بسیجی است.
فرمانده سپاه استان با بیان اینکه انقلاب ما معجزه بود گفت: در معجزه انقلاب معجزه ای دیگر رخ داد که بسیج بود و الهام شدن بسیج به قلب امام را هم خود امام راحل و حضرت آقا اشاره کردند و آنان اهل مبالغه نبودند و همین معجزه بودن بسیج و انقلاب سبب شد در طول چهل سال هر تهدیدی انجام شد نه اینکه خنثی شد بلکه ظرفیتی شد برای تقویت نظام و انقلاب.
وی با اشاره به مرور تهدیدات دشمنان از اول انقلاب تاکنون افزود: امروز قوام انقلاب و تسبیط انقلاب مرهون این تهدیدات دشمنان است که در بخش های مختلف این مشهود است و امنیت پایدار ما مرهون همین تهدیدات دشمنان است.
دامغانی ادامه داد: اگر تهدیدات منطقه ای اتفاق نمی افتاد که ذیل خاورمیانه بزرگ آمریکاست، ما این حد نفوذ منطقه ای نمی توانستیم داشته باشیم و هر کدام تبدیل به ظرفیت شد برای کشور ما و اتفاقاتی که در منطقه افتاد گروه های مقاومت را در جای جای منطقه شکل داد و امروز ابزار قدرتمندی برای جهان اسلام هستند و این دلایل کافی است که باور کنیم نظام و انقلاب بسیج نهاد الهی است و دست نصرت اللهی پشت سر انقلاب است.
دامغانی عنوان کرد: انقلاب ما به فرموده رهبری با نشاط و با اقتدار پیش می رود و مسیر خود را طی می کند و علایم آن مشهود است در اقتدار و نفوذ منطقه ای ما و استکبار به یک انسداد مطلق در منطقه رسیده است.
وی تصریح کرد: این انسداد در همه حوزه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی است که دشمن مواجه شده و برنامه ریزی های آنان در منطقه موفق نیست و این حرف خودشان است و رئیس جمهور آمریکا ۷ تلریون دلار هزینه کرده ولی هیچ برپاست و نفی برای آمریکا نداشت و چه کس و نیرویی باعث شد و دشمن به یک انسداد کامل در منطقه رسیده است.
وی اظهار کرد: امروز در مقطع حساسی رسیده ایم و اگر خوب عمل کنیم نگران کننده نیست و شرایط حساسی داریم و مواجه با دشمن هستیم که ظاهر نیرومندی دارد و در باطن فرسوده و رو به زوال و زنگ زده است و این افول قدرت آمریکا که نقل محافل سیاسی و نخبگان جهان است و نظر اندیشمندان آمریکاست.
دامغانی اضافه کرد: فوکویاما جدیدا مطرح می کنند قدرت آمریکا و تمدن لیبرال دموکرات آمریکا رو به زوال است و نظریه پرداخت غرب آمریکا پیش بینی است که تا سال ۲۰۲۵ سلطه آمریکا در جهان به اتمام می رسد.
وی با اشاره به شواهد زوال آمریکا گفت: اقتصاد آمریکا درگیر جنگ اقتصاد چین و جنگ سرد بین آمریکا و روسیه شده و جنگ های نیابتی شکست خورده و متوسل به عربستان شده برای تامین مالی خود ناظر به این موضوع است.
دامغانی تاکید کرد: می توانیم هم براساس ظاهر قدرتمند او برنامه ریزی و هم با شناخت باطن فرسوده تصمیم گیری کنیم و اگر ماهیت دشمن را نشناسیم و با ظاهر نتیجه گیری کنیم می شود تسلیم و ظلت و حقارت و پایمالی خون شهدا و در ادامه راه در این چهل سال دست نصرت الهی را پشت سر انقلاب داشتیم و ادامه مسیر هم باید اینگونه باشد.
وی افزود: مسی را به سمتی حرکت دهیم که سنت های تبدیل ناپذیر الهی شامل حال ما شود که در دوران دفاع مقدس این سنت ها را دیدند و باور کردند و در طول این چهل سال، ما قائل به این هستیم که ضعفا محکوم به شکست هستند و باید قدرتمند باشیم که خدا ‌قرآن خواسته و امروز قدرتمند هستیم که در ایمان است.
دامغانی گفت: امروز قدرت ایمان و ابزار سخت افزاری قدرت را داریم و دشمن به دنبال خلع سلاح کردن ماست و ایمان جوانان و اراده مردم را مورد هدف قرار داده و به خیال باطل ۱۳ آبان را تبدیل به شکست استکبار کند و دور دوم تحریم ها را از این روز برنامه ریز کند اما حضور آگاهانه و پرشور و مقتدرانه مردم در سراسر کشور این نقشه را بر آب کرد.
وی ادامه داد: اینها نشان می دهد حرکت ما در کدام مسیر است و راه استقامت و پایداری است که خداوند به ما می گوید و ذکر و یاد خدا را باید داشته باشیم
دامغانی گفت: در ادامه این آیات خدا ولایت مداری را بیان می کند و بعد بر عدم تفرقه تاکید می کند که مراقب باشید و صبر کنید و متحد باشید و اختلاف نداشته باشید و تاکید رهبری هم هست که ناظر به همین آیات قرآن است.
وی تصریح کرد: بسیج کارش دفاع از نظام و انقلاب است و باید دشمن و روش های او را بشناسیم و خوب برنامه ریزی کنیم و رسالت بسیج حفظ روحیه استکبارستیزی و انقلابی را در جامعه حفظ کند و در شرایطی که مردم مشکلات اقتصادی دارد خدمت به مردم و تلاش در جهت رفع محرومیت ها را دنبال کند و تقویت کند و عمق بخشی اعتقادی را انجام دهد.
وی افزود: با برجام های مختلف دشمن می خواهد ابزار های قدرت ما را بگیرد بعد از هسته ای به دنبال گرفتن توان موشکی است و می خواهد نفوذ منطقه ای را تعطیل کنیم و نفوذ منطقه ای ما از جنس نفوذ مادی نیست معنوی است نفوذ ارزش های انقلاب است و ارتش های کوچک توانمند شکل بگیرد و ما نمی توانیم نفوذ را کم کنیم و دشمن می خواهد ابزار قدرت را بگیرد و وقتی ضعیف شدیم مشخص است.
دامغانی تصریح کرد: دشمن به بن بست رسیده است و تمام تلاش خود را در حال انجام است و هم افزایی نیروهای بی معنی و درونی نامقدسی را تشکیل دادند و تمام تلاش خود را می کند تا آخرین اقدامات خود را انجام دهد و هویت آنها به ماندگاری یا عدم ماندگاری نظام اسلامی دارد.
فرمانده سپاه استان گفت: به فضل الهی با تمام تلاش دشمن تمپن اسلامی پایه گذاری می شود و جایگزین فرهنگ و تمدن پوشالی لیبرال و دموکراسی غرب می شود اما آنان برای حفظ خودشان چاره ای جز از بین بردن این تمدن نظام اسلامی ندارند و قطعا به نتیجه نخواهد رسید همانطور که در اینها سال به این نتیجه نرسیدند.
ارسال نظرات