صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 01 May 2024
مدیر آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین تجلیل از فرزندان شهدای اموزش و پرورش:
مدیر آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان داشت: در کشور ما نیز یک سری سرمایه‌هایی وجود دارد که مایه افتخار و عزت ملت هستند و آن‌ها شهدا هستند و این شهدا چراغ‌های روشنی می‌باشند که باعث هدایت جامعه می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۱۹۶۴۸
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ قاسمعلی خدابنده در  آیین تجلیل از فرزندان شهدای آموزش و پرورش  ناحیه شش مشهد که با حضور فرمانده سپاه امام رضا (ع)، جمعی از مسئولین استانی و خانواده‌ها و فرزندان معزز شهدا با عنوان سرو قامتان در فرهنگسرای مصلی نژاد مشهد برگزار شد، گفت: در تاریخ هر ملت، کشور و جامعه‌ای اشخاص، افراد، ایام، مناسبت‌ها و مکان‌هایی وجود دارد که در بین مردم از احترام خاصی برخوردار هستند و آن ملت، این افراد، ایام و مناسبت‌ها را ارج می‌نهند و گرامی می‌دارند و بسته به نوع ارزش‌ها و معیار‌های ارزشی آن جامعه به آن‌ها افتخار می‌کنند و در کشور ما نیز یک سری سرمایه‌هایی وجود دارد که مایه افتخار و عزت ملت هستند و آن‌ها شهدا هستند و این شهدا چراغ‌های روشنی می‌باشند که باعث هدایت جامعه می‌شوند و همواره مورد تکریم و تجلیل مردم قرار می‌گیرند و به همین خاطر است که در سرتاسر کشور برای این بزرگ مردان، یادواره‌هایی برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری در آموزش و پرورش خراسان رضوی در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت قریب به ۱۵۰ یادواره شهدا را در مدارس و ادارات آموزش و پرورش استان برگزار کردیم و از جمله طرح شهید پژوهی که یکی از طرح‌های خوب در این زمینه بود را در مدارس استان اجرایی کردیم و توفیقات بسیاری کسب شد و بطور نمونه فقط در یک مراسم حدود ۶۵ جلد کتاب را از آثار دانش آموزان رونمایی کردیم.

خدابنده تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است که مردانی از مومنین هستند که بر عهد خود با خدا ثابت و استوار هستند و تا جایی بر این ثابت قدمی پیش می‌روند که در راه خدا به شهادت برسند و عده‌ای دیگری از این مومنین همچنان منتظرند تا در روزی که لازم باشد در راه خدا به شهادت برسند و این آیه مصداق دقیقی از شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم می‌باشد.

وی یادآور شد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست و قطعا کسانی که در این مسیر قدم برمی دارند تا یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارند آن‌ها نیز اجر شهادت را خواهند برد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: حدیث قدسی داریم به نقل از نبی مکرم اسلام(ص) که خداوند فرمود هرکس که من را جستجو کند قطعا من را پیدا خواهد کرد و هرکس که من را پیدا کرد من را خواهد شناخت و نسبت به من معرفت و عرفان پیدا می‌کند و هرکس که من را شناخت، من را دوست خواهد داشت و آن کس که مرا دوست داشت یقینا عاشق من می‌شود و هرکس عاشق من شود من نیز عاشق او می‌شوم و هرکس که من عاشق او شوم، جانش را از طریق شهادت می‌گیرم و هرکس را که من کشتم دیه اش بر من واجب می‌شود و بهای خون آن شهید را می‌پردازم.

خدابنده ادامه داد: در این حدیث عشق الهی و سیر و سلوک در چند قدم و گام ذکر شده است، اول اینکه خودمان باید بخواهیم که در این مسیر قرار بگیریم و شهادت یک امر کاملا اختیاری است، دوم تلاش و کوشش در جهت یافتن خداوند متعال و سوم شناخت خود و شناخت معرفت الهی است و سپس محبت ایجاد می‌شود و فرد عاشق خدا می‌شود و آن عشق فرد را به سمت شهادت می‌برد و آن فرد هیچ وقت از بین نخواهد رفت و دائما زنده است و در کنار ما قرار دارد.

وی بیان کرد: در حدیث دیگری حضرت رسول (ص) فرمودند بالاتر از هر نیکی، نیکی و خیر دیگری وجود دارد تا وقتی که مومنی در راه خدا به شهادت برسد و شهادت در راه خدا بالاترین فضیلت و نیکی است که نصیب شهدای والامقام شده است.

خدابنده در پایان گفت: با بازگویی خاطرات دوران دفاع مقدس و همچنین با یادآوری و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا هم در جوانان کشور شورآفرینی و انگیزه ایجاد می‌شود و هم برای دوستان انقلاب امید آفرین و برای دشمنان انقلاب بیم آفرین خواهیم بود و قطعا آینده کشور در دستان شما جوانان انقلاب اسلامی خواهد بود.

قابل ذکر است در پایان مراسم از خانواده‌ها و فرزندان معزز شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آمد.
ارسال نظرات