صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 03 June 2024
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان پیشتاز و پیشرو آموزش مجازی در کشور است گفت:شبکه شاد برای اکنون ضرورت و برای فردای مدارس یک نیاز است.
کد خبر: ۹۲۴۰۳۷۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.
محمد دستورانی در این نشست ارزیابی عملکرد مسئولین آموزش و پرورش شاهرود و همکاران فرهنگی آن را رضایت بخش خواندند و مُهر تأییدی بر حرکت انجام شده در دوسالانه حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود و تیم کاری او زد.
وی گفت: از حسن عملکرد مدیریت آموزش و پرورش شاهرود راضی هستم! ما فصل سختی (اسفند، فروردین و اردیبهشت ۹۹) را بخاطر کرونا پشت سر گذاشتیم؛ و در دشواری کرونا و با تعطیلی مدارس و تبدیل شدن خانه‌ها به مدرسه مردم متوجه نقش پررنگ آموزش و پرورش شده و نقش و تلاش هزاران معلم در چشم والدین رخ نمایی کرد و جامعه دریافت که آموزش نیز در کنار امنیت و سلامت، سه رکن اساسی توسعه یک جامعه است.
وی استان سمنان را پیشتاز و پیشرو آموزش مجازی در کشور دانست و اعلام که برای اولین بار یک مربی پیش دبستانی با قصه گویی و ارتباط با نونهالان در رادیو جوان حرکت مجازی آموزش را در کشور آغاز کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان جایگاه استان را در کشور همتای تهران معرفی کرد و گفت: این دو استان در آمورش مجازی کشور برتر هستند و ما در همه شاخص‌ها کلاس بندی، عضویت شاد و... پرچمداریم.
دستورانی در مورد شبکه شاد افزود: شبکه شاد برای اکنون یک ضرورت و برای فردای مدارس یک نیاز است.
وی اظهار امیدواری کرد بشود با تهیه تبلت دانش آموزی و شبکه اینترانت داخلی مشکلات حوزه سخت افزاری آموزش مجازی برای همیشه رفع شود و تأکید می‌کنم ما نیاز داریم بخش فناوری ادارات خود را تقویت کرده و توسعه بدهیم.
دستورانی با اعلام رضایت دوباره از اقدامات صورت گرفته در شهر شاهرود از جمله عدالت آموزشی، تحول نیروی انسانی، توزیع عادلانه تجهیزات، نحوه انتصابات و ... بر ادامه روند کنونی تأکید کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان از مدیران مدارس خواست پروژه مهر را کلید بزنند! و اشاره‌ای نیز به تغییر نگرش به معلم ویژه نمود و گفت: از این پس ما به دنبال معرفی معلمان خلاق و نوآور هستیم! با نمایندگان منتخب دوره جدید مجلس تعامل خوبی داریم! هیچ تغییر مدیریتی برای آموزش و پرورش استان ضروری نیست و با همکاری مسئولین تلاش می‌کنیم بهترین شرایط را برای آموزش و پرورش استان رقم بزنیم.
سیدمحمد موسوی معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش شاهرود؛ در جلسه شورای معاونان در توضیحاتی اقدامات صورت گرفته و نقشه راه این مدیریت را در چند محور و مؤلفه بیان کرد و گفت: موضوع رضایت شغلی را به عنوان اصلی‌ترین عامل پیشبرد اهداف آموزش و پرورش مدنظر قرار داده ایم! و بر تلاش کرده ایم رابطه بین همکاران اعم از مدیران مدارس و معلمان و والدین را به سمت و سوی همدلی و تعامل مثبت هدایت کنیم.
وی به مبحث گردش شغلی اشاره کرد و افزود: گردش شغلی در اداره و در مدارس با توجه به انطباق توانایی‌های فرد با فضای کاری صورت گرفته است ازجمله در حوزه مسائل مالی و رفاهی توانسته ایم اتفاقات بسیار خوبی را تقویت و افزایش سطح تسهیلات رقم بزنیم. ما در چینش و تعیین نقش همکاران ادری بهترین و توانمندترین‌ها را مدنظر داشته و تعامل دوستانه‌ای نیز با مدارس داریم.
وی با اشاره به محور بعدی اقدامات صورت گرفته عدالت آموزشی اظهار کرد: ما در بحث نیروی انسانی توجه ویژه به مدارس حاشیه و شهرک‌ها داشته ایم و مدارس حاشیه از بهترین مدیر‌ها برخوردار شده اند؛ و سازماندهی بر مبنای برخی از معیار‌های خارج از استاندارد را کنار گذاشتیم.
موسوی تصریح کرد: جلوه دیگر عدالت آموزشی در بحث ساخت مدارس است که بر مبنای آن ۹۰ درصد ساخت و ساز‌های کنونی مدارس نه در مرکز شهر بلکه مناطق متراکم جمعیتی شهرک و مسکن‌های مهر در حال انجام است و همچنین ۸۰ درصد از اختصاص تعمیرات و تجهیزات به مدارس حاشیه‌ای شهر اختصاص یافته است. بحث خلاقیت در اجرای برنامه‌ها از دیگر مؤلفه‌های ماست که بر اساس آن از روش‌های تکراری پرهیز کرده ایم و همسو و همراه با نیاز‌های دانش آموزان هستیم.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود یادآوری شد: ممکن است در ایده پردازی‌ها و حرکت‌های نو ایراداتی هم باشد، اما از عواقب آن نباید ترسید و به نیرو‌های جوان باید فرصت داد.
وی با اشاره به ارتباط برون دستگاهی تأکید کرد: بواسطه ارتباط خوب و تعامل بالا با فرمانداری، شهرداری، دفتر امام جمعه و ... هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
تربیت نیروی انسانی برای آینده مدارس و مدیریت، محدود شدن مجوز‌های مدارس غیر دولتی و پذیرش نیازسنجی این حوزه، حرکت امیدوارانه خیرین مدرسه ساز، و در نهایت رشد مطلوب شاخص‌ها در شاهرود از جمله موارد توضیحی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود بود.
ارسال نظرات