صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - 26 May 2024
رئیس اتحادیه باطری سازان و باطری فروشان گفت: میزان تولید و عرضه باطری خودرو در داخل بیش از نیاز بازار است و توزیع کنندگان مجبور به فروش باطری زیر قیمت کارخانه هستند.
کد خبر: ۹۲۴۷۳۹۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱

تقی علی اکبری رئیس اتحادیه باطری سازان و باطری فروشان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج، در مورد وضعیت بازار باطری سازی در کشور اظهار داشت: با وجود اینکه قیمت خودرو و وسایل جانبی آن افزایش پیدا کرده است قیمت باطری به اندازه قیمت دیگر قطعات بالا نرفته است، شاید بتوان این ادعا را کرد که ما تنها اتحادیه‌ای هستیم که دچار مشکلات پیچیده نیستیم.

علی‌اکبری با عنوان اینکه کنترل خوبی بر روی قیمت باطری در بازار صورت می‌گیرد، افزود:اگر چوب لای چرخ ما نگذارند، ما به مشکل خاصی دچار نمی‌شویم.

وی به تولید باطری خودرو بیش از نیاز بازار داخل اشاره کرد و گفت: به دلیل بالا بودن عرضه، توزیع‌کنندگان مجبورند که باطری خود را پایین‌تر از قیمت کارخانجات بفروشند و از طرف دیگر به خاطر اینکه باطری دارای تاریخ مصرف خاصی هست امکان انبار کردن آن هم وجود ندارد.

رئیس اتحادیه باطری سازان عنوان کرد: 23 الی 24 کارخانه تولید باتری در کشور وجود دارد که به غیر از 2 شرکت صبا باتری و اصفهان، مابقی در طول سال به طور میانگین بین 200 تا 300 باتری تولید می‌کنند. 

علی‌اکبری اشاره کرد: یک زمانی 70 درصد باطری‌های خودرو وارداتی بود اما خوشبختانه به همت مهندسین  ایرانی و تجربه‌های که ما در کارخانجات اعمال کردیم، کیفیت باطری‌های داخلی افزایش پیدا کرد و توانستیم در این زمینه به خودکفایی برسیم.

به گفته وی در فصل تابستان بازار باطری بهتر می‌شود اما با این حال سودی در این صنف وجود ندارد چرا که رقابت زیاد و تقاضا کم است.

رئیس اتحادیه باطری‌سازان وجود هر گونه باطری خارجی در بازار را قاچاق دانست و گفت: واردات باطری به صرفه نیست و حتی اگر در بازار هم باشد توان رقابت با باطری داخلی را ندارد.

ارسال نظرات