صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 صیدی با بیان اینکه رویکرد بانک صادرات ایران کاهش سرمایه‌گذاری‌ها بوده، از کاهش ۵ درصدی سرمایه‌گذاری بانک در سال ۹۸ خبر داد
کد خبر: ۹۲۵۹۶۵۹
|
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸




به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، صیدی با بیان اینکه رویکرد بانک صادرات ایران کاهش سرمایه‌گذاری‌ها بوده، از کاهش ۵ درصدی سرمایه‌گذاری بانک در سال ۹۸ خبر داد و افزود: طلب بانک صادرات ایران از پدیده ‌شاندیز با رای دادگاه به صورت تخصیص سهام صورت گرفت. بانک نیتی برای افزایش سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارد و بر اساس الزامات سران قوا، بانک‌ مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی بنا داریم در شرایط مناسب از سهامداری این گروه خارج شویم.

:diamonds:وی با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی جمع درآمدهای بانک در سال ۹۸ و رسیدن آن به ۲۹ هزار میلیارد تومان، افزود: از فروردین ۹۷ تا کنون بانک صادرات ایران هیچ‌گونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته و در برخی مواقع در بازار بین بانکی به صورت شبانه(overnight) به سایر بانک‌ها و موسسات نیز تسهیلات داده‌ایم.

:small_blue_diamond:صیدی اظهار کرد: در پایان سال ۹۸ دو هزار ۵۰۰ میلیارد ریال سود محقق شد و در تلاش هستیم تا پایان سال جاری زیان انباشته را به سود تبدیل کنیم.

:diamonds:وی در خصوص مطالبات بانک گفت: برای اولین بار در بانک صادرات ایران مطالبات روند کاهشی پیدا کرده و بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است و رعایت بهداشت اعتباری نیز موجب کاهش ریسک اعتباری و افزایش ۹دهم درصدی نرخ مؤثر تسهیلات شده است.

:small_blue_diamond: تلاش‌های صورت‌گرفته در بانک مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفته و استقبال مطلوبی از سهام بانک در بورس شده به نحوی‌که از زمان بازگشایی نماد بانک در اسفند ماه ۹۶ تا کنون ارزش بازار سهام بانک از دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۷۶ هزار میلیارد تومان رسیده و بیش از ۳۰ برابر افزایش ثبت کرده است.

:diamonds:وی همچنین اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه را برای بهبود کفایت سرمایه در سال جاری، مورد تاکید قرار داد و افزود: افزایش سرمایه بانک به صورت جدی در دستور کار است و این اتفاق مهمترین اصلاح ساختار مالی بانک بوده که در سال جاری صورت خواهد گرفت.

:small_blue_diamond:مدیرعامل بانک صادرات ایران در تشریح به تعویق افتادن مجمع فوق العاده بانک و افزایش سرمایه افزود: با توجه به اینکه بنا بود سرمایه بانک صادرات ایران با صرف سهام و سلب حق تقدم سهامداران افزایش یابد، پس از اخذ موافقت اولیه و تشویق‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، انتشار گزارش حسابرس، نظر موافق وی، همچنین صدور مجوز از سوی بانک مرکزی و استقبال بازار سرمایه، از آنجایی که فرآیند صدور مجوز سازمان‌های خصوصی‌سازی و بورس اوراق بهادار با توجه به محدودیت زمانی تکمیل نشده بود، مقرر شد مجمع عمومی فوق‌العاده با موضوع افزایش سرمایه  به زودی و در زمانی دیگر برگزار شود.

:diamonds:صیدی عرضه سهام گروه مالی سپهر صادرات در بازار سرمایه را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: شرکت‌های بیشتری به صورت مستمر برای واگذاری وارد این گروه می‌شود و در هفته‌های آینده عرضه سهام این گروه در بازار صورت خواهد گرفت.

:small_blue_diamond:وی همچنین از برنامه‌ریزی برای تقویت فعالیت‌های ارزی و بین‌المللی خبر داد.

:diamonds:در این نشست، رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران که ریاست مجمع را بر عهده داشت، گفت: امروز نتیجه تلاش‌ها و انسجام سازمانی کارکنان بانک صادرات ایران در گزارش‌ها و صورت‌های مالی سال ۹۸ متبلور است.

:small_blue_diamond:حمید تاجیک افزود: اقتصاد کشور با تحریم‌های ناجوانمردانه و خصمانه آمریکا روبرو است و درآمد نفت از این بابت متاثر است، اما با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی شاهد پیشرفت‌های چشمگیری با توجه به گسترش فرهنگ سهامداری در بازار سرمایه هستیم که توانست تا حدود زیادی مشکلات و موانع را برطرف کند.

:diamonds: وی خاطرنشان کرد: افزایش ۴۸۰ درصدی و ۵٫۸ برابری قیمت سهام بانک صادرات ایران در مقایسه با ابتدای سال جاری تایید کننده این مطلب است.

:small_blue_diamond:وی کاهش قیمت ۱٫۷ درصدی قیمت تمام‌شده پول و افزایش ۹دهم درصدی نرخ مؤثر تسهیلات در بانک صادرات ایران را مورد اشاره قرار داد و افزود: رشد ۳۱ درصدی در مصارف، عدم اضافه برداشت از منابع بانک مرکزی و اعطای تسهیلات شبانه به سایر بانک‌ها در پرتو برنامه‌ریزی‌های مؤثر مدیریت بانک موجب شده تا سال پرفروغی برای بانک صادرات ایران در نظام بانکی کشور رقم بخورد​.

ارسال نظرات