صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ - 02 July 2023
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان:
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: خوداشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.
کد خبر: ۹۲۶۵۳۰۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، رضا نقدی در نشستی که با حضور دکتر اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان به مناسبت هفته ملی کارآفرینی در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاهی مهارت محور باتربیت نیروی کار ماهر و چیره‌دست همراه با پنجه‌های کارآمد است.

وی گفت: جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بالغ‌بر 140 هزار دانشجو در تمامی استان‌های کشور و در 176 دانشکده در ۱۱۴ شهر کشور و 31 استان در سطح کشور هست.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به وجود 2300 کارگاه و آزمایشگاه در کشور خاطرنشان کرد: بیش از 60 درصد دروس در این دانشگاه به‌صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود.

وی آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان این دانشگاه را بیش از 63 درصد دانست و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در 4 دانشکده با 4 هزار دانشجو و 500 عضو هیئت‌علمی، مدرس و نیروی حق‌التدریس رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کند.

نقدی با تأکید بر اینکه اقتصادی‌ترین نوع آموزش، آموزش مهارتی است، اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

وی یادآور شد: ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به‌منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: خوداشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

وی گفت: دانشگاه فنی‌ حرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است و در سال جدید مجوز اخذ رشته‌های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به‌صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدید پذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت‌بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره‌برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذشده است.

استان سمنان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور است

اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بابیان این‌که دستگاه‌های اجرایی استان متعهد شدند در سال جاری ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کنند، اظهار داشت: استان سمنان طی ۱۰ سال گذشته جزء استان‌های دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور بوده که این‌ مهم حاصل همت‌ جهادی کارفرمایان، کارگران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیریت و برنامه‌های راهبردی استانداری است.

وی با تأکید بر تربیت تکنسین کارآمد گفت: نهضت مهارت‌آموزی جهت ایجاد اشتغال مولّد باید با جدایت پیگیری گردد و مشکلات صنعتگران و کارگران مشغول به کار در واحدهای تولیدی استان به‌صورت هفتگی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان رصد می‌شود.

 

ارسال نظرات