صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان؛
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: نهضت مهارت آموزی و آموزش های مهارتی بسترساز اشتغال و راهکاری برای رهایی از مشکل بیکاری است
کد خبر: ۹۲۷۴۴۷۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، رضا نقدي رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در ديدار با معاون هماهنگي امور استاندار سمنان گفت: آموزش های مهارتی بسترساز اشتغال و راهکاری برای رهایی از مشکل بیکاری است و رفع بیکاری در گرو ایجاد نهضت مهارت آموزی ، ترویج آموزش های مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری این آموزش هاست .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای در اشتغال زایی بسیار موفق عمل کرده است و 63 درصد از دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی شاغل می شوند که این عدد بالای اشتغال بسیار قابل تامل و مهمترین عامل تاثیرگذار در عینیت بخشیدن به جهش تولید است.


نقدي با اشاره به عملکرد بسیار موفق دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال تصریح کرد: علت این آمار قابل تامل گذراندن 4 سال از دروس این دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه در هنرستان ها ،برگزاری 70 درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای ، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در سطح این دانشگاه و در آخر اینکه این دانشجویان به دلیل مهارتی بودن، آچار به دست و فنی بوده و سریعا جذب بازار کار می شوند.


وی گفت: در استان سمنان چهار دانشکده فنی و حرفه ای وجود دارد که دو دانشکده در سمنان به تفکیک جنسیت و دو دانشکده در شهرستان های شاهرود و امیرآباد دامغان است که در مجموع با چهار هزار دانشجو و 500 عضو هیئت علمی و استاد حق التدریس ارائه خدمت خدمت به دانشجویان و جامعه می نماید .


رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ادامه داد: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی ، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.
نقدی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای در کل کشور دارای سه هزار و 200 کارگاه و آزمایشگاه می باشد که سهم استان سمنان 60 کارگاه و آزمایشگاه است.


دکتر رضا نقدي اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشند و چون ۶۰ درصد دروس‌ دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشجویان در کنار درس تئوری، مهارت انجام کار را نیز فرا خواهند گرفت.


رییس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به خواسته خود مبنی بر ایجاد ساختمان آموزشی آزمایشگاهی 2400 متری برای این مجموعه ، خواستار حمایت استانداری سمنان و سایر دستگاه های اجرایی در این زمینه شد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 60 درصد دروس به صورت کارگاهی می باشد با کمبود تجهیزات و کمبود فضای کارگاهی مواجه هستیم و تجهیزات کارگاهی ما در کل کشور بصورت قدیمی بوده و درخواست بودجه به صورت کشوری را خواستاریم.


وی در خصوص رشته های جدید دانشگاه فنی حرفه ای گفت: دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای دولتی است و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان می باشد و در سال جدید متناسب با نیاز بازار کار استان مجوز اخذ رشته های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است .

در پايان نيز دکتر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تاکید بر اینکه حلقه مفقوده اشتغال در جامعه استفاده از دانشگاه فنی و حرفه ای است گفت : آموزش مهارت آموزی به دانشجویان قدم اصلی در جهت اشتغال است.


وی وظیفه دستگاه های اجرایی را کمک به دانشگاه فنی و حرفه ای دانست و با اشاره به مهارتی و آچار به دست بودن دانشجویان این مجموعه گفت : این دانشجویان با توجه به سطح کم توقعات به راحتی جذب بازار کار می شوند .


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: با هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی و با همت مدیران این دانشگاه باید سوله ورزشی این دانشگاه در سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افتتاح گردد .


دکترفخری با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند آینده کشور ما را بسازد ، خاطر نشان کرد: خوابگاه و امکانات مناسب آموزشی باید در اختیار دانشجویان قرار گیرد و با حمایت استانداری ، شورای شهر ، شهردار محترم و سایر دستگاه های اجرایی باید هر چه سریعتر مشکلات این مجموعه دانشگاهی برطرف گردد.


او ضمن حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و اعلام کمک به این مجموعه گفت : درخواست تأمین اعتبار ، امکانات ، تجهیزات و همچنین ساختمان 2400 متری این مجموعه به صورت کتبی به معاونت عمرانی استانداری ارائه تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

ارسال نظرات