صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 02 June 2024
اصغری گغت: برای رشد و عمق مفهومی جامعه نیازمند پژوهش محوری هستیم و ریشه این مقوله باید در مدارس و از دوران نوجوانی شکل بگیرد.
کد خبر: ۹۳۰۴۰۶۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در نشست هم اندیشی اداره کل آموزش و پرورش استان پیرامون گفت: گوی موثر برمدار تحول و بهسازی اظهار کرد: اگر فرهنگ پژوهندگی در جامعه جایگاه واقعی خود را پیدا کند، شاهد نظر‌های عمیق و ریشه دار خواهیم بود و از پراکنده کاری و اظهار نظر‌های غیر کارشناسی در جامعه پرهیز خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسئله صرفا در توجه به مقوله پژوهش در دوران نوجوانی و از مدارس کشور شروع می‌شود لذا بنا داریم با توسعه پژوهش سرا‌های دانش آموزی در سطح استان، تقویت شورای پژوهش آموزش و پرورش، تشکیل هسته‌های پژوهشی و تعیین رابطان پژوهش برای همه مناطق و مدارسمان و حمایت جدی از اداره تحقیق و پژوهش به دست آورد‌های اثربخش برسیم.

اصغری عنوان کرد: ویژگی یک سیستم و سازمان سالم و پویا با عنایت به پیچیدگی‌های موجود در محیط و عدم قطعیت حاکم بر مجموعه شرایط کشور پویایی و تغییرات مستمر برای همسازی حداکثری با محیط است و این مهم قطعا در سایه پژوهش اتفاق خواهد افتاد، اگر می‌خواهیم یک همزیستی مسالمت آمیز با محیط داشته باشیم و بتوانیم خود را با نیاز‌های محیطی هم ساز کنیم و به عنوان یک سازمان علمی عمل کنیم چاره دیگری جز توجه جدی به موضوع پژوهش نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه این نشست با اشاره به شخصیت اثرگذار شهید آیت الله مفتح اذعان کرد: شهید مفتح از پیشگامان اندیشه وجدت حوزه و دانشگاه بود، او با الهام از اندیشه‌های امام راحل در جهت وحدت این دو بنیاد علمی اقدامات کمنظیر در دوران حیاتشان داشتند و ما امیدواریم در راستای تحقق این مهم اثربخش باشیم.

این مسئول تبیین کرد: از بحث‌های مهم امروز ما رسیدگی به وضع دانش آموزانی است که به علت نداشتن بضاعت کافی امکان تهیه تبلت یا گوشی همراه هوشمند و حضور در شبکه‌های مجازی و بهره بردن از آموزش مجازی را ندارند و ما تا سه هفته پیش ۱۳ هزار و ۶۵۰ تن دانش آموز داشتیم که نمی‌توانستند از این امکان بهره ببرند، ولی با کمک خیرین عزیز و دستگاه‌ها امروز این عدد به حدود ۱۲ هزار نفر رسیده است و ما از همه کسانی که در این راه کمک کردند تقدیر می‌کنیم.

اصغری یادآور شد: با رایزنی‌هایی که با شرکت صنایع آموزشی و وزارت خانه داشته ایم اگر بتوانیم ۵۰ درصد از هزینه لازم برای خرید گوشی و تبلت را فراهم کنیم ۵۰ درصد دیگر را می‌توانیم از این مسیر تامین کنیم که توافق بسیار خوبی است.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم بر این مشکل فائق شویم تعداد بازماندگان از تحصیلمان افزایش خواهد یافت و افزایش آن‌ها یعنی وجود یک آسیب احتمالی امروز و تبدیل شدن به یک آفت در آینده و متاسفانه ما معمولا برای درمان بیش از پیشگیری هزینه می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین دستگاه دولتی زمانی می‌تواند در اهداف خود موفق عمل کند که همه دستگاه‌ها به کمکش بیایند چرا که همانطور که در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز ذکر شده است هر سرمایه گذاری درآموزش وپرورش سرمایه گذاری برای همه دستگاه‌ها است، ولی سرمایه گذاری در هر دستگاه دیگری صرفا سرمایه گذاری در همان دستگاه می‌باشد.

اصغری ادامه داد: هفته آینده هفته سواد آموزی است و خوشبختانه استان ما در در این زمینه اقدامات موثری داشته و بیش از ۹۸ درصد افراد در استان قزوین باسواد هستند. امروز در زمینه سواد آموزی باید به دنبال موضوعات مهم تری باشیم و واقعا در انسداد مبادی بی سوادی اقدامت جدی انجام دهیم لذا در راه اندازی مراکز یادگیری اقدامت اثربخشی انجام شده و در این راستا یک بسته تحولی به نام پیوند سواد و زندگی را داریم که در آن به دنبال سوادآموزی کارساز هستیم.

وی افزود: وقتی صحبت از سوادآموزی کارساز می‌کنیم یعنی مهارت‌های لازم را به اولیا بدهیم که این سواد در زندگی فردی و اجتماعی آن‌ها به کار بیاید وبه آن‌ها قابلت بیشتری بدهد تا حاصل آن احساس مطلوبیت بیشتر در زندگیشان باشد.

اصغری در خاتمه گفت: ما تلاش می‌کنیم به عنوان یک سازمان یادگیرنده از یکدیگر بیاموزیم چرا که ما پیوسته خود را نیازمند آموختن می‌دانیم و باور داریم اگر می‌خواهیم موثر باشیم باید آموخته‌های جدیدی هم داشته باشیم و از آن‌ها بهره ببریم.

۱۰۰۴/گ ۳۰/ب
ارسال نظرات