صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

مدارس الگوی صالح

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 15 June 2024
رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: تفکر حاج قاسم برگرفته از تفکر بسیج است خدمت‌رسانی به مردم برای او اولویت داشت و اهل دسته بندی و گروه بندی مردم نبود
کد خبر: ۹۳۱۰۸۳۱
|
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛یوسف ارجونی رئیس سازمان بسیج مداحان کشور امروز در نشست با نخبگان و صاحب نظران جامعه مداحی استان مرکزی گفت: خدمت گذاری در راه مرثیه سرایی و ستایش گری اهل بیت(ع) یک توفیق بزرگ و سرمایه ارزشمند است که به برکت انقلاب اسلامی در جامعه ایجاد شده و لذا باید قدر آن را بدانیم.

ارجونی اظهار کرد: امروز نقش اثرگذار جامعه مداحی و ستایش گری در جامعه بر کسی پوشیده نیست و در اهمیت و جایگاه این قشر تاثیرگذار همین بس که مقام معظم رهبری سالیانه با جامعه مداحان در کنار مشغله های زیادشان دیدار می کنند و خط و مسیر را تبیین و روشن می سازند.

وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و هدایت های مقام معظم رهبری یک جهش بزرگ در جامعه ستایش گری به وجود آمده که در دورافتاده ترین روستاها و نقاط هم شاهد اثرگذاری جامعه مداحان و ستایش گران نیز هستیم.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور  بیان کرد: امروز علیرغم همه سختی ها، مشکلات و گرفتاری هایی که به واسطه ویروس منحوس کرونا در کشور ایجاد شده شاهد اتفاقات مبارکی نیز هستیم که راه اندازی نهضت عظیم کمک مومنانه یکی از آنها است و خوشبختانه بسیج مداحان نیز در این مسئله نقش مهمی ایفا کرده است.

وی افزود: امروز وجود رهبری حکیم و ملتی امام حسینی(ع) در ایران اسلامی تهدیدات ویروس کرونا را به فرصت های بزرگ تبدیل کرد و اگر این دو نعمت بزرگ در انقلاب اسلامی وجود نداشت همانند کشورهای آمریکائی و اروپایی که به غارت فروشگاه ها و مراکز رفتند تبدیل می شدیم و ملت ایران همچون گذشته حماسه عظیمی را خلق کردند.

ارجومی بیان کرد: البته آسیب های ویروس منحوس کرونا نیز باید به خوبی شناسایی، بررسی و در جهت رفع آنها در دستور کار همه قرار گیرد که بسیج مداحان در هیئت های اندیشه ورز با حضور نخبگان و صاحب نظران این مسئله را در دستور کار خود گذاشته است.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور  گفت: ملت ایران در ایام کرونا فاطمی بودن و حسینی رفتار کردن را به جهان نشان دادند و ایران اسلامی بار دیگر توانست کارآمدی نظام الهی مبتنی بر اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) را به رخ دنیا بکشد.

وی با اشاره به اینکه امروز توجه به جامعه بانوان در عرصه مداحی و ستایش گری یک ضرورت محسوب می شود اظهار کرد: چراکه در سطح کشور ۴۵ درصد از جامعه ستایش گران را خانم ها شامل می شوند و لذا برنامه ریزی ها باید دو گروه خانم ها و آقایان را پوشش کامل دهد.

ارجونی اضافه کرد: ورود برخی از جریانات انحرافی و ساخت مناسبت هایی که دلیل و سند محکم ندارند از آسیب هایی است که باید با روشنگری و تبیین مکتب اسلام ناب محمدی(ص) در جهت رفع آنها تلاش جدی کرد و لذا آموزش های علمی باید به طور مستمر در جامعه مداحان پیگیری و انجام شود.

وی اضافه کرد: ماهیت اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) کاملا منطقی و دور از هرگونه افراط و تفریط است و لذا عزاداری و شادی برای اهل بیت(ع) هردو در کنار هم هستند و اینکه بخواهیم کل ایام سال را به عزاداری بپردازیم قطعا دور از منطق است چراکه اهل بیت(ع) تاکید دارند در شادی ما شاد و در عزاداری ما اندوهگین باشید و این مسئله باید مورد توجه جامعه مداحان باشد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور  ادامه داد: وجود شعر با محتوا از ضروریات مهم دیگر جامعه مداحان است که در این خصوص باید آموزش های جدی و کادر سازی صورت پذیرد چراکه جایگاه شعر و محتوا بسیار در امر ستایش گری اهمیت دارد.

ارجومی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی فردی بود که در تمامی عرصه هایی که نظام اسلامی و امت به آن نیاز داشتند حضور موثر داشت و این مسئله باید برای ما درس مهمی باشد چراکه حاج قاسم در کنار نظامی بودنشان توجه به مردم و نیازمندان و کار اثربخش فرهنگی را فراموش نمی کرد و همواره در همه عرصه ها اثرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی شهید سلیمانی اخلاص و ولایت مداری ایشان است بیان کرد: اینکه می بینیم در سراسر عالم به یک شخصیت محبوب تبدیل شده برگرفته از این دو ویژگی مهم ایشان است.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: حاج قاسم به هیچ عنوان اهل دسته بندی و خط کشی میان مردم نبود و این مسئله باید برای ما درس مهمی باشد چراکه تفکر حاج قاسم برگرفته از تفکر بسیج بود و در تفکر بسیج خدمت رسانی برای همه مردم مطرح است  چراکه بسیج متعلق به همه مردم است و حاج قاسم این را به وضوح اثبات کرد.

ارجونی افزود: امروز مکتب شهید سلیمانی باید در همه ابعاد برای اقشار مختلف جامعه تبیین شود و به عنوان یک الگو مورد استفاده قرار گیرد و لذا تعامل و هم افزایی بسیج مداحان با سایر تشکل ها، موسسات و گروه های مردمی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان ایران اسلامی از هیچ تلاشی برای تخریب و حمله به سبک زندگی مردم ایران دریغ نمی کنند و با شگردهای مختلفی به دنبال رسیدن به اهداف شوم خودشان هستند که اینجا نقش جامعه مداحان بسیار باید پر رنگ باشد و بتواند در راستای تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی کارموثر انجام دهد.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: همچنین دشمنان تلاش ها و برنامه های زیادی برای نا امید کردن مردم در نظام اسلامی دارند و لذا موثر ترین قشری که می تواند فضای پوشالی نا امیدی دشمنان را به امید و نشاط تبدیل کند.

وی خاطرنشان کرد:مداحی و ستایش گری اهل بیت(ع) یک فرصت است که باید در گام دوم انقلاب اسلامی با تکیه بر مکتب شهید سلیمانی از این فرصت استفاده کنیم و در این صورت از رهروان راه و مکتب شهید سلیمانی خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات