صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - 04 August 2023
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه سمنان به تبیین ویژگی‌های یک خانواده خوب از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: رعایت موازین دینی و اخلاقی در کانون خانواده بنیان آن را مستحکم می‌کند.
کد خبر: ۹۳۵۰۳۶۴
|
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل راسخی در جمع خانواده پاسداران سپاه ناحیه سمنان در پارک موزه دفاع مقدس ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این بانوی مکرمه افتخار بانوان و شفیع شیعیان جهان اعم از زن و مرد است.

وی با اشاره به شخصیت گمنام حضرت معصومه (س) تأکید کرد: باید ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری امامان معصوم (ع) در جامعه به عنوان یک چراغ راه تبیین شود.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه سمنان در ادامه به چند نمونه از ویژگی‌های مهم و شاخص "خانواده خوب از دیدگاه اسلام" اشاره کرد و گفت: رعایت موازین دینی و اخلاقی در کانون خانواده بنیان آن را مستحکم می‌کند.

حجت الاسلام راسخی گفت: زن و مرد هر یک وظایفشان در اسلام در قبال یکدیگر تعریف و تبیین شده است؛ بنابراین هر یک از این 2 با آگاهی از این وظایف باید در استحکام بنیان خانواده به خوبی نقش آفرینی کنند.

وی یکی از مهمترین موارد و مسائلی که زن و مرد باید در قبال یکدیگر رعایت کنند را "احترام به یکدیگر" عنوان کرد و گفت: پیشی گرفتن در سلام کردن، بدرقه همسر در هنگام بیرون رفتن از منزل، استقبال از همسر به هنگام وارد شدن به محیط خانه، کظم غیض در هنگام خشم و عصبانیت، گذشت و ایثار دو طرفه همگی از جمله مواردی است که اگر هر یک از زن و مرد در خانواده بدان توجه کنند، خانواده‌ای موفق خواهند داشت و به عنوان بهترین الگو برای فرزندانشان محسوب خواهند شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان بیان کرد: احادیث بسیاری در باب اهمیت کانون خانواده و وظایف زن و مرد نسبت به یکدیگر بیان شده است که یکی از آنها حدیثی از پیامبر گرامی اسلام است که مضمونش این است اگر مردی به هر وسیله و بهانه‌ای همسرش را خوشحال کند، خداوند جزا و پاداش او را در روز قیامت به او عطا خواهد کرد.

حجت الاسلام راسخی اظهار کرد: دشمنان به دنبال تحریف افکار و عقاید دینی و مذهبی به ویژه از هم گسیختگی کانون خانواده‌ها در جوامع اسلامی هستند.

وی گفت: گذراندن ساعات طولانی هر یک از اعضای خانواده در فضای مجازی آسیب و خطری جدی است که خانوادهها را تهدید می‌کند و همین امر در افزایش میزان طلاق می‌تواند اثرگذار باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه سمنان تأکید کرد: زن و مرد در یک خانواده اسلامی باید با شناخت کامل از یکدیگر در سه قالب شنیداری، دیداری و گفتاری به یکدیگر مهر بورزند و در استحکام پایه‌های خانواده خود تلاش کنند؛ چرا که خانواده سالم جامعه‌ای سالم را رقم می زند و نقشی تأثیرگذار در سلامت اجتماعی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات