صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 31 May 2024
کارشناس مسائل بین الملل گفت: در مورد ممنوعیت فعالیت گروهک های تروریستی در اقلیم کردستان، فضای سیاسی وجود ندارد و بعید است که پارلمان با توجه به انشقاقاتی که در فضای سیاسی وجود دارد چنین طرحی را تصویب کند.
کد خبر: ۹۳۶۹۰۶۸
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵

 محسن احدی کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، در خصوص فعالیت گروه های تروریستی و ضدانقلاب در خاک اقلیم کردستان علیه منافع و امنیت ملی ایران و حق دفاع مشروع ایران بر اساس حقوق بین الملل، اظهار داشت: در منطقه اقلیم ما فقط گروه های تروریستی که مخالف ایران باشند را نداریم و گروه هایی مثل پ ک ک که علیه ایران فعالیت میکند سالهاست در کوه های قندیل و همچنین علیه ترکیه اقدام میکند که بخشی از این موضوع به عدم کنترل دولت مرکزی عراق بر منطقه اقلیم باز می گردد و بخشی هم همکاری این گروه ها با گروه های کردی ست که در بدنه ی اقلیم هم حضور دارند و این فعالیت ها تحت نظر آنها برای سهم گیری انجام می شود.

وی گفت: برخی بازیگران از جمله رژیم صهیونیستی و عربستان برای انجام فعالیت های خرابکارانه علیه ایران مستقیما با حزب دموکرات کردستان وارد مذاکره میشوند و به این صورت خاک اقلیم محلی شده برای اینکه ما عزیزانمان را در آنجا از دست می دهیم این طبق عرف بین الملل خلاف حسن همجواری ست.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تذکرات متعدد ایران و اتمام حجت ایران با دولت مرکزی عراق ذر خصوص فعالیت گروه های تروریستی و ضد انقلاب مستقر در خاک اقلیم کردستان افزود: دولت های قدرتمند در مقابل دولت های ضعبف برداشت و تفسیر خودشان از قوانین را ارائه داده و راسا اقدام میکنند. در این راستا چندین مرتبه ایران حملاتی را به مناطق اقلیم داشته که اتفاقا هدف های خوبی را هم مورد اصابت قرار داده و عملیات های سنگینی را انجام دادیم.

احدی ادامه داد: سکوت مقامات اقلیم به این دلیل است که منطقه اقلیم خودش دارای چند دسته است که یک دسته کاملا مخالف با این فعالیت ها و خواهان روابط با ایران هستند مثل مرحوم طالبانی و دسته دوم هم احزاب و گروه هایی هستند که دنبال ایده کشور بزرگ کردستان هستند و به همین دلیل ضرباتی که در ایران و ترکیه میزنند را ابزاری برای سهم خواهی در مداکرات عنوان میکنند.

وی گفت: این گروهک ها صراحتا اعلام کردند که از طرف رژیم صهیونیستی مورد حمایت قرار میگیرند، بنابراین فعالیت های آنها هم برای تحقق ایده کردستان بزرگ است و هم در راستای تامین منافع رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام میشود. در این صورت اگر تهدیدی متوجه منافع و امنیت ملی ایران شود، ایران حق دارد از تمامیت ارضی خود دفاع کند و مستقیما وارد تقابل با آن گروه ها شود.

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: از طرفی اختلافات عدیده دولت مرکزی با اقلیم و عدم کنترل کامل بر این منطقه عملا اقلیم را به یک بخش و خودمختار و فدرالیسم تبدیل کرده است.

احدی با اشاره به نزدیکی انتخابات عراق و تصویب طرح خروج نیروهای آمریکایی فرضیه تصویب طرحی مبنی بر منع فعالیت های گروه های تروریستی وضد انقلاب در اقلیم را منتفی دانست و گفت: بعید میدانم که این اتفاق بیافتد چرا که فضایی که طرح خروج امریکایی ها تصویب شد را ناشی از فضای احساسی حاکم بر عراق از شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس وحمله ایی که صورت گرفته بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد ممنوعیت فعالیت گروهک های تروریستی در اقلیم کردستان، فضای سیاسی وجود ندارد و بعید است که پارلمان با توجه به انشقاقاتی که در فضای سیاسی وجود دارد چنین طرحی را تصویب کند.

ارسال نظرات