صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - 08 June 2023
همدان- استاندار همدان گفت: تقاضای ما این است که این مهلت تا ۲۷ آبان ماه تمدید شود و از فرماندار می‌خواهیم که انرژی بیشتری بگذارند و همه دستگاه‌های اجرایی هم همکاری کنند.
کد خبر: ۹۳۸۹۰۲۱
|
۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد امروز در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: از ابتدای طرح سرشماری همه دستگاه‌های اجرایی در کنار فرمانداری همراهی و همکاری لازم را داشتند.

وی با بیان اینکه فرهنگ جامعه ما در دادن اطلاعات مقداری ضعیف است و از دادن اطلاعات و پذیرش مأمور امساک می‌کنند، افزود: در گام نخست به دلیل اینکه این سرشماری به شکل دقیق و کامل صورت بگیرد مهلت مناسبی نیاز است تا بتوان مجدداً یک بازنگری در شهرستان انجام داد که عدد نفوس کامل شود و پایه بسیاری از مسائل، بودجه و سرانه‌ها عدد و آماری است که برای شهرستان‌ها ارائه داده شده است.

استاندار همدان تصریح کرد: متأسفانه در شهرستان همدان عدد و آماری که مبنای محاسباتی قرار گرفته است یک مبنای اشتباهی است و مربوط به سنوات گذشته بوده که خیلی دقیق نیست و تلاشی که صورت گرفت به دلیل دقیق شدن و واقعی شدن این آمار است.

وی گفت: تقاضای ما این است که این مهلت تا ۲۷ آبان ماه تمدید شود و از فرماندار می‌خواهیم که انرژی بیشتری بگذارند و همه دستگاه‌های اجرایی هم همکاری کنند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه از دستگاه نظامی و انتظامی می‌خواهیم ضمن تأمین امنیت مأمورین سرشماری خانواده‌های نظامی و انتظامی هم همکاری و همراهی لازم را داشته باشند که آمار به شکل ناقص جمع‌آوری نشود و دقیق این آمار انجام شود، ابراز داشت: فرمانداری در خصوص این سرشماری توجه ویژه داشته باشد و دستگاه‌های اجرایی این اهتمام را داشته باشند.

وی با بیان اینکه فروش اموال مازاد دستگاه‌ها را مدیران کل دستگاه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: در فرصت باقیمانده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار به انجام رسد و اگر این کار صورت نگیرد سازمان خصوصی سازی وارد می‌شود و اموال را می‌فروشد و وجهی به مجموعه سازمان و اداره کل و استان برنمی‌گردد بنابراین باید جلوی این ضرر را گرفت و چناچه دستگاهی این کار را به موقع انجام ندهد در پایان سال برای تخصیص اعتبارات، دستگاه مربوطه را دیگر در نظر نمی‌گیریم.

استاندار همدان ادامه داد: مجدانه این معاملات اموال انجام شود و دستگاه‌ها برای فروش و ساز و کار قانونی آن اقدامات لازم را انجام دهند که تأمین اعتبارات جاری و تملک آن‌ها از این محل انجام شود.

وی در خصوص تهاتر گفت: ظرفیت و فضای خوبی در سنوات گذشته در استان ایجاد شده و در صورت امکان از این ظرفیت استفاده شود و مجموعه خدمات‌رسان هم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به تدوین برنامه ۴ ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان با رویکرد تقویت حوزه‌های اقتصادی گفت: این برنامه‌ها باید خیلی خوب و شفاف انجام شود که بتوانیم الگوی کاری و برنامه خود برای ۴ سال آینده قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی هگمتانه در شرف انجام است، عنوان کرد: در آذر ماه باید با همکاری اداره کل میراث فرهنگی پیگیری کنیم، هم افزایی صورت گیرد که هگمتانه جزء مواردی باشد که در یونسکو ثبت و به انجام برسد.

استاندار همدان بیان کرد: تأکید بنده بر شرکت شهرک‌های صنعتی این است که همه شهرک‌های صنعتی توجه ویژه بر ساختار‌ها و زیرساخت‌ها داشته باشند به خصوص در صنعت مبل و منبت ملایر که مغفول مانده است.

در پایان این جلسه از کتاب «ارزیابی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان» رونمایی شد؛ این کتاب به همت معاونت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان که ارزیابی مدیران استان را انجام داده به چاپ رسیده است. در این کتاب ۶۵ دستگاه اجرایی استان در محور شاخص‌های عمومی و اختصاصی با جزئیات رتبه‌بندی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات