صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
محمدحسین خودش را متعلق به یک محدوده نمی‌دانست و هر جا صحبت از خدمت به مردم و انقلاب و فعالیت بسیجی بود حضور پررنگی داشت و پیشرو دوستان خود در خدمت به مردم بود
کد خبر: ۹۴۵۸۷۷۲
|
۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

سردار مقواساز معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه شهید محمد حسین سروری راد اهل محله حسین آباد حاج تقی شهر گرمسار بود گفت: محمد حسین در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و بزرگ شد البته از سن دو سالگی پدر خودش را از دست داد و تحت سرپرستی مادر و برادر بزرگترش قرار داشت.

وی ادامه داد: شهید سرودی راد دارای دو خواهر و یک برادر است و خودش نیز فرزند آخر خانواده بود و تحصیلات خود را در مدارس شهر گرمسار گذراند و پس از اخذ دیپلم به تازگی در رشته حقوق دانشگاه آزاد قبول شده بود.

مقوا سازی با بیان اینکه محمدحسین از سن ۱۰ سالگی در بسیج فعالیت داشت گفت: محمد حسین در اوایل ورود به بسیج مسئولیت تعلیم و تربیت پایگاه را برعهده داشت و اخیراً نیز مسئول فرهنگی پایگاه امام حسن مجتبی علیه السلام شده بود و همچنین سرباز گمنام امام زمان عجل الله بود.

وی افزود: جالب است بدانید محمد حسین علاوه بر فعالیت در پایگاه محله خود یعنی پایگاه امام حسن مجتبی (ع) که در حاشیه شهر بود و محل‌های کم برخوردار است را انتخاب کرد و همراه یک گروه جهادی مخلص از جوانان و نوجوانان در آن محل حضور داشته و به ایفای نقش موثر در آبادانی و فعالیت فرهنگی در آن محله می‌پرداخت.

معاون فرهنگی بسیج با اشاره به خصوصیات شخصیتی شهید سروری راد گفت: محمد حسین عاشق ولایت فقیه بود و علاقه شدیدی به شهدا داشت و زندگینامه اکثر شهدا را نیز مطالعه می‌کرد، او عاشق شهادت بود و بار‌ها در جمع دوستان بسیجی گفته بود که دوست دارد شهید شود.

وی ادامه داد: محمدحسین خودش را متعلق به یک محدوده نمی‌دانست و هر جا صحبت از خدمت به مردم و انقلاب و فعالیت بسیجی بود حضور پررنگی داشت و پیشرو دوستان خود در خدمت به مردم بود، او فعالیت‌های اثرگذاری در هیئت الزهرا محل خود داشت و خادم اباعبدالله الحسین علیه السلام بود به گفته برادرش محمد حسین فردی مومن انقلابی و مخلص بود که اهل نماز اول وقت بود و همیشه در مسجد فعالیت داشت و در زمان اذان در خانه اذان می‌گفت.

مقوا ساز ادامه داد: محمدحسین به جهت کفالت از خدمت سربازی معاف شده بود و هیچ توقعی از بسیج نداشت و خالصانه در بسیج فعالیت می‌کرد او در رویداد "آمریکای بدون نقاب" جز برترین پایگاه‌ها بود و نقش شهید سروری هم در این رویداد و هم در رویداد‌های قهرمان شهید در جهت ایده پردازی موثر بود.

معاون فرهنگی بسیج با اشاره به توانمندی‌های شهید سروری را در حوزه تدوین گری گفت: محمدحسین تدوینگر نیمه ماهری بود و علاقه داشت که در این حوزه برای پایگاه به فعالیت بپردازد، اما سرانجام در شامگاه ۳۱ شهریور ماه در مقابله با آشوبگران و معاندان از ناحیه دست و شکم گلوله به ایشان اصابت کرد و به مقام والای شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات