صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 03 June 2024
استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدا برای دفاع از ناموس و ارزش های نظام جان خود را فدا کردند و دشمنان نیز همین ارزش ها را می خواهند به تاراج ببرند.
کد خبر: ۹۴۶۱۱۸۶
|
۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت الاسلام رفیعی در هفدهمین یادواره شهدای شهر شاهدیه که در گلزار شهدای گرد فرامرز با حضور استاندار و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف برگزار شد افزود: حمایت از ولایت فقیه و حفظ انقلاب و حجاب پرسفارش ترین مطلب وصیت نامه شهدا است و این شهدا برای دفاع از ناموس و ارزش های نظام جان خود را فدا کردند و دشمنان نیز همین ارزش ها را می خواهند به تاراج ببرند و ما از این بحران ها عبور خواهیم کرد.

وی ادامه داد: افرادی که توطئه می کنند و می خواهند خون شهدا را بی اثر کنند بدانند موفق نخواهند بود و این نظام در برابر انواع و اقسام توطئه ها ایستادگی کرده و به فضل خدا و با حضور مردم با بصیرت همچنان استوارتر به راه خود ادامه خواهد داد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه تبلیغات نقش بسیار مهمی در جامعه دارد گفت: این تبلیغات باعث می شود وقتی جوانی در برابر حضرت علی شمشیر می زند و از او سوال می کنند چرا پاسخ می دهد چون علی نماز نمی خواند و یا اینکه قاتل خلیفه سوم است در حالی که حضرت علی(ع) آن موقع در منزل بودند و همین تبلیغات باعث می شود به خونخواهی قتل نکرده بیش از 18 هزار انسان در جمل به کشتن داده شوند و تبلیغات این گونه عمل می کند و ناحق را حق و حق را ناحق جلوه می دهد و جوان خیلی زود تحت تاثیر قرار می گیرد.

رفیعی ادامه داد: باید تاریخ بخوانیم و بدانیم که افزون بر 30 هزار انسان مقابل امام حسین(ع)‌ایستادند و همه آنها مسلمان بودند و نماز می خواندند و امام حسین(ع) را قربه الی الله به شهادت رساندند و اکنون نیز جوان مظلومی را که در کنار موکب ایستاده بود، و یا طلبه ای که از حرم عبور می کرده است، چاقو زدند و این ها سابقه دارد

وی افزود: باید مواظب تبلیغات باشیم چون کوه را کاه می کند و بالعکس و همین تبلیغات پیامبر (ص) را ساحر و جادوگر و مجنون معرفی می کند ولی با همه این امور باید بدانند باطل پیروز نیست و امام حسین(ع) پیروز و در طول تاریخ ماندگار شد اما این اقدامات هزینه دارد و باعث خانه نشینی بیش از 10 ساله امام حسن و خانه نشینی بیش از 25 ساله امام علی شد و باید مواظب باشیم هزینه تبلیغات دشمن بالاست و همه ما وظیفه داریم با جان خود و نظام و همچنین ولایت فقیه نصرت برسانیم.

سخنران مطرح کشوری اظهار داشت: باید در برابر مولایمان امام زمان ادب داشته باشیم و عبد ایشان باشیم به معنای اینکه عبد خدا بودن یعنی بنده خدا و عبد یک شخص یعنی پیرو ایشان و برای همین است که باید عبدالمهدی باشیم یعنی پیرو امام مهدی(عج) باشیم و رفتار و گفتار ما نباید موجب ناراحتی امام زمان شود و امام صادق فرمودند: شیعه ها زینت ما باشند.

وی ادامه داد: یاری کردن اهل بیت وظیفه همه ما است و یک نوع از این یاری کردن با جان است که عمار یاسر، شهید بهشتی، شهید سلیمانی و این شهدای انقلاب برای حفظ نظام و همچنین دفاع از اهل بیت جان خود را فدا کردند و نوع دیگر آن در نگارش قلم و همچنین نوع رفتار و یا حفظ حجاب است که همواره مورد تاکید اهل بیت و شهدا بوده است و عده ای می خواهند برای نظام تعیین تکلیف کنند در حالی که وصیت نامه شهدا همه چیز را نشان داده و حمایت از ولایت فقیه و حفظ حجاب در همه وصیت نامه شهدا تاکید شده است.

این سخنران کشوری گفت: همه ما وظیفه داریم در حمایت از ولایت فقیه و همچنین جلوگیری از توطئه دشمنان و آشنا کردن نسل جدید با خدمات نظام و بی اثر کردن تبلیغات دشمنان حرکت کنیم و مدیون خون شهدا هستیم و باید به اندازه قلم و قدم نسبت به یاری دین خدا اقدام کنیم و در این صورت خدا نیز ما را یاری خواهد کرد.

همچنین فرمانده نیروی انتظامی استان یزد در این مراسم گفت: به عنوان خادم مردم هستیم و شعار امسال هفته نیروی انتظامی نیز به عنوان پلیس خادم مردم و مردم حامی پلیس انتخاب شده است و مفتخریم که باب شهادت بر روی نیروی انتظامی باز است و افزون بر 14 هزار شهید در راه حفظ امنیت و برخورد با مخلان امنیت تقدیم شده است و در سال جاری نیز 38 شهید تقدیم انقلاب شده است.

سردار عباسعلی بهدانی فر افزود: بیش از 43 سال از انقلاب اسلامی گذشته و دشمنان انواع و اقسام خباثت ها را داشته اند و هر روز یک توطئه ای را رقم زدند و آخرین فتنه و توطئه در مورد اخیر بود که افرادی اغتشاش کردند و به بیت المال و همچنین اموال مردم خسارت می زنند.

وی ادامه داد: در رابطه با فوت دختر جوان که حضرت آقا فرمودند قلب همه را به درد آورد اما دشمنان ورود کردند و بهانه و رمز فتنه بود که به خیال خود در پی براندازی نظام به دست گرفتند و نظام جمهوری اسلامی در برابر همه این فتنه ها و توطئه ها ایستادگی کرده و به راه مقدس خود ادامه خواهد داد.

فرماندهی فراجا در استان یزد افزود: دشمنان از اقتدار و ایستادگی ما ناراحت هستند و امیدوار بودند در بحث مردمی کردن یارانه ها مردم به کف خیابان بیایند اما مردم با بصیرت ایران همواره حامی نظام هستند و باید قدردان این مردم بود و لذا این مسئله جدید به عنوان بهانه و رمز فتنه در دست دشمنان قرار گرفت و بدانند اینکه پلیس عنوان می کند خادم مردم شعار نیست و با مخلان نظم و امنیت به شدت برخورد خواهد شد.

بهدانی فرد با اشاره به اینکه چند شب اخیر عده ای می خواستند از قشر جوان ما سو استفاده کنند گفت: خوشبختانه جوانان بصیر ما خط خود را از آشوبگران جدا کرد و پلیس نسبت به برخورد با اغتشاشگران اقدام کرد و در استان یزد نیز در جمع کردن فتنه اخیر سرآمد کشور بود و نیروی فراجا یزد خود آسیب دید و اما نگذاشت به کسی آسیب برسد و این فتنه برخورد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: به همه خائنان به خون شهدا و همچنین خواص بی بصیرت توصیه می کنیم خجالت بکشید و از بصیرت مردم تشکر می کنیم و اعلام می کنیم نیروی فراجا در خدمت مردم بوده و خواهد بود و از مردم عزیز درخواست داریم همچنان پشتیبان و در کنار ما باشند و در برقراری امنیت نیازمند کمک مردم هستیم.

همچنین سید علی میرنژاد، شهردار شاهدیه در این مراسم گفت: نام باغشهر شاهدیه با استعاره گرفتن از شهید نامگذاری شده و مفتخریم که مردم ولایی این منطقه افزون بر 54 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند و همواره مدافع اسلام و انقلاب بوده و هستند و دفاع از خون شهدا و همچنین آرمان های مقدس این شهیدان وظیفه فرد فرد این جامعه است و مردم ولایتمدار شهر شاهدیه در همه عرصه ها پای بندی خود را به نظام اسلامی نشان داده اند.

در این مراسم حجت الاسلام جلالیان از راویان دفاع مقدس سخنرانی و قرائت دعای کمیل با نوای حاج رضا نبوی از مداحان کشوری و تجلیل از فرماندهی فراجا استان یزد، اجرای سرود سلام فرمانده از دیگر برنامه های این مراسم بود. همچنین در کنار این یادواره نمایشگاه ادوات جنگی، غرفه ویژه کودکان و نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی برپا شده بود و در این یادواره سردار زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان، و جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند.

ارسال نظرات