صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 03 June 2024
زنجان _ مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار" مدرسه ایمن – جامعه تاب آور" در 102 مدرسه این استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۳۴۰۶
|
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ دکتر سید قاسم موسوی روز سه شنبه در حاشیه مانور زلزله در مدرسه متوسطه اول پسرانه دولتی علامه طباطبایی ناحیه ۲ زنجان افزود: مدرسه ایمن، مانور، جامعه تاب آور، هشدار و زلزله امروز بار آموزشی را برای دانش آموزان داشت که انتظار می‌رود این آموخته‌ها را با خانواده نیز تمرین کنند.


وی یادآوری کرد: هیچ نقطه‌ای در کره زمین مصون از وقوع زلزله نیست و در سطح کشور نیز روزانه این حادثه اتفاق می‌افتد.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بر اساس آمار مدیریت بحران استان از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار زلزله در سطح کشور روی داده است.


موسوی اظهارداشت: با مطالعه سایت‌های زمین شناسی و زلزله این تعداد حوادث را مشاهده خواهیم کرد و با توجه به اینکه شدت و بزرگی این زلزله‌ها کم است قابل احساس نیست.


وی تاکید کرد:، اما گاهی ممکن است شدت آن بیشتر شده و در ساعت‌هایی از شبانه روز اتفاق افتد که در مدرسه یا منزل باشیم که نیاز است آموزش‌های انجام شده در خصوص پناهگیری و خروج اضطراری در زلزله رعایت شود و امسال مانور زلزله در مدارس استان ۲۴ سال است که اجرا می‌شود.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: دانش آموزان علاقمند می‌توانند در کلاس‌های آموزشی امداد و نجات هلال احمر در سراسر استان شرکت کنند و علاوه بر این با مراجعه به سایت آموزشی خادم از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.


موسوی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اعضا و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان شوند.


وی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار نفر عضو در حوزه جوانان در جمعیت هلال احمر استان داریم، خاطرنشان کرد: این تعداد از اعضا در برنامه‌های مختلف در ارائه خدمات بشردوستانه به هموطنان فعالیت دارند.


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امید داریم هیچگاه حادثه غیرقابل جبرانی نداشته باشیم و با توجه به ارتقا آگاهی هموطنان خسارت‌های جانی و مالی ناشی از حوادث در سطح کشور کاهش یافته است.

دولت تجهیزات دستگاه‌های امدادی را بروز رسانی می‌کند


مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز در حاشیه این مانور افزود: جمعیت هلال احمر به هموطنان و دانش آموزان آموزش‌های مورد نیاز در مواجه با حوادث و بلایا را ارائه می‌دهد.


صفی الله کرامتی یادآوری کرد: نحوه پناهگیری و خروج اضطراری را در این آموزش‌ها را می‌آموزند و این آموخته‌ها به منازل و برای سایر اعضای خانواده نیز منتقل می‌شود.


وی تاکید کرد: هموطنان باید آگاه باشند که هنگام زلزله هرگز به دنبال فرار نباشند بلکه به دنبال پناهگیری صحیح باشند.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: امسال دولت برای دستگاه‌های امدادی برنامه منسجم و خوبی در خصوص بروز رسانی تجهیزات مورد نیاز دارد.


کرامتی اظهارداشت: امروز در این مانور ترویج فرهنگ ایمنی را میان دانش آموزان ترویج می‌کنیم و هدف آموزش و نحوه صحیح پناه گیری است تا خود و دیگران را در حوادث نجات دهند.

ارتقای آگاهی هموطنان منجر به کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی ازحوادث شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این مانور گفت: هیچ جامعه و اجتماعی را نداریم که تشابه اخلاقی داشته باشند و منطق و اندیشه بشر تضاد‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد تا بر مشکلات جمعی فائق آید.


علی اسماعیلی به تاب آوری و ایمنی در مدارس اشاره کرد و اظهارداشت: برنامه‌های مانور زلزله که برگزار شده کمتر به تاب آوری بعد از حوادث و بلایا اشاره شده است.


وی یادآوری کرد: رعایت قوانین و ساخت و سازها، افزایش آگاهی هموطنان در برابر حوادث می‌تواند منجر به کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از آن شود.


مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با توجه به اینکه وقوع حوادث از جمله زلزله اجتناب ناپذیر است، در کنار آمادگی فیزیکی باید برای تنظیم رفتار‌ها در حین حوادث و بعد از آن نیز باید فکری داشته باشیم و از آموزش‌های ارائه شده در این مواقع بهره ببریم.


گفتنی است، بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه متوسطه اول پسرانه نمونه دولتی علامه طباطبایی ناحیه ۲ زنجان با حضور مسئولان و دستگاه‌های امدادرسان، آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی برگزار شد. 

ارسال نظرات