صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - 30 May 2024
شاهرود_ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بسطام از تخریبی بودن ۵۰ درصد مدارس این منطقه خبر داد و گفت: در ۹ مرحله بیش از ۳ میلیارد تومان بسته معیشتی بین دانش آموزان کم برخوردار توزیع شده است.
کد خبر: ۹۵۰۹۲۳۵
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرنگار بسیج، سیدعلی هاشمی در نشست خبری رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بسطام به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در سالن جلسات این اداره، با اشاره به اینکه کارشناسان آموزش و پرورش رکن اصلی هستند و سپاسگزار زحمات آنان هستیم، افزود: آموزش و پرورش با همه مجموعه‌ها باید تعامل داشته باشیم و نکته مهم این است آموزش و پرورش در عین تعامل، استقلال خود را حفظ کند و مستقل عمل می‌نماید و ما در این راستا تاکنون فعالیت کرده ایم.
او با بیان اینکه تلاش می‌کنیم طبق سند تحول بنیادین حرکت کنیم و دروس را عملیاتی کنیم، گفت: در منطقه بسطام، ۳۳ مدرسه ابتدایی، ۳۲ مدرسه متوسطه اول و ۱۰ مدرسه متوسطه دوره دوم و ۴ هنرستان با مجموع بیش از ۵۷۰۰ دانش آموز و ۸۳۴ معلم و ۶۱۹ بازنشسته فعالیت دارند.
رئیس آموزش و پرورش منطقه بسطام با اشاره به ۱۸ شهید فرهنگی و ۱۸ جانباز و ۹۴ شهید دانش آموز ۹۴، خاطر نشان کرد: ۱۱۷ ملک آموزش و پرورش در منطقه بسطام دارد که در تعدادی از آن تصرف عدوانی شد که املاک را آزاد کردیم و دهیاری‌ها تعامل و اجاره می‌کنند و حتی کانون شهید مفتح مستأجرش بلند نمی‌شدند و بعد از ۳۰ سال ملک را برگردانیم و منازل سازمانی داریم که از تصرف بیرون آوردیم و مستأجران اجاره نمی‌دادند و قرار داد بستیم و اجاره پرداخت می‌شود.
او با تاکید بر اینکه تلاش کردیم دنبال حقوق آموزش پرورش باشیم و سفارش پذیر هم نباشیم، تصریح کرد: جشن تکلیف پسران را در مشهد داشتیم و دختران را متمرکز با اهدا هدایا توسط اداره برگزار و زیارت اولی‌ها را به تعداد ۲۵ نفر به مشهد اعزام کردیم و افطاری روزه اولی به تعداد ۲۰۰ نفر برگزار و در ۹۰ درصد مدارس با کمک اولیا سفره افطاری برپا شد.
هاشمی با اشاره به برگزاری کمیته حوزه و آموزش و پرورش در چهار مرحله و اعزام امام جماعت به کلیه مدارس و اجرای طرح لاله‌های روشن در ۹۰ درصد مدارس، گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در مدارس متوسطه دوم تا دانش آموزان حرف بزنند و مطالبه گری کنند، افزود: ثبت گروه جهادی آموزش و پرورش منطقه بسطام انجام و ۹ مرحله رزمایش مواسات برای کمک به دانش آموزان کم برخوردار برگزار که رتبه اول استان در مدارس را با کمک بسیج سازندگی و خیرین داشتیم که بیش از ۳ میلیارد تومان بسته‌های کمک معیشتی توزیع شده و این غیر از کمک‌های همکاران و خیرین در موضوع لباس و کفش و لوازم التحریر است.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بسطام با اشاره به برگزاری رزمایش مواسات در ۱۷ اردیبهشت به تعداد ۳۰۰ بسته کمک معیشتی، افزود: اعتکاف رجب در مدارس منطقه متوسط دوم برگزار شد و جهاد تبیین در ۴۳ مدرسه برگزار داشتیم و اساتید مورد تایید اجازه ورود یافتند.
او با اشاره به اینکه مسمومیت دانش آموزان را نداشتیم و این به دلیل فهم و شعور اولیا و دانش آموزان بود که مراقبت کردند، گفت: اردوی یک روزه برای چهار هزار نفر و اردوی خارج از استان برای دو هزار نفر برگزار شد و دوره‌های توانمندسازی مربیان و مشاورین و مدیران جدید انتصاب برگزار و برنامه آبروی محله به یاد شهدای محله برگزار کردیم.
هاشمی به طرح یاری گران زندگی در راستای شناخت آسیب‌های اجتماعی و مراجعه ۵۰۰ نفر از دانش آموزان به مشاوره، افزود: افتتاحیه دارالقرآن بسطام از مواردی است که مورد توجه استان و کشور قرار گرفت و افزایش ۲۰۰ درصدی جذب دارالقرآن را داشتیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بسطام با اشاره به ۱۲ رتبه راه یافته به کشور و ۱۱ رتبه برتر استان و شش رتبه کشوری و ۱۴ رتبه استانی در بخش‌های مختلف فرهنگی هنری و معارفی و ورزشی و علمی، ادامه داد: روی حجاب و قرآن و عترت هدفمند و اثرگذار کار می‌شود و اولین بار، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی بعد از سال‌ها استقلال پیدا کرد و مستقل در منطقه بسطام تشکیل شده است.
او به تعمیرات و تجهیزات با تعامل با مدیرکل نوسازی مدارس استان و آسفالت ۶ مدرسه با وسعت هفت هزار مترمربع اشاره کرد و افزود: دختران روستای ابرسج مشکل تردد و ایاب و ذهاب داشت که مجوز ایجاد مدرسه مطهره در روستا گرفته و راه اندازی شد و توسعه سالن کنفرانس اداره انجام و احداث زمین چمن مصنوعی در خیج و بسطام انجام می‌شود و سالن ورزشی سرپوشیده نیز در بسطام در آخر اردیبهشت ماه کلنگ زنی می‌شود.
هاشمی به ساخت سه زمین چمن مصنوعی با اولویت بندی در روستا‌های کلامو، ابر و میقان اشاره کرد و افزود: کارگاه هنرستان بسطام بعد از ۲۰ سال با حمایت فرماندار ویژه شهرستان تجهیز و بازسازی شده و پیگیری مدرسه ۷۲ تن جهت بازسازی هستیم.
او ادامه داد: زمین چمن مصنوعی شهر کلاته خیج با ۲ میلیارد ریال دیوار کشی آن در حال انجام است و در طرح مدرسه بدون کیف رتبه دوم استان را کسب کردیم و دانش آموزان یک روز در هفته بدون کیف می‌آیند و کار‌های کارگاهی و عملیاتی انجام می‌دهند.
او به خرید ۴۰۰ میلیون ریال کتب کمک درسی کنکور برای دانش آموزان با کمک خیرین اشاره کرد و افزود: دانش آموزان ما در رشته رباتیک در یزد رتبه سوم و چهارم و پنجم را کسب کردند و در دانشگاه صنعتی شریف نیز رتبه چهارم را کسب و به مسابقات جهانی راه یافتند و در ساخت پهباد نیز دانش آموزان منطقه رتبه برتر استان را کسب کردیم.
هاشمی به اجرای طرح اعتکاف نوروزی دانش آموزان برای علم آموزی و برگزاری زنگ سپاس معلم در مدارس را از دیگر فعالیت‌های این اداره برشمرد و گفت: مراسم بزرگداشت مقام معلم، ۱۶ اردیبهشت ساعت ۱۰ صبح در تالار شقایق‌های دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می‌شود.
او کمبود‌های اداره آموزش و پرورش را خودرو‌های فرسوده و نیرو‌های خدماتی کمتر از ۴۰ نفر که سه مدرسه را خدمت رسانی می‌کند برشمرد و گفت: اردوگاه دانش آموزی منطقه بسطام بیش از ۳۰ سال بی توجه رها بود که مبلغی کمک شده از کشور و برای آن برنامه داریم.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بسطام با تقدیر از مدیرکل استان و حمایت کامل از این اداره، افزود: ۵۰ درصد مدارس منطقه بسطام تخریبی است و کمبود نیرو در ابتدایی نداریم و متوسطه اول و دوم با اضافه کار همکاران جبران می‌شود، اما نیروی تخصصی مثل مشاوره و مربیان پرورشی کم داریم.
او با بیان اینکه در آزمون استخدامی جدید شاهرود و بسطام یک جا دیده شده است، اضافه کرد: معضل ما در منطقه بسطام، کلاس چند پایه و دوری روستا‌ها است به مرکز منطقه و با توجه به مناطق محروم مشکل حل خواهد شد چرا که تراکم پایین دانش آموز در منطقه بسطام داریم.
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بسطام با اشاره به مولد سازی مدارس، ادامه داد: درآمد زایی در بسطام کم است، اما اردوگاه دانش آموزی راه اندازی شود خبر خوبی برای جذب درآمد است و تلاش داریم این مهم محقق شود.

ارسال نظرات