صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 03 June 2024
رئیس جمهور در اولین اقدام دور دوم سفر استانی به فارس؛

از طولانی‌ترین آزادراه ایران پس از 13 سال بهره برداری کرد/ درخواست رئیس جمهور برای نامگذاری آزادراه شیراز-اصفهان به نام حضرت شاهچراغ (ع)

آزادراه شیراز ـ اصفهان به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه ایران است که در اقدام دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به فارس به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۵۴۶۴۶۷
|
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس، آزادراه شیراز به استان اصفهان (ایزدخواست) به طول212 کیلومتر و به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه ایران به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح آزادراه شیراز _ اصفهان 9 درصد به طرح‌های آزاد راهی کشور افزوده می‌شود، 7هزار کیلومتر هدف‌گذاری برای پروژه‌های آزادراهی شده که از این میزان 3هزار و 5کیلومتر در مرحله بهره‌برداری است و 4 هزار کیلومتر دیگر آن در حال ساخت است.

آزادراه شیراز-اصفهان، طولانی‌ترین آزادراه کشور است که به صورت ممتد و به طول 212 کیلومتر زیر بار ترافیکی می‌رود.این آزادراه طول مسیر را نسبت به جاده فعلی 134 کیلومتر کوتاه‌تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد و پیش بینی می‌شود بیش از 100 میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.

این آزادراه تکمیل کننده بخشی از راهگذر شمال - جنوب است؛ بلندترین پل کشور به ارتفاع 110 و طول 264 متر در این آزادراه احداث شده و هزار و 400 متر گالری تونل در مسیر وجود دارد و 6 قطعه از 8 قطعه این آزادراه آماده بهره‌برداری است.

قطعه هفتم با پیشرفت فیزیکی 70 درصد همراه است و هنوز عملیات اجرایی قطعه 8 آغاز نشده ضمن اینکه ارزش روز ساخت این آزادراه 25 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

برای ساخت این آزادراه 50 درصد بخش خصوصی و 50 درصد بخش دولتی سرمایه‌گذاری کرده و قرارداد با بخش خصوصی برای بازگشت سرمایه 18 سال است و در دو تا سه مکان، ایستگاه دریافت عوارض آزادراهی تعبیه شده است.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم بهره‌برداری از آزادراه اصفهان ـ شیراز با قدردانی از همت مسئولان برای افتتاح این پروژه اظهار داشت: این آزادراه در مسیر تکمیل شمال به جنوب و دریا به دریا اجرایی شد.

او با بیان اینکه کار فنی بزرگی در این مسیر انجام شد که قابل تقدیر است، از نیرو‌های فنی، مهندسی، پیمانکاران، وزارت دفاع، وزارت راه و شهرسازی و استاندار فارس تقدیر کرد.

رئیس جمهور با تصریح بر این نکته که کار جهادی در بهره‌برداری از این پروژه انجام شد، افزود: کار در راستای رفاه مردم، عنایت خدا و رضایت مردم را به دنبال دارد و برای ما مهم است که مردم احساس کنند که ترددشان در این آزادراه تسهیل شده است.

رئیسی همچنین با بیان اینکه چنین پروژه‌هایی باید هزینه و زمان را کاهش داده و بهره‌وری را بالا ببرد، گفت: ادامه این مسیر به بوشهر نیز باید دنبال شود و با همت استاندار این استان، امید است تکمیل کار انجام شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از آنجا که حضرت شاهچراغ (ع) در این منطقه چراغ راه است، لذا این آزادراه به نام ایشان نامگذاری شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این آزادراه که با تلاش سه شیفته کارگران انجام شد، نمادی از نوآوری، خلاقیت و تلاش مهندسان ایرانی است. یکی از آن‌ها شهید ادراکی است که در همین مسیر جان خود را از دست داد.

او تکمیل مسیر شمال به جنوب را بسیار مهم دانست و افزود: این بخش از بزرگراه که افتتاح شد به اسم شاهچراغ نامگذاری شود و ادامه این مسیر با تکمیل نهایی باعث راحتی مردم شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشور‌های همسایه بار‌ها گفته اند جمهوری اسلامی؛ مطمئن‌ترین مسیر برای ارتباط با شمال، جنوب، شرق و غرب است، تصریح کرد: سهم جمهوری اسلامی از داد و ستد‌های منطقه سهم به سزایی است و نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها دارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حرکت عزیزان فلسطینی، مجاهدانه است. آن‌ها نمایشی از تولید قدرت جوانان فلسطینی برای دفاع از مردم و منطقه را به منصه ظهور گذاشته‌اند و در مقابل دشمن، حریف مجاهدان فلسطینی نمی‌شود و زن و بچه‌ها را بمباران می‌کنند. این تلاش برای پیروزی نیست بلکه پاسداشت این قدرت رسیدن به قله‌هاست.

او گفت: باید حرکت مجاهدانه کنیم و خستگی به خودمان راه ندهیم، همانگونه که مقام رهبری فرمودند به قله نزدیک هستیم و حقیقتا همین است.

رئیسی در خاتمه گفت: امروز ایران در شهر‌ها و استان‌های مختلف به کارگاه تبدیل شده است و این‌ها تولید قدرت برای کشور است.

‌انتهای پیام/

ارسال نظرات