صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
مسئول گروه جهادی پرواز خاکی:

تنها مزد جهادگران آرامش و قرب الهی است

زنجان – مسئول گروه جهادی پرواز خاکی بسیج دانشجویی استان زنجان تنها مزد جهادگران آرامش و قرب الهی دانست و گفت:عامل اصلی موفقیت ها رضای خداوند متعال و دعای مردم است.
کد خبر: ۹۵۵۰۳۶۰
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ خدمت به مردم مهمترین عامل و انگیزه برای گروه‌های جهادی است که تمام رنج و مشقت سختی سفر و مسیر پرتلاطم را بدوش میکشند تا بتوانند دردی از درد‌های قشر ضعیف جامعه را کم کنند و در کل میتوان گفت اولین فلسفه گروه‌های جهادی انسان سازی و خودسازی است.

از دیگر اهداف گروه‌های جهادی پزشکی تحقق عدالت اجتماعی و برخورداری آحاد افراد جامعه به ویژه مناطق روستایی از خدمات پزشکی است چراکه با وجود پیشرفت‌ها هنوز مناطقی هستند که که به این امکانات دسترسی ندارند و گروه‌های جهادی پزشکی با حضور در این مناطق خدمتی کوچک، اما به وسعت دریا را به مردم ارائه می‌دهند.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم و این سخن حکیمانه نشان دهنده ارزش و اجر گروه‌های جهادی است که بدون هیچ چشمداشتی در این عرصه قدم برداشته اند.

سیده زهرا حسینی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان اظهار میکند:متولد ۲۸ آبان ماه سال ۱۳۷۹ و در حال حاضر دانشجوی دکترا داروسازی دانشگاه علوم پزشکی زنجان هستم.

حسینی می‌گوید:در ابتدا ورود به دانشگاه در عرصه‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کردم و بنا به علاقه ام وارد گرو‌های جهادی علوم پزشکی شده و سپس مسئول خواهران گروه جهادی حیان دانشگاه علوم پزشکی شدم و پس از مدتی گروه پرواز خاکی را تشکیل دادیم و در حال حاضر نیز مسئولیت گروه جهادی پرواز خاکی بر عهده بنده است.

این بانوی جهادگر ادامه داد:گروه جهادی پرواز خاکی به صورت تخصصی در حوزه بهداشت و درمان فعالیت دارد و هدف ما ارائه خدمات تخصصی بهداشت و درمان در مناطق محروم استان است که این فعالیت‌ها شامل ارائه خدمات دندانپزشکی، ویزیت رایگان، روانشناسی و مشاوره، آزمایشگاه، داروخانه، مامایی. است.

وی بیان می‌کند:هدف دیگر ما در این گروه جهادی
مطالبه گری و بیان مشکلات مناطق محروم و ضعف این مناطق به مسئولین و پیگیری و حل مشکلات است.

حسینی می‌گوید: پیشگیری و آموزش یکی از راه‌های کاهش بیماری و مقابله با آن است که خوشبختانه با همکاری جهادگران توانسته ایم در این حوزه اقدامات متناسبی داشته باشیم علاوه بر آن در عرصه‌های مختلف همچون تهیه و توزیع بسته معیشتی، لوازم التحریر، عمران و آبادان و فرهنگی نیز فعالیت داریم.

این دانشجوی پزشکی عنوان می‌کند:در فصل زمستان بیشتر فعالیت‌ها در حاشیه شهر و در فصل‌های بهار و تابستان بیشتر فعالیت‌ها در مناطق محروم سطح استان صورت می‌گیرد.

حسینی از اقدامات خود می‌گوید:به همت جهادگران گروه جهادی حیان درمانگاه صحرایی در منطقه ایجرود بخش حلب برپا شد و سپس به همت گروه جهادی پرواز خاکی درمانگاه صحرایی درصائین قلعه برپا کردیم و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت و در این درمانگاه‌های صحرایی خدمات بهداشت و درمان، دندانپزشکی، روانشناسی و مشاوره، داروخانه، مامایی و پزشک عمومی ارائه شد.

وی ادامه می‌دهد:در مرداد ماه سال جاری بزرگترین و مجهزترین بیمارستان صحرایی در شهر قیدار برپا شد که شامل ۳۵ یونیت دندانپزشکی، پزشک عمومی و متخصصین اطفال، مشاور تغذیه، داخلی، گوارش، زنان، آزمایشگاه و تزریقات بود که می‌توان گفت یکی از مجهزترین بیمارستان‌های صحرایی بود که گروه‌های جهادی علوم پزشکی تهران و لرستان نیز در این رزمایش حضور داشتند.

این جهادگر ادامه داد: کنار فعالیت‌های گسترده پزشکی به کمک دوستان و خیرین یک سری جهیزیه کامل برای نوعروس کم برخوردار تهیه و به این زوج جوان اهدا شد.

حسینی بیان می‌کند:با عنایت و لطف پروردگار متعال توانسته ام رتبه دوم مسابقه ملی مقالات و نانو را بدست آورم و همچنین در جشنواره رویداد گنج استان زنجان تندیس حوزه بهداشت و درمان، جشنواره ملی جهادگران رتبه دوم کشور و شایسته تقدیر در جشنواره گنج کشوری در حوزه بهداشت و درمان شدم که تمام موفقیت‌ها را مدیون زحمات پدر و مادرم و دعای خیر مردم هستم.

این جهادگر تاکید می‌کند: جهادگران بدون هیچ چشمداشتی در این مسیر پر از فراز و نشیب قدم بر می‌دارند تا بتوانند سهم کوچکی در خدمت رسانی به مردم داشته باشند همانطور که امام راحل فرمودند ملت ایران، ولی نعمتان ما هستند و تنها مزد جهادگران آرامش و قرب الهی و حس خوب است.

این دانشجوی پزشکی عنوان می‌کند: تنها خواسته ام یاری مسئولین و همراهی آنان است چه بسا که این لطف شامل حال بنده و دوستان شده و تمام مراحل همراه ما هستند.

وی تصریح می‌کند:دانشجویان استقبال بی نظیری از گروه‌های جهادی دارند و هرکس با هر عقیده برای کمک و یاری به همنوعان خود در این گروه‌ها شرکت می‌کنند و زمانی که برای اولین بار وارد این مسیر می‌شوند دلباخته و دوست دارند همواره در این گروه‌ها حضور و فعالیت داشته باشند.

حسینی اظهار می‌کند:حمایت و ترغیب خانواده مهمترین عامل بنده برای حضور در این گروه‌های جهادی است.

وی ادامه می‌دهد:با مدیرت زمان میتوان در کار و تحصیل موفق شد و حتی می‌توان در گروه‌های جهادی شرکت کرد و از زمانی که وارد گروه جهادی شدم از بعد شخصیتی و روحی رشد و دیدگاهم تغییر کرد و از جوانان می‌خواهم در گروه‌های جهادی شرکت کنند چرا که حضور در مناطق محروم و ارائه خدمات حس بسیار خوبی دارد که غیر قابل وصف است.

حسینی می‌گوید:از نوجوانان و جوانان می‌خواهم به دنبال علایق خود بروند و هیچگاه تا رسیدن به موفقیت از تلاش و کوشش دست نکشند و خدمت به مردم را فراموش نکنند چرا که عامل اصلی موفقیت‌ها رضای خداوند متعال و دعای مردم است.

حرف آخر…..

مواد مصرفی و تجهیزات پزشکی هزینه بسیار دارد و از خیرین، مردم، نهاد ها، شرکت‌ها و مسئولین میخواهم در این مسیر پر از معنویت همراه ما باشند و همچنین همه افراد با هر رشته و توانایی می‌توانند با ما همکاری داشته باشند ونیاز نیست این عزیزان در حوزه علوم پزشکی تحصیل و یا فعالیت داشته باشند.

ارسال نظرات