صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 05 June 2024

تدوین شیوه‌نامه اقدامات تخصصی برای حفاظت از زیرساخت کشور

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: شیوه‌نامه اقدامات تخصصی برای حفاظت از زیرساخت کشور تدوین و برای هر سطح اقدام‌هایی در ۱۲ مؤلفه اساسی پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۵۵۳۲۹۶
|
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، سردار غلامرضا جلالی صبح امروز یک‌شنبه در نشست هماهنگی رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به تصویب تشکیل شورای دائمی پدافند غیرعامل در کشور اظهار کرد: شهریور ماه امسال منظور برطرف کردن ضعف‌ها در بخش حقوقی و قانونی تشکیل شورای دائمی پدافند غیرعامل به پیشنهاد سازمان پدافند غیرعامل در مجلس تصویب و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

وی ادامه داد: شورای دائمی هفت نفره پدافند غیرعامل به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیر در زمینه پدافند غیرعامل کشور تصویب و اجرایی شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: اجرایی نکردن مصوبه‌ها و شیوه‌نامه‌های تدوین شده شورای دائمی پدافند غیرعامل در این قانون برای اولین بار جرم انگاری شده و با دستگاه‌هایی که نسبت به اجرای اصول پدافند غیرعامل کوتاهی کنند برخورد قانونی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مصوبه نظام آمادگی و رزمایش دستگاه‌های اجرایی تدوین شده است گفت: دستگاه‌های مختلف برای افزایش سطح آمادگی و رفع اشکالات مکلف به برگزاری مستمر پدافند غیرعامل شده‌اند که این مانورهای به صورت دوره‌ای و مستمر باید برگزار شود.

سردار جلالی با بیان اینکه شیوه‌نامه اقدامات تخصصی برای حفاظت از زیرساخت کشور تدوین شده است، گفت: زیرساخت‌های کشور به حیاتی، حساس، مهم و قابل حفاظت دسته‌بندی شده و برای هر سطح اقدام‌هایی در ۱۲ مؤلفه اساسی پیش بینی شده است.

وی، بندر امام خمینی (ره) را از جمله زیرساخت‌های حیاتی کشور دانست و ادامه داد: با توجه به نقش مهم بندر امام در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور و ویژگی‌های خاص این بندر، مصون سازی آن در برابر تهدیدات احتمالی بسیار اساسی و مهم است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تهدیدات بنادر حیاتی کشور باید به صورت سه ماهه تدوین، ارزیابی و به روز رسانی شود افزود: سطح آمادگی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به عنوان یکی از زیرساخت‌های حیاتی کشور باید همانند آمادگی ارتش در شب عملیات باشد و این یعنی آمادگی کامل در همه بخش‌ها است.

سردار جلالی ارتقای آمادگی را از جمله اهداف اساسی برگزاری رزمایشی‌های پدافند غیرعامل دانست و تاکید کرد: آمادگی روحی، تیمی و گروهی، تجهیزاتی و مدیریتی از جمله اهداف این رزمایش است و عملکرد تیم‌های مختلف توسط گروه داوری ارزیابی می‌شود.

وی پدافند غیرعامل کاری هماهنگ و جمعی است افزود: کشف نقاط ضعف، ایجاد هماهنگی، اصلاح الگوهای قدیمی و به روز رسانی الگوها و طرح‌های جدید پدافندی، اجرای دقیق شیوه نامه مانور و آزمون تجهیزات و آموزش‌ها از جمله دیگر اهداف برگزاری مانورهای پدافند غیرعامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: آمادگی و اجرای طرح‌های مقابله و پاسخ اضطراری و جامع و همچنین تمرین گام‌های عملیاتی در بروز حوادث و تهدید از جمله موارد مهمی است که در این مانورها مورد تاکید است.

وی ادامه داد: تهدید پایه شامل تهدیداتی که در محیط مأموریت اثر می‌گذارد و باید سناریوهای مختلف در برابر این تهدیدها پیش‌بینی و متناسب با آن اقدام‌های پیشگیرانه انجام شود

ارسال نظرات