صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 01 June 2024

نقشه راه اجرای اقتصاد دیجیتال در خوزستان تهیه شود

استاندار خوزستان بر تهیه برنامه‌ای برای اجرای اقتصاد دیجیتال در استان تاکید کرد و گفت: وزارتخانه‌های مربوطه نیز همکاری و همراهی لازم برای تهیه نقشه راه بومی این طرح بسیار مهم در خوزستان را داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۶۵۹۵۶
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان علی اکبر حسینی محراب روز چهارشنبه در نشست اقتصاد دیجیتال در محل سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: مسیر استفاده بهینه از فناوری و اطلاعات باید در استان نشانه‌گذاری شود چرا که دیگر اقدامات و برنامه‌های سنتی در دنیای امروز راه به جایی نمی‌برد.

وی استفاده از فناوری و بستر دیجیتال را راهی برای کسب درآمد و بهره‌وری بیشتر از فرصت‌ها دانست و افزود: مسیر فعالیت جوانان در حوزه کسب و کارهای دیجیتال باید هموار و تسهیل شود.

حسینی محراب با اشاره به وجود چهار هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در استان اظهار کرد: با کمک گرفتن از بستر دیجیتال می‌توان بستری را برای توسعه و رونق خوشه‌های صنعتی در روستاهای خوزستان ایجاد کرد و این اقدام عاملی بر مهاجرت معکوس شهر به روستا خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اقدامات خوبی در مقطع متوسطه برای آموزش هوش مصنوعی و حوزه فناوری به دانش‌آموزان انجام می‌دهد که این اقدام، نوعی آینده‌نگری برای اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد استان‌ به شمار می‌رود.
استاندار خوزستان تاکید کرد: فنی و حرفه‌ای باید همپای علم روز دنیا حرکت کند و نیروهای متخصص پرورش دهد، دانشگاه‌ها نیز باید برای ارائه خدمات و کمک به صنعت و تولید استان ماموریت محور عمل کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه‌های استان در حوزه آموزش هوش مصنوعی به خوبی ورود نکرده‌اند و باید این موضوع مهم روز دنیا بیشتر مورد نظر این مراکز علمی باشد.

حسینی محراب بر ایجاد و توسعه هنرستان‌های همجوار صنعت در استان تاکید کرد و گفت : هنرستان‌های کشاورزی برای پرورش نیروهای متخصص مورد توجه دستگاه‌های مربوطه و به ویژه آموزش و پرورش باشد.

استاندار خوزستان کنترل بازار بر بستر الکترونیک را یکی از راه‌های جلوگیری از تخلفات دانست و توضیح داد: در صورت عرضه و توزیع کالا در بازار به صورت الکترونیکی، شفاف‌سازی توزیع کالا و جلوگیری از ارتکاب تخلف اتفاق می‌افتد.

در ادامه این نشست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: برای رقابت در بازارهای خارجی و همسو حرکت کردن با اقتصاد دنیا باید به سمت دیجیتالی‌کردن اقتصاد حرکت کرد.

محمد راضی جلالی اضافه کرد: خوزستان دارای تنوع عرصه‌های اقتصادی است و باید برای بهره‌وری هر چه بیشتر از این ظرفیت، در جهت حوزه فناوری و دیجیتال گام برداریم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان نیز اظهار کرد: ابتدایی‌ترین اقدام و نیاز اجرای اقتصاد دیجیتال تامین و توسعه زیرساخت است.

مهدی شه‌نظری با اشاره به اینکه ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زیر پوشش شبکه اینترنتی هستند توضیح داد: از ابتدای امسال تا کنون ۶۳ روستای استان توسط ۴۵ سایت ارتباطی به شبکه اینترنت متصل شدند.
وی اتصال منازل و اصناف به بستر فیبرنوری را از دیگر برنامه‌های این دستگاه عنوان کرد و گفت: این طرح در سه شهرستان خرمشهر، کارون و اهواز در حال اجرا است که با توسعه شبکه فیبر نوری زیرساخت مناسبی از شبکه ارتباطی در این مناطق مهیا خواهد شد.

شه نظری ادامه داد: توافقی بین ۲ وزارتخانه آموزش و پرورش و ارتباطات انجام شده که بر این اساس دانش‌آموزان پایه متوسطه اول با اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی آشنا می‌شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان یکی از کانون‌های مورد هدف موضوع اقتصاد دیجیتال را جامعه دانش‌آموزی دانست و بیان کرد: اگر آموزش‌ هوش مصنوعی و برنانه‌نویسی از دوره دانش‌آموزی ارائه شود زمینه برای توانمندسازی جوانان و ایجاد اشتغال آن‌ها در آینده فراهم می‌شود.

ارسال نظرات