صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 01 June 2024
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

فعالیت ۲۶هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور

زنجان-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درحال حاضر ۴ هزار انجمن و ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنري در کشور مشغول به فعالیت هستند که معیشت تک تک آنها مهم است.
کد خبر: ۹۵۶۸۸۱۴
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ محمدمهدی اسماعیلی شامگاه امروز در سفر به استان زنجان در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر زنجان اظهار داشت: برای ساخت تئاتر شهر باید بودجه جذب شده و پروژه به سرعت تمام شود تا بخشی از فضای استعداد تئاتر را در زنجان داشته باشیم.

وی در خصوص تسریع در صدور مجوز موسسات فرهنگی هنری، تصریح کرد: بحث‌هایی که درباره تبصره ۱۸ بود و صدور مجوز تاسیس موسسات فرهنگی هنری تلاش می‌شود سریع اتفاق بیافتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اولویت بحث کیفیت بر کمیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی، افزود: در سطح کشور بیش از ۳ هزار مسجد پایگاه قرآنی داریم که در حوزه فرهنگی تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه شهید آوینی در کشور، ادامه داد: ارشاد به دنبال بودجه ریزی جدیدی در استان‌ها بوده تا برای اصحاب رسانه و فعالین قرآنی یک میز مستقل تاسیس و برای هر انجمن یک اعتبار سرانه که سقف آن یک میلیارد تومان است پیش بینی کند.

اسماعیلی با بیان اینکه برای همه استان‌ها با حفظ طرح‌های کاری یک تحول جدی و بنیادین در نظر گرفته شده است، یادآور شد: ما امروز به دنبال این هستیم که نگاه به تهران متمرکز نباشد و این موضوع در جشنواره‌های ملی مشهود است.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال تحقق عدالت فرهنگی بوده و در راستای همین موضوع به استان‌های مختلف سفر می‌کنیم، تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مردمی‌ترین وزارتخانه دولت است و همه حلقه‌های میانی در وزارت ارشاد متمرکز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت ۲۵۰۰ موسسه قرآنی در سطح کشور، اضافه کرد: در حال حاضر ۴ هزار انجمن و ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور مشغول به فعالیت هستند که معیشت تک تک آن‌ها مهم است.
وی در ادامه از ارائه خدمات مسکن و معیشت به اعضای صندوق هنر خبر داد و افزود: ارشاد بدون در نظر گرفتن تفکرات سیاسی به هنرمندان و اصحاب فرهنگ خدمات ارائه می‌دهد.


اسماعیلی با اشاره به اینکه بحث آگهی‌ها به رسانه‌های غیرمکتوب در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: دستورالعمل این موضوع به زودی ابلاغ خواهد شد.


وی شبکه خانگی را خوب خواند، ولی با انتقاد از وضعیت آن، ادامه داد: عده‌ای می‌خواستند القا کنند که دولت توجهی به فرهنگ و هنر ندارد، ولی از ابتدای راه اندازی سینما ۵۷۰ مورد بود که امسال به ۹۰۰ مورد و تا پایان دولت سیزدهم به رقم یک هزار مورد می‌رسد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در شهر زنجان حتما باید به یک مرکز اصلی زیرساختی تبدیل شویم، گفت: مهمترین کار دولت کنونی مردمی سازی حوزه فرهنگ و هنر و قدم برداشتن در حوزه عدالت فرهنگی است، این امر با قوت ادامه دارد و تنها در یک سال و نیم اخیر بیش از صدهزار نفر در شهرستان‌های محروم آموزش‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و حوزه صنایع دستی را دریافت کردند.


وی اضافه کرد: بسیاری از کسانی که در دوره‌های آموزشی تربیت شدند اکنون خودشان تبدیل به کسانی شدند که می‌توانند مجوز موسسات فرهنگی هنری بگیرند که مهمترین بخش از اقدامات، مردمی سازی فرهنگ و هنر و عدالت فرهنگی است.


اسماعیلی با اشاره به اهمیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای وزارت‌خانه متبوع، تصریح کرد: در گذشته شاید اقدامات این مجموعه به عنوان فعالیت‌های حاشیه‌ای تلقی می‌شد، اما خوشبختانه در حال حاضر مجموعه فهما خود را اثبات کرده و جزو کار اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب می‌شود.


وی با اشاره به اقدامات و خدمات خوب صندوق اعتباری هنر، اظهار داشت: این صندوق به دنبال کار‌های توسعه‌ای است و علیرغم پشتیبانی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری به دنبال گسترش دایره شمول خود نیز است.

ارسال نظرات