صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 05 June 2024
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

شهید میرحسینی نماد افتخار و نمونه‌ای بارز از مردم ولایتمدار منطقه سیستان است

- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سردار شهید حاج قاسم میرحسینی، نماد افتخار سیستان و یک نمونه بارز از مردم و فرزندان ولایتمدار این منطقه است.
کد خبر: ۹۵۶۹۴۳۸
|
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زابل، آیت‌الله مصطفی محامی روز سه شنبه در مراسم سالگرد شهادت شهید میرحسینی در زابل بیان کرد: مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند: "من سیستان را به شهید میرحسینی می‌شناسم" و شهید بزرگوار حاج قاسم میرحسینی، پرچم، نشان و تابلوی افتخار منطقه سیستان و یک نمونه بارز از مردم و فرزندان ولایتمدار این منطقه است که هستی خود را در راه دفاع از میهن اسلامی و دفاع از امام و ولی‌فقیه تقدیم کرد و با شهادت برای خود رستگاری کسب کرد.

وی بیان کرد: سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که خود صاحب مکتب و مالک اشتر مقام معظم رهبری بود تعابیر ویژه‌ای در خصوص شهید میرحسینی به کار برده‌اند و از شهید میرحسینی به عنوان مالک اشتر یاد می‌کرد و این نشان دهنده نقش ویژه شهید میرحسینی در عرصه دفاع مقدس بوده است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: دهها و صدها میرحسینی دیگر فرزندان این مرز و بوم هستند و جان خود را در راه دفاع از اسلام تقدیم کرده‌اند که یادشان را گرامی می‌داریم.

وی افزود: این گونه مراسم ها که یادواره شهداست باید برای ما هم دستاوردی داشته باشد زیرا شهدا بهره خود را برده‌اند و ما که در این مراسم ها دور هم جمع می‌شویم باید بهره ببریم و از شهدا بخواهیم که از سفره نعمت الهی برای ما هم بهره‌ای در نظر بگیرند و ما را از نورانیت، معنویت و شادمانی بهره‌مند کنند.

آیت‌الله محامی گفت: سردار شهید حاج قاسم میرحسینی در وصیت‌نامه خود بر دل بریدن از دنیا و تعلقات دنیایی تاکید دارد و به مادر، پدر، برادران و همسرش می‌گوید و عذرخواهم که نتوانستم به درستی حق شما را ادا کنم اما وظیفه و مسوولیت بزرگتر و سنگین‌تری داشتم و در اوج عاطفه از خانواده و عزیزان خود دل می‌برد و فکر، هدف و آرمان بالاتری را می‌بیند که از همه تعلقات دنیوی دل می‌برد و هستی خود را در کف دست گرفته و برای تحقق آن هدف و آرمان بزرگ تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: ما هم باید این درس را بگیریم و ببینیم اگر شهید حاج قاسم میرحسینی و سایر شهدای منطقه سیستان امروز در میان ما بودند چه می‌کردند و طبعا سزاوارتر از همه خودشان بودند که به وصیت‌نامه خود عمل کنند و اگر تاکید می‌کردند پشت سر امام خود بمانید خودشان عمل می‌کردند و در این راه شهید شدند و در مقام عمل نشان دادند که در این راه ثابت قدم هستند.

امام جمعه زاهدان به بیان چند مصداق پرداخت و گفت: اگر مقام معظم رهبری روی شبیخون فرهنگی تاکید دارند این شهیدان قد علم می‌کردند در جبهه فرهنگی برای جلوگیری از این تهاجم و شبیخون فرهنگی حاضر می‌شدند تا فرهنگ ما متأثر از این فرهنگ غربی نباشد.

وی افزود: وضعیت فرهنگی امروز ما در کشور، استان و منطقه سیستان چگونه است و چه مقدار با دوران انقلاب و دفاع مقدس فرق کرده و آیا از تهاجم فرهنگی دشمن تأثیر پذیرفته‌ایم یا خیر نه و اگر این شهدا در شرایط کنونی بودند در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار می‌گرفتند.

آیت‌الله محامی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "دشمن جنگ ترکیبی علیه ما آغاز کرده" و اگر این شهدا حضور داشتند در جبهه جنگ ترکیبی حاضر می‌شدند تا در برابر تهاجم‌های همه جانبه دشمن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گام بردارند و مقاومت کنند و اجازه پیش‌روی به دشمن ندهند.

وی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری فرمان جهاد تبیین صادر می‌کند این عزیزان در جبهه جهاد تبیین سرداری و سربازی می کردند زیرا شبهاتی که دشمن ایجاد می‌کند کم نیست و بوق های استکباری همواره آرمان و کشور ما را مورد تهاجم قرار می‌دهند و ذهن جوان و نوجوان ما را آلوده می‌کنند و این یک جبهه فراگیرتر از جبهه نظامی و اقتصادی است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اگر شهید میرحسینی و همرزمان شهیدش بودند امروز برای حفظ این تنگه احد چه می‌کردند و حفظ این تنگه احد نیاز به عملیات‌های نظامی، انتظامی و امنیتی دارد اما فعالیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ماندگاری و پایداری مردم ولایتمدار سیستان را می‌خواهد.

ارسال نظرات