صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
در واکاوی کلام رهبری در دیدار با ورزشکاران مطرح شد؛

چرا "ایران قوی" باید "ورزش قوی"داشته باشد؟

زنجان-استاد دانشگاه زنجان و مسئول بسیج ورزشکاران استان زنجان گفت: داشتن زیرساخت استاندارد، دانش و علم روز دنیا ، دارا بودن نیروی انسانی کمی و کیفی و ایجاد حکمرانی خوب در ورزش می تواند ما را به داشتن ورزش قوی نزدیک کند.
کد خبر: ۹۵۷۰۶۴۱
|
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛رهبر انقلاب اسلامی روز یکم آذر ماه سال جاری در دیدار صمیمانه مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو و جمع دیگری از قهرمانان، ورزشکاران، پیشکسوتان و فعالان عرصه‌های ورزشی ، با تاکید براینکه ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد، بیان داشتند: قوت ورزش به اتخاذ تدابیر درست در انتخاب مربی، ترکیب تیم‌های ملی و در مراقبت جدی در بروز آفت در ورزش است.

 

در این راستا؛خبرنگار بسیج زنجان به گفت وگو با رضا صادقی؛ دکترای رشته ی تربیت بدنی، استاد دانشگاه زنجان و مسئول بسیج ورزشکاران در این زمینه پرداخته است.

 

صادقی در رابطه کلید واژه "ایران قوی - ورزش قوی" که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران و قهرمانان مطرح شد اظهار داشت: زیرساخت استاندارد ،دانش و علم روز دنیا ، دارا بودن نیروی انسانی کمی و کیفی و ایجاد حکمرانی خوب در ورزش دیپلماسی می تواند ما را به داشتن ورزش قوی نزدیک کند.

 

وی ادامه داد: داشتن زیرساخت استاندارد و به روز دنیا یکی از شاخص های قوی بودن ورزش است و اگر بخواهیم در زمینه ورزش رشد داشته و به عنوان یکی از قطب های ورزشی دنیا در تمامی رشته های ورزشی اعم از انفرادی و گروهی شناخته شویم نیاز به زیرساخت، اماکن، تجهیزات و لوازم بروز حداقلی برای برگزاری رویدادهای ورزشی طبق استانداردهای ورزشی مشخص جهان باشیم.

 

مسئول بسیج ورزشکاران سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان در ادامه دستیابی به دانش و علم روز دنیا را نیز شاخص مهم دیگری دانست و تصریح کرد: خروجی ورزش قهرمانی در کسب مدال ها مشخص می شود و خروجی ورزش همگانی از میزان مشارکت افراد در فعالیت های ورزشی و برای سرآمد شدن در هر دو بخش باید به سلاح علم روز دنیا مسلح شویم که بخشی از آن را در کشور داریم و تولید می کنیم و بخشی را نیز باید از علم تولید شده باید بهره بگیریم تا رو به جلو حرکت کنیم.

 

دکترای رشته ی تربیت بدنی در خصوص دارا بودن نیروی انسانی کمی و کیفی اظهار داشت: در بخش کیفی باید مربیان با سطوح بالای فنی و علم روز دنیا داشته باشیم که دغدغه رشد ورزش را داشته باشند و تعداد ورزشکاران و مربیان و داوران و جامعه ورزشی و میزان مشارکت افراد در فعالیت های ورزشی نیز در بخش کمی و هم راستا با بخش کیفی مطرح است و این مهم از شاخص های توسعه یافتگی ورزش و قوی بودن آن در هر کشوری است.

 

وی افزود: ایجاد حکمرانی خوب در ورزش یعنی اینکه رویه و جریان اداره ورزش کشور مشخص شود و مقررات ساده و بروز باشند چرا که اصلاح مکرر آیین نامه ها پیچیدگی ایجاد می کند و جریان اصلی را تحت تأثیر قرار می دهد و برای داشتن حکمرانی خوب در ورزش باید مسائل فنی و مدیریتی در انتخاب رؤسای فدراسیون ها، مدیران کل، روسای هیات ها و حتی وزیر و معاونینش .... در نظر گرفته شود.

 

این فعال و متخصص ورزشی تصریح کرد: باید در بخش تعاملات خارجی ورزش کشور دیپلماسی فعال ورزشی ایجاد شود و در بخش های مختلف سازمان های بین المللی اعم از فدراسیون های جهانی، کنفدراسیون های قاره ای، کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک و بقیه سازمان های بین المللی کرسی های با نفوذ داشته باشیم.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات