صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - 31 May 2024

نقش مهم و کلیدی زنان در تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی در جامعه

استاد حوزه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد و فعال اجتماعی و فرهنگی حوزه زن و خانواده گفت: زنان و به ویژه مادران علاوه بر نقش مهم و کلیدی، ظرفیت بالایی برای تبیین مکتب شهید سلیمانی در جامعه دارند، مکتب سردار سلیمانی مکتبی جهانی است و می تواند برای همه انسانها فارغ از هر ملیت، مذهب و نژادی الگو باشد، این مکتب غنی از ارزش های انسانی و اسلامی مثل؛ ایثار، شهادت، شجاعت و عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و ستم است که همه اینها ارزش های جهانی است و برای همه انسان ها قابل احترام و پذیرش است.
کد خبر: ۹۵۷۲۲۹۳
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- طاهره سیرجانی، در گفتگو‌ با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران از خراسان رضوی با اشاره به نقش زنان و به ویژه مادران در الگو سازی مکتب حاج قاسم سلیمانی برای فرزندان خود، اظهار کرد: نقش زنان و مادران نقشی کلیدی و مهم است، زنان و مادران به عنوان مربیان و الگوی اصلی فرزندان نقش مهمی می توانند در شکل گیری شخصیت و باورهای آنها ایفا کنند.
وی تصریح کرد: شخصیت و منش شهید حاج قاسم سلیمانی سرشار از ارزش های والای انسانی و اسلامی است که می تواند الگوی مناسبی برای فرزندان ما باشد.
استاد حوزه علمیه حضرت نرجس(س) مشهد تاکید کرد: مادران و زنان ما می توانند با معرفی و تبیین این ارزش های والا به فرزندان خود، زمینه را برای الگوسازی مکتب حاج قاسم سلیمانی در آنها فراهم کنند.
وی با اشاره به روش ها و راهکارهایی که بانوان و مادران می توانند جهت الگو سازی مکتب سردار سلیمانی برای فرزندان خود از آنها بهره بگیرند، بیان کرد: آشنایی فرزندان با شخصیت و منش شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از این روش ها است باید زنان و مادران جامعه ما تلاش کنند که فرزندان خود را با روش های مختلف از جمله؛ مطالعه کتاب ها، تماشای فیلم و مستند ها، شرکت در مراسم و یادواره های شهید سلیمانی با منش و شخصیت سردار سلیمانی آشنا کنند.
سیرجانی در ادامه افزود: گفتگو‌ و بحث در مورد مکتب حاج قاسم سلیمانی با فرزندان هم مهم است و می توانند با این کار آنها را به سمت تفکر در مورد این مکتب و ارزش های والای آن ترغیب کنند.
وی با اشاره به اینکه آشنایی با مکتب حاج قاسم سلیمانی بسیار مهم است، تاکید کرد: بانوان و مادران جامعه ما می توانند با تولید محتوای آموزشی مثل: فیلم، کتاب و مقاله به تبیین مکتب کمک کنند و حتی با فعالیت در شبکه های اجتماعی مکتب حاج قاسم سلیمانی را در فضای مجازی تبیین و ترویج دهند، باتوجه به ظرفیت های بالای بانوان و به ویژه مادران می توانیم انتظار داشته باشیم که آنها نقش مهمی در تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی داشته باشند.
فعال فرهنگی و اجتماعی حوزه زن و خانواده با اشاره به اینکه پرورش ارزش های مکتب حاج قاسم سلیمانی در فرزندان نیز وظیفه مادران است، اظهارکرد: زنان و مادران می توانند با پرورش ارزش های مکتب حاج قاسم سلیمانی در فرزندان خود زمینه را برای الگوسازی این مکتب در فرزندان فراهم کنند، این ارزش ها شامل: ایثار، شهادت، شجاعت، ولایتمداری، عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و استکبار است.
وی در ادامه تاکید کرد: دختران و زنان جوان ما هم از مکتب حاج قاسم سلیمانی می توانند درس های زیادی فرا بگیرند، درس هایی همچون ایثار و شهادت، که بخشی از این درس آموزی با ارزش اینست که سردار دلها در راه دفاع از اسلام و ایران عزیز جان خود را فدا کردند این درس ایثار و شهادت به زنان و دختران جوان ما می آموزد که در راه ارزش ها و آرمان های والای انسانی و اسلامی باید از جان دریغ نکرد.
استاد حوزه علمیه حضرت نرجس (س) مشهد، بیان کرد: درس دیگری که از مکتب حاج قاسم سلیمانی باید فراگرفت، درس شجاعت و اقتدار است سردار دلها مردی شجاع و مقتدر بود و هرگز در برابر دشمنان ترس و واهمه ای نداشت، این درس شجاعت و اقتدار به دختران و زنان جوان ما می آموزد که در برابر مشکلات و سختی ها باید شجاعت و اقتدار داشت ایستادگی و مقاومت کرد.
وی با اشاره به اینکه ولایتمداری حاج قاسم سلیمانی از دیگر درس های آموزنده مکتب این شهید والامقام است، تاکید کرد: سردار دلها مردی ولایتمدار بود و همواره در مسیر ولایت فقیه حرکت می کرد، دختران و زنان جوان ما بیاموزند که همواره باید در مسیر ولایت فقیه حرکت کنند.
سیرجانی تصریح کرد: عدالت خواهی شهید سلیمانی از دیگر درس های آموزنده مکتب حاج قاسم سلیمانی است، این شهید والامقام همواره در برابر ظلم و ستم ایستادگی می کرد، این هم درس ارزشمند دیگری از مکتب حاج قاسم سلیمانی است برای زنان و دختران جوان ما که سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند.
فعال فرهنگی و اجتماعی حوزه زن و خانواده افزود: عزت نفس، کار و تلاش، امید و ایمان، مهربانی و عطوفت هم از دیگر درس های آموزنده و ارزشمند مکتب حاج قاسم سلیمانی است که می توان آنها را آموخت، در مجموع مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتب غنی و پرباری است که برای دختران و زنان جوان الگویی ارزشمند است و با الگو گرفتن از این مکتب ارزشمند است که زنانی مومن، متعهد و مبارز تربیت می شوند.
وی به ضرورت تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی برای نوجوانان و جوانان با توجه به شرایط کنونی جامعه اشاره و بیان کرد: این موضوع را از چند جهت می توان بررسی کرد یک؛ رشد و بالندگی شخصیت نوجوانان و جوانان است، در دوران شکل گیری شخصیت و هویت نوجوانان و جوانان، آنها به الگوهایی نیاز دارند که بتوانند از آنها الهام بگیرند و مسیر زندگی خود را براساس آن ترسیم کنند.
سیرجانی تاکید کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتبی غنی از ارزش های والای انسانی و اسلامی است که می تواند برای نوجوانان و جوانان ما الگویی ارزشمند باشد و نوجوانان و جوانان ما را با ارزش های والای انسانی و اسلامی آشنا می کند و به آنها می آموزد چگونه انسان های مومن و متعهد و مبارزی باشند.
وی در ادامه افزود: فرهنگ سازی و مقابله با تهاجم فرهنگی از موضوعات دیگری است که در بخش نوجوانان و جوانان باید به آن توجه داشت، در شرایط کنونی نوجوانان و جوانان بیشتر از هر زمان دیگری در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند و دشمنان در تلاش هستند که با ترویج فرهنگ غربی آن ارزش های اسلامی و انقلابی را در بین نوجوانان و جوانان ما کمرنگ کنند بنابراین تبیین و الگو گرفتن از مکتب حاج قاسم سلیمانی در مقابله با این تهاجم فرهنگی کمک موثری می کند.
استاد حوزه علمیه حضرت نرجس (س) مشهد اظهار کرد: این مکتب نوجوانان و جوانان را با ارزش های انقلاب اسلامی آشنا می کند و به آنها می آموزد که چگونه در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کنند، تقویت روحیه امید و مقاومت بسیار مهم است جامعه امروز جامعه ای است که با مشکلات و چالش های زیادی روبه رو است و در این شرایط تقویت روحیه امید و مقاومت در بین نوجوانان و جوانان امری ضروری است.
وی با تاکید براینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتبی است که امید و مقاومت را در دلها زنده نگه می دارد، بیان کرد: این مکتب نوجوانان و جوانان را با شخصیتی آشنا می کند که در برابر سختی ها و مشکلات تسلیم نشوند و تا آخرین لحظه در راه ارزش ها و آرمان های خود ایستادگی کند، تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی برای نوجوانان و جوانان نقش مهم و سازنده در رشد و بالندگی شخصیت آنها و مقابله با تهاجم فرهنگی و تقویت روحیه امید و مقاومت دارد.
سیرجانی به حوزه بانوان و به ویژه مادران که ظرفیت بالایی برای تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی برای فرزندان خود دارند اشاره و تصریح کرد:یک نقش مادری است که مادران نقش مهمی در تربیت فرزندان خود دارند و می توانند با با الگو گرفتن از مکتب حاج قاسم سلیمانی فرزندانی مومن و متعهد و انقلابی تربیت کنند، دوم نفوذ اجتماعی بانوان است که نقش مهمی در اجتماع دارند و با استفاده از این نفوذ مکتب حاج قاسم سلیمانی را در جامعه تبیین و ترویج دهند، خلاقیت و نوآوری بانوان از دیگر ظرفیت های آنها است که می توانند با از بهره گیری از این خلاقیت و نوآوری روش های مختلف و جدیدی را برای تبیین مکتب حاج قاسم سلیمانی در جامعه به کار گیرند.
فعال فرهنگی و اجتماعی حوزه زن و خانواده، اظهار کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتبی جهانی است و می تواند برای همه انسانها فارغ از هر ملیت و مکتب و مذهب و نژادی الگو باشد این مکتب غنی از ارزش های انسانی و اسلامی مانند ایثار، شهادت، شجاعت و عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و ستم است که ارزش های جهانی است و برای همه انسان ها قابل احترام و پذیرش است.
وی خاطرنشان کرد: در واقع می توان گفت مکتب حاج قاسم سلیمانی می تواند به ساختن دنیایی بهتر کمک کند و می تواند به انسان ها بیاموزد که چگونه در برابر ظلم و بی عدالتی ایستادگی کنند و بر ارزش های انسانی و اسلامی پایبند باشند و چگونه برای ساختن دنیایی بهتر تلاش کنند، بعضی از ارزش های مکتب حاج قاسم سلیمانی ممکن است برای بعضی از فرهنگ ها و جوامع دشوار و یا قابل پذیرش نباشد اما به طور کلی می توان گفت این مکتب مکتبی جهانی است که می تواند برای همه انسان ها الگو باشد.
انتهای پیام/*
ارسال نظرات