صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 April 2024
حجت الاسلام باقری عنوان کرد: اصلی ترین هدف خلقت، تربیت انسان های متفکر، متدین و متعهد بوده است که به اخلاق اسلامی و رفتار انسانی آراسته باشند.
کد خبر: ۹۵۹۴۷۶۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳

قزوین_به گزارش بسیج، جلسه حکمت مطهر در حسینه سپاه ناحیه امام علی علیه السلام شهرستان تاکستان برگزارشد. حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرشال در این مراسم گفت: اسلام براي تعليم و تربيت اهميّت خاصی قائل است، چنانكه هر جا سخن از ارسال رسولان به ميان مي آورد، تعليم و تربيت و تزكيه را برنامه اصلي آنان قرار مي دهد.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال براي انسان مقرر فرموده است كه به اختيار خود و با پيروي از دستورات پيامبران و برنامه هاي آسماني و با كوشش و تلاش پيگير، كسب تعليم و تربيت كند و به مقام شايسته انساني برسد، زيرا سركشي غرايز حيواني و ظلمات جهل و خواهش هاي نفساني را جز با تربيت صحيح و الهي نمی توان مهار و برطرف كرد.

حجت الاسلام باقری بیان کرد:رهبر معظم انقلاب مي فرمايد: یكي از مسائل ارزشمند و کارساز در زندگي بشر، علم و آگاهي است. علم، افزون بر اينکه وسيله اي است براي بهتر زيستن و براي خوب از عهده مسئوليت برآمدن، به خودی خود نيز مطلوب بشر است. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: براي ايجاد يک تمدن اسلامي - مانند هر تمدن ديگر - دو عنصر اساسي لازم است؛ يکي توليد فکر، يکي پرورش انسان. رهبر معظم انقلاب در اهميت و ضرورت علم آموزي فرمود يک کشور اگر مي‌خواهد به معناي واقعي بازسازي شود، بايد بيشترين تکيه و بيشترين نگاه و توجّهش، به انسان و نيروي انساني باشد.

 امام جمعه شال یادآور شد: خانواده، هسته نخستين جامعه و از عوامل اصلي انتقال فرهنگ، انديشه، اخلاق و سنت‏ها و عواطف به نسلي پس از نسل ديگر است. 

وی در ادامه تصریح کرد: يکي از ابعاد مهم اجتماعي کردن، گرايش به اخلاق و ارزش هاي مذهبي است. در هر دوره تاريخي خانواده ها کوشيده اند که قواعد و مقررات اخلاقي مورد قبول جامعه را به فرزندان خود منتقل کنند. هر کودکي دين و مذهب و باورهاي بنيادين خود را نخستين بار در دامان خانواده فرامي گيرد و آن جاست که بااصول وفروع وبايدو نبايدهاي آن آشنا مي گردد.

حجت الاسلام باقری اذعان کرد: يکي از اهداف مهم دين و بعثت انبيا عليهم السلام تربيت و تزکيه انسان است. دين اسلام نيز در احکام عبادي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي خود، تربيت انسان ها را وجه همت خويش قرار داده است. تربيت انسان در جامعه صورت مي گيرد; زيرا انسان مدني بالطبع است، او در جامعه با نهادهاي خانواده، سياست، اقتصاد، دين و تعليم و تربيت سر و کار دارد .

وی ادامه داد: عالم بايد علم خود را به ديگران بياموزد، زيرا علم رزقي است كه خداوند بدو عطا كرده و از او انفاق آن را خواسته است. از ميان تمامي عوامل آموزشي و تربيتي، نقش معلم به‌عنوان مهمترين عامل نظام تعليم و تربيت، جايگاه و اهميت بسزايي دارد. معلم در رشد و پرورش دانش‌آموزان، نقش بسيار مهمي را ايفا مي‌کند.

امام جمعه شال تاکید کرد: تعلیم و تربیت بشریت موضوعی است که از ابتدای آفرینش مورد توجه بوده است. پیامبران الهی همواره برای راهنمایی و هدایت انسان ها مبعوث شده اند. زیرا خداوند خود خالق بشر بوده و جز او کسی نمی تواند بشریت را هدایت کند. برنامه هایی که خداوند برای راهنمایی انسان ها تدوین کرده و توسط پیامبران به دست آن ها رسانده است همگی در راستای تعلیم و تربیت آن ها در جهت اصول اخلاقی بوده است. این مطلب از آنجا اهمیت می یابد که می بینیم بسیاری از مکاتب در زمینه انسان سازی و تربیت افراد خود دچار مشکل شده اند زیرا صرفا نگاهی مادی به انسان داشته اند. در حالی که اصلی ترین هدف خلقت، تربیت انسان های متفکر و متدین و متعهد بوده است که به اخلاق اسلامی و رفتار انسانی آراسته باشند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات