بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی افتتاح شد

خبرگزاری بسیج: بنیاد فرهنگ‌، هنر و ادب آذربایجان‌شرقی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۸۵۲۰۵۹۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان‌شرقی،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: آذربایجان‌شرقی و تبریز مهد علم،‌ فرهنگ و تمدن بوده و با داشتن پیشینه ای پربار و آکنده از مفاخر و عالمان و فرهیختگان حوزه فرهنگ و هنر و ادب و دین، مجموعه‌ای بی‌نظیر در این عرصه را گردهم آورده است.

علی جنتی افزود: با توجه به مطالبه‌ به حق مردم آذربایجان و در تحقق وعده رئیس جمهوری برای تشکیل فرهنگستان زبان ترکی، اساسنامه آن تنظیم و جلساتی برای نامگذاری آن تشکیل شد و بنا به درخواست اهالی فرهنگ، ادب و هنر و پس از مطالعات صورت گرفته و مشورت های انجام یافته با شخصیت‌های علمی، ‌هنری و ادب، با تاکید بر اینکه فرهنگ و هنر آذربایجان تنها زبان نیست و باید دیگر رشته های فرهنگی و هنری هم مورد توجه قرار گیرد، عنوان «بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان» مورد توافق قرار گرفت.

وی ادامه داد: وعده‌ دکتر روحانی امروز با حضور اصحاب فرهنگ و هنر استان و در خانه‌ پروین اعتصامی جامه‌ عمل پوشید و امیدواریم حرکت های سازنده و چشمگیری را در این بنیاد شاهد باشیم.

جنتی اظهار کرد: بنیاد علاوه بر پرداختن به زبان آذری خواهد توانست در سایر زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی نیز فعالیت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این آیین گفت: انسجام و وحدت و همدلی باید اصلی‌ترین دستاورد بنیاد فرهنگ،‌هنر و ادب آذربایجان‌ باشد چراکه این بنباد با هدف ایجاد همدلی و همفکری میان اهالی فرهنگ،‌ هنر و ادب استان و فراهم آوردن فرصت و فضای فرهنگی مناسب برای تبادل اطلاعات اندیشمندان، پژوهشگران و هنرمندان افتتاح می‌شود و مهمترین دستاورد آن باید ایجاد وحدت و همدلی میان آنان باشد.

علی اکبر صفی‌پور افزود: فعالیت و آغاز به کار این بنیاد حرکتی پویا و جریان ساز است که به برای حضور هنرمندان رشته های مختلف و اصحاب فرهنگ و ادب در کنار هم، موجب اتحاد و یکدلی و ایجاد فضای  تعاملی مناسب و به تبع آن تعالی و بالندگی فرهنگ آذربایجان خواهد شد.

وی ادامه داد: گام های موثری با آغاز به کار بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان در پاسداشت فرهنگ، هنر و زبان این خطه از آب و خاک کشور برداشته خواهد شد .

صفی پور بیان کرد: با اهمیت دادن به بخش فرهنگ، ادب و هنر و با درک درست به حساسیت های این حوزه ها ، شکوفایبی و بالندگی بیش از پیش فرهنگی استان تحقق می یابد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این آیین اعلام کرد ریاست عالیه بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان بر عهده وزیر فرهنگ و ارشد اسلامی، نایب رییسی آن به عهده استاندار آذربایجان شرقی است و شهردار تبریز به همراه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از بزرگان استان عضو هیات امنای آن هستند .

ارسال نظرات