امام جمعه تبريز:

مشروطیت درس عبرتی برای ملت ایران/ ذوق زده و نگران نشويم

کد خبر: ۸۵۴۸۴۳۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

خبرگزاري بسيج: امام جمعه تبريز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اين كلانشهر با اشاره به سفر هیئت‌های خارجی به كشورمان، گفت: بايد نه ذوق زده و نه نگران باشيم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری با بيان اينكه بوی کباب به استشمام برخی اروپایی‌ها خورده و آن ها به دنبال منافع خود هستند، افزود: دولت در عین حالی که به مسائل دیپلماتیک توجه می‌کند، بايد عزت، مصلحت و حکمت را در نظر بگیرد.

وی با تاكيد به اینکه مجلس شوراي اسلامي بايد دقت کافی در رسیدگی به برجام و جمع بندی مذاکرات هسته‌ای را اتخاذ کند، اظهار داشت: کشورهای غربی به ویژه امریکا قابل اعتماد نیست به طوریکه هنوز مرکب جمع‌بندی و برجام مذاکرات هسته‌ای با ایران خشک نشده، امریکا رجزخوانی خود را آغاز کرده است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به سالروز نهضت مشروطیت، آن را یکی از نقاط عطف و تاریخ‌ساز ایران اسلامی و از سویی نماد وحدت مردم حول محور روحانیت دانست و بيان كرد: ریشه قیام مشروطیت در رفتار ظالمانه پادشاهان قاجار و وابستگان دربار بود وليروشنفکران غرب‌زده با نفوذ در دستگاه‌ حکومت مشروطهرا منحرف کرده و تبدیل به استبداد رضاخانی کردند.

وی ادامه داد: استعمار پیر با کمک روشنفکران غربزده، جریان مشروطیت را به نفع خود تغییر و در نهایت نهالی که قرار بود زمینه را برای آزادی فراهم سازد، وابستگی به استبداد را منجر شد.

آیت‌الله شبستری با تاكيد به اينكه مشروطیت درس عبرتی برای ملت ایران است، بيان داشت: شکست نهضت مشروطیت مشروعه بر اثر بی‌بصیرتی مردم، بی‌تجربگی رهبران مشروطه، انزوا علما و کناره‌گیری متدینین به وجود آمد.

وی باشكرگذاري از خدا به خاطر قرار گرفتن ولي فقيه در راس نظام، تصريح كرد: به اعتراف سیاستمداران دنیا رهبری آیت الله خامنه‌ای بی‌بدیل و بی‌نظیر است.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: صلابت بی‌نظیر رهبر فرزانه انقلاب موجب خنثی شدن بحران‌ها و به فضل الهی، نظام اسلامی از ثبات و اقتدار بیشتری برخوردار شده است.

وي در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به تجاوز ترکیه به خاک سوریه و عراق به بهانه مبارزه با تروریسم اشاره و تشريح كرد: ترکیه پس از ملاقات با رئیس جمور امریکا تحت عنوان مبارزه با داعش به میدان آمده در حالی که افکار عمومی و دنیا حمایت و کمک های ترکیه به داعش را فراموش نکرده و در آینده نزدیک داعش بلای جان ترکیه خواهد شد.

آیت‌الله شبستری به ادامه جنایات رژیم سعودی در حمله به مردم یمن نيز اشاره داشت و اظهار كرد: به تعبیر دانشمندان، رژیم آل‌سعود در تجاوز به یمن تا دیروز با آتش‌بازی می‌کرد امروز با آتش‌بس بازی می‌کند.

وی اعلام آتش‌بس و نقض آن از سوی رژیم آل‌سعود را نوعی فریب افکار عمومی و زماني برای تجهیز نیروهای القاعده اعلام و خاطرنشان كرد:آنچه مسلم است یمن‌ها پیشتاز بوده و بيشتر یمن در اختیار انصار‌الله و مردم اين كشور است.

ارسال نظرات