آيت الله شبستري در افتتاحيه طرح ولايت دانشجويي؛

طبق قانون؛ ولي فقيه در راس حكومت اسلامي است

امام جمعه تبریز در افتتاحیه طرح ولايت دانشجويي اين استان با اشاره به شایستگی جانشینی امام عصر(عج) در زمان غیبت، گفت: كسي جانشين امام زمان(عج) است که سنخيتي با ايشان داشته باشد و طبق قانون، ولي فقيه شایسته آن بوده و در راس حكومت اسلامي قرار مي گيرد.
کد خبر: ۸۵۵۰۲۴۳
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي آيت الله محسن مجتهد شبستري، شرط نخست براي ولي فقيه را مجتهد جامع الشرايط بودن عنوان و بيان كرد: اعلميت نيز در مرجع تقليد به كسي بر مي گردد كه مهارت بيشتري در استنباط احكام داشته باشد هرچند بالفعل استنباطي نكرده است.

وي با بيان اينكه بيش از 70 مورد واژه امر و امور در قرآن به كار رفته، امر را در لغت عربي به معناي مسلئه مهم دانست و خاطرنشان كرد: درباره ولايت فقيه احاديثي از امام علي(ع) و امام حسين(ع) وجود دارد كه در هر دو اين احاديث امر و امور به كار رفته چراكه حكومت نيز جزو امور مهم جامعه است.


آيت الله شبستري با تاكيد به ويژگي هاي اصلي رهبر جامعه اسلامي از جمله شجاعت و درايت و با اشاره به نمونه هاي از تدابير امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب در طول دوران انقلاب و پيش از آن، امام خميني(ره) و امام خامنه اي(مدظله العالي) را واجد همه شرايط رهبري جامعه اسلامي دانست.

وي در پايان سخنان خود با بيان اينكه خوب است در طرح ولايت دانشجويي درباره ولايت معصومين(ع) صحبت شود، اظهار اميدواري كرد: طرح ولايت دانشجويي به ولايت پذيري دانشجويان بيافزايد.

آئين افتتاحيه طرح ولايت دانشجويي آذربايجان شرقي عصر امروز با حضور نماينده ولي فقيه در استان و جمعي از مسئولان استاني و شهري در مسجد دانشگاه تبريز برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات