معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

می توان با تکیه بر نیروی جوان، عقب ماندگی های گذشته را جبران کرد

کد خبر: ۸۵۹۴۳۹۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در آیین پایانی سومین نمایشگاه و جشنواره فناوی های نو و پیشرفته ربع رشیدی، گفت: با تکیه بر نیروی جوان می توان در برابر همه دنیا ایستاد و عقب ماندگی های گذشته را جبران کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، سعید شبستری خیابانی با اشاره به حضور جوانان در این نمایشگاه و توانمندی ها آن ها افزود: بیشتر شرکت کنندگان در این نمایشگاه جزو نیروهای جوانی بودند که با علاقه بسیار و امکانات کم ایده های خود را خلق کرده اند که این نکته جای بسی امیدواری است.

وی خودباوری جوانان را مهم ترین مولفه در رقابت با کشورهای پیشرفته در عرصه علم عنوان و بیان کرد: با این سرعت رو به رشد در عرصه علمی به خصوص در عرصه اقتصادمقاومتی مد نظر رهبر فرزانه انقلاب، می توان به سهمی که نظام جمهوری اسلامی شایسته آن است در عرصه بین الملل رسید.

شبستری با اشاره به پیشتاز بودن آذربایجان شرقی در عرصه فناوری، نبود ارتباط بین صنعت و دانشگاه را مهم ترین خلاء در زمینه علم و فناوری دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان می توانند با ارتباط بین صنعت و دانشگاه زمینه رشد و تعالی را فراهم کنند.

وی ارتباط صنعت و دانشگاه را مهم ترین گام در تجاری سازی علم عنوان و بیان کرد: یکی از تصمیمات مهم این نمایشگاه، ایجاد «فن بازار» بود تا پژوهشگران و نخبگان بتوانند طرح های خود را در آن برای اجرا و سرمایه گذاری ارائه کنند.


معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخی نگران سرمایه گذاری در خصوص طرح ها هستند، اظهار کرد: مسئولان می توانند با همفکری راهکاری پیدا کنند كه با بیمه کردن آن ها موجب تجاری سازی ایده و خلاقیت جوانان باشند تا زمینه گسترش و تجاری سازی فناوری ها ایجاد شود.

امشب آیین پایانی سومین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته «ربع رشیدی» در سالن شمس تبریزی نمایشگاه بین المللی کلان شهر تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات