رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی کلان شهر تبریز:

برنامه و بودجه سال95 باید در راستای حل مشکل اشتغال باشد

کد خبر: ۸۶۱۸۸۶۴
|
۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

خبرگزاری بسیج: رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی کلان شهر تبریز در جلسه امروز شورا گفت: برنامه و بودجه سال 95 باید در راستای حل مشکل اشتغال جوانان باشد که لازمه آن تحقق اقتصادمقاومتی و حمایت از تولید داخل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، اسماعیل چمنی افزود: ایجاد مدیریت واحد سرمایه‌گذاری، ضرورت مهمی است که زمینه‌های حضور فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری را تسهیل بخشیده و موجب توسعه فرصت‌های اشتغال خواهد شد.

وی اظهار کرد: روان‌سازی برنامه‌های شهر، نیازمند تدوین اطلس جامع سرمایه گذاری است، با تدوین این اطلس، نیازها و اولیت‌های اقتصادی در دسترس قرار داده شده و امورات اداری این حوزه نیز با سرعت و سهولت بیشتری همراه خواهد بود.

چمنی ادامه داد: تا زمانی که مدیریت واحد شهری، مانند شهرهای پیشرفته جهان، در کشورمان حاکم نشود، نمی توان به پیشرفت‌های اساسی و زیربنایی امیدی داشت.

وی با انتقاد از بهره‌های زیاد بانکی که موجب سرازیر شدن سرمایه‌های نقدی به بانک‌ها شده است، تصریح کرد: چنین سرمایه‌هایی می‌تواند وارد فرآیندهای اقتصادی شهر و موجب بهبود وضعیت کسب و کار شود.
وی گفت: توسعه صنعت گردشگری، شامل درآمدهای پایداری است که با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و صنعتی تبریز که در دنیا شناخته‌شده است، می‌تواند به خوبی در این شهر تاثیرگذار واقع شود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: با توجه به نیاز مستمر شهر به برنامه‌های آسفالت‌ریزی، احداث کارخانه آسفالت، نیاز مهم شهر است.
چمنی با اشاره به استقرار برخی ادارات دولتی در محدوده مرکزی شهر گفت: با در نظر داشتن بروز آلودگی‌های متعدد هوایی، صوتی و بصری، ادارات دولتی موجود در بافت مرکزی شهر و مشاغل مزاحم این محدوده، باید به پیرامون شهر انتقال یابد.
ساخت کارخانه آسفالت، انتقال مشاغل مزاحم از مرکز شهر به بیرون، تشکیل شرکت‌هایی برای برون‌سپاری، تسریع در ارایه مجوزهای ساختمانی، استفاده بهینه از قوانین نوسازی، حمایت از صادرات تولید محور، کاهش هزینه‌های گمرکی، بروز کردن ناوگان حمل‌و‌نقل برای سهولت صادرات، اصلاح قوانین و شفاف‌‌سازی امورات اداری و ارتقای روحیه کار گروهی، از دیگر موارد تاکید رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر در جلسه صبح امروز بود.

ارسال نظرات