استاندار آذبایجان شرقی؛

توسعه پایدار تنها با توسعه فیزیکی محقق نمی شود

خبرگزاری بسیج: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای توسعه نیازمند رشد فکری هستیم و انقلاب اسلامی هم بر اساس تفکر شکل گرفته است، گفت: توسعه پایدار تنها با توسعه فیزیکی محقق نمی شود .
کد خبر: ۸۶۴۰۸۳۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اسماعیل جبارزاده در شورای برنامه ریزی استان با اظهار تاسف از اینکه در اثر گذشت زمان از آداب و رسوم بومی فاصله می گیریم و باورهای اخلاقی در حال فراموشی است، تاکید کرد: در کنار فعالیت های عمرانی باید به مقوله فرهنگ توجه شود.

وی حمایت از حوزه فرهنگ و هنر را ضروری دانست و گفت: برای تحقق اهداف طراحی شده در این حوزه نیازمند همراهی نهادهای فرهنگی و غیرفرهنگی هستیم.

جبارزاده با بیان اینکه افزایش کمی پایگاه های رسانه ای در استان نشانگر خروج از رکود است ، گفت: در دو سال گذشته حمایت از نشر آزاد اخبار با رعایت چارچوب قانونی در دستور کار بوده و شکایتی از مطبوعات گزارش نشده است .

وی از پیشنهاد خرید کتاب و آثار هنری استان توسط ادارات استان استقبال و بیان کرد: تجلیل از هنرمندان باید تداوم داشته باشد .

جبارزاده فعالیت بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان را نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی و غیرفرهنگی دانست و گفت: هر اداره کل می تواند متناسب با حوزه فعالیت خود کمک کند.

استاندار آذربایجان شرقی برضرورت فعالیت مدیران دولتی و بخش خصوصی با رعایت قوانین در جلب مشارکت حداکثری مردم استان در انتخابات پیش رو به منظور برگزاری انتخاباتی باشکوه تاکید کرد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در این نشست گزارشی از روند اجرای سند تدبیر توسعه استان در حوزه فرهنگی ارائه داد.

علی اکبر صفی پور گفت: این سند با عنوان توسعه و ترویج فرهنگ، هنر، آداب و رسوم بومی تدوین شده است و در قالب 16برنامه اجرا می شود.

وی با اشاره به ناکافی بودن اعتبارات این حوزه خواستار افزایش اعتبارات شد و به منظور حمایت عملی از فعالان حوزه فرهنگی استان پیشنهاد کرد: سازمان های دولتی نسبت به خرید و هدیه آثار هنری تولید شده در استان اقدام کنند.

ارسال نظرات