خبرهای داغ:

همایش بررسی تهدیدات سایبری در سپاه میانه برگزار شد

فرمانده سپاه میانه در این همایش با واکاوی آسیب های فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و مذهبی، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، بر لزوم حفاظت از خود در این فضا تاکید کرد و هشدار داد: مراقب باشیم تا افکار دشمن به رفتار ما منتهی نشود.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۴۷
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، جعفر غیابی از بین رفتن غیرت، شیوع معاشرت های نامشروع و ارتباطات غیراخلاقی با نامحرمان، عدم صداقت، خیانت، طلاق عاطفی یا عملی، جنسیت گرایی و جنسیت گریزی و هرزه نگاری را از مهم ترین معضلات شبکه ها و فضای مجازی در زندگی فردی دانست.

وی رواج وندالیسم، آنارشیسم، خشونت طلبی، جرم و جنایت، نا امنی، قتل و تجاوز به عنف، گرایش به مواد مخدر و مشروبات، غفلت از خانواده، جشن طلاق و ازدواج سفید را از جمله آسیب های اجتماعی فضاهای سایبری برشمرد.

غیابی همچنین بیکاری، سرقت های بانک ها، کم تحرکی و عدم وقت گذاری برای فعالیت های اقتصادی را از آسیب های اقتصادی و ایجاد گفتمان های سیاسی نامطلوب، انعکاس نادرست اخبار یا بزرگنمایی اخبار نامطلوب و ایجاد فضای مقایسه ای و بهره کشی سیاسی را از آسیب های سیاسی فضای مجازی عنوان کرد.

غیابی در ادامه اظهار داشت: در بخش مذهب نیز این فضا بسیار نامطلوب عمل کرده و مشکلاتی همچون ترویج روابط نامشروع جنسی، مذهب ستیزی و دین گریزی، ترویج ادیان و فرق غیر اسلامی، ترویج شیطان پرستی، شطحیات و کفر گویی از مهم ترین معضلات ناشی از اعتیاد به فضای مجازی است.

همایش بررسی تهدیدات سایبری با حضور پایوران رسمی و وظیفه سپاه میانه در حسینیه امام خمینی(ره) این ناحیه برگزار شد.

ارسال نظرات