مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

دریافت پول از اولیا برای تجلیل از معلم، بی سلیقه گی است

کد خبر: ۸۶۶۷۷۲۱
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸

خبرگزاری بسیج: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در نشست خبری امروز خود به مناسبت آغاز هفته معلم، دریافت پول از اولیا برای تجلیل از معلم را بی سلیقه گی خواند.

جعفر پاشایی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی مبنی بر اینکه از برخی مدارس به بهانه تجلیل از معلمان، از اولیای دانش آموزان پول مطالبه می کنند، گفت: این اقدام از سوی آموزش و پرورش ابلاغ نشده و نوعی بدسلیقه گی است.

وی برنامه محوري، كيفيت بخشي و رضايت مندي را سه اصل اساسي فعاليت آموزش و پرورش عنوان و بیان کرد: ارتقاي وضعيت كمي و كيفي طرح هاي رفاهي و خانه هاي معلم، ارتقاي نرخ قبولي در المپيادهاي دانش آموزي و كنكور سراسري و كسب رتبه نخست طرح مهر مدارس از جمله اقدامات آموزش و پرورش استان است.


پاشایی با بيان اينكه نخستین پژوهش سراي دانش آموزي روستايي در روستائی يالقوزآغاج بخش تركمانچاي ميانه ایجاد شده، ادعا کرد: از بین 102 پژوهش سرای دانش آموزي کشور، 22پژوهش سرا متعلق به آذربايجان شرقي است.

وی تمركز زدايي، كيفيت بخشي، تعالي مديريت آموزش و تكريم همكاران را از جمله برنامه هاي محوري آموزش و پرورش استان برشمرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از تاسيس مجتمع تحقيقات و مطالعات دانش بنيان معلمان خبر داد و گفت: در کنار این مجتمع، ساخت مجتمع رفاهي درماني بيماران صعب العلاج فرهنگي، مجموعه بزرگ ورزشی دانش آموزي و اجراي طرح هوشمند سازي مدارس چند كلاسه روستايي از برنامه هاي راهبردي امسال آموزش و پرورش استان خواهد بود.

ارسال نظرات