خبرهای داغ:
مدیرکل مطالعات و پژوهش شورای عالی ایثار و شهادت:

مقالات همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی در مجلات معتبر علمی چاپ می شود

خبرگزاری بسیج: مدیرکل مطالعات و پژوهش شورای عالی ایثار و شهادت از انتشار مقالات علمی همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا در مجلات معتبر علمی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۸۵۲۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در اذربایجان شرقی به نقل از کمیته اطلاع رسانی همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا، حسن شهرکی پور در جمع اعضای کمیته علمی این همایش با اعلام این خبر گفت: برجسته ترین بخش این همایش ملی توجه علمی به فرهنگ ایثار و شهادت و داوری آن توسط قشر دانشگاهی است که نوید بخش عملیاتی شدن ماحصل مقالات ارایه شده به آن است.

وی ابراز داشت: متولی کردن دانشگاه و دانشگاهیان در چنین همایشی تاکنون در کشور کمتر انجام شده یا به عبارتی نشده است که همین امر اعتبار بسیار بزرگی به این همایش ملی می بخشد.

شهرکی پور با اشاره به اینکه غفلت از فرهنگ شهدا نابخشودنی است ادامه داد: تمام دنیا برای تبیین تاریخ جنگ خود ورود پیدا کرده است و مرامنامه ای با آداب خاص در دست دارند تا به ترویج راه کسانی که برایشان ایثار کرده اند بپردازند.

وی در ادامه برای استفاده از توان علمی دانشگاهیان برای تولید مقالات قابل ارایه در چنین همایشی اظهار کرد: هم اکنون بیش از دو هزار و 100 نفر هیئت علمی از فرزندان شهدا و ایثارگران از سال 89 تاکنون در سطح مراکز علمی کشور جذب شده اند که جوان و پر انرژی و علاقه مند به حضور در چنین جریانات علمی هستند و می توان با اعزام سفیران علمی به مراکز آموزش عالی دیگر استان ها از توان علمی آنها نهایت استفاده را کرد.

در دبیر علمی همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا در ادامه با تشریح اقدامات علمی انجام شده در خصوص مقالات دریافت شده از استادان و دانشجویان دانشگاه های سطح کشور ابراز داشت: همیشه در مقوله فرهنگ زندگی اسلامی و ایرانی چشمی به بنیاد شهید بود که خوشبختانه با تدبیر بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی این امر آغاز شده است.

تورج هاشمی افزود: با تبلیغات صورت گرفته در فضای دانشگاه های استان های همجوار و دیگر استان های کشور تاکنون 80 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده و با حضور اعضای هیئت علمی هر روز جلساتی برای بررسی مقالات ارسال شده تشکیل می شود.

دکتر هاشمی ابراز داشت: در داوری و بررسی این مقالات از استادان ارزشی دانشگاه ها بهره گرفته شده است که از صمیم قلب علاقه مند به ادامه راه شهدا در بین جوانان و جامعه بوده و تلاش دارند با کارهای خود نقشی در این مسیر معنوی ایفا کنند.

دبیر کمیته علمی همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا همچنین از درج مقالات این همایش در سایت ISC خبر داد و گفت: با این اقدام بر جایگاه علمی همایش نیز افزوده شده است و فرستندگان مقالات می توانند از مزایای درجات علمی این مقالات نیز برخوردار شوند.

کتاب شناسی متون شهدا تهیه می شود

عضو کمیته علمی همایش از اقدام این کمیته علمی برای تهیه کتاب شناسی متون شهدا خبر داد و گفت: این مرجع مشتمل بر هزار عنوان کتاب می باشد که در روز همایش از آن رونمایی می شود و در آینده برای شهید پژوهی یک مرجع علمی و دانشگاهی معتبر خواهد بود و می تواند فرهنگ شهادت در آیینه نشر ایران را معرفی کند.

دکتر رسول زوارقی متفاوت بودن روح این همایش از سایر همایش های برگزار شده در مورد شهدا را نکته بارز آن داست و گفت: در این همایش شاهد غنای آثار رسیده در بخش علمی هستیم و به همین منظور برای انتشار این مقالات در قالب یک کتابچه حساسیت ویژه ای داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها