خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی:

بسیج سازندگی به دنبال درون زا کردن اقتصاد است

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان شرقی مردمی کردن اقتصاد و تلاش به درون زایی کردن آن را از رویکردهای بسیج سازندگی استان در حوزه اقتصادمقاومتی خواند.
کد خبر: ۸۷۲۱۶۰۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، سیدصفر قائمی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی در سپاه سراب گفت: در قالب ایجاد و فعال سازی کارگاه های زودبازده و کوچک به دنبال مردمی کردن اقتصاد هستیم.

وی با اشاره به فرامین رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر استفاده دولت از ظرفیت و توان بسیج و همچنین رضایت ایشان از اقدامات بسیج سازندگی افزود: بسیج در اجرای فرامین معظم له پیشگام بوده و توانسته است در این راستا گام های اساسی بردارد.

قائمی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و افزایش تولید و مقابله با رکود را در گرو توجه به مسائل اصلی در حوزه اقتصاد و عملیاتی کردن اقتصادمقاومتی دانسته و ابراز داشت: آثار تاسیس بسیج سازندگی تقویت روحیه جهادی بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت خدمت به محرومین و محرومیت زدایی، نقش بسیج را در این حوزه بی نظیر ارزیابی و خدمت به محرومین را عین اسلام و امربه معروف عملی عنوان کرد.

قائمی با بیان اینکه در مسئله اقتصاد آن چیزی که مهم و اصل است، مسئله تولید داخلی در جهت ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است، اظهار داشت: احیای فرهنگ کار و رونق تولید با رویکرد مردمی کردن آن تحقق پیدا خواهد کرد.

وی اقتصادمقاومتی را علاج مشکلات اقتصادی و پاسخ به مطالبات مردم دانست و بیان کرد: با اقتصادمقاومتی می توان به جنگ بیکاری و رکود رفت و با مهار گرانی در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی و فرصت های بسیاری برای کشور ایجاد و اقتصاد را پویا کرد.

قائمی استفاده از متخصصین و پزشکان و افراد نخبه در محرومیت زدایی را از اقدامات ارزشمند بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: به زودی گروهی از متخصصین خبره در بیمارستان صحرایی ملکان به محرومین خدمت ارائه خواهند کرد.

وی ادامه داد: همه برنامه های بسیج سازندگی سپاه عاشورا روستا محور بوده و با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان، کمک به وضعیت اقتصادی، ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی بوده و ارایه خدمات پزشکی، ساخت طرح های خدمات رسانی و منزل مسکونی برای افراد بی بضاعت، تامین سبد غذایی و نیز لوازم التحریر برای خانواده ها و محصلان بی بضاعت با محوریت محرومیت زدایی در استان عملیاتی می شود.

قائمی حمایت و ارایه تسهیلات ویژه برای ایجاد کارگاه های کوچک تولیدی در روستاهای دورافتاده از جمله برنامه های اولویت دار بسیج سازندگی استان به شمار می رود و در این ارتباط قرار است بیش از یکهزار و ۵۰۰ طرح در قالب اقتصاد مقاومتی مورد حمایت قرار گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه دغدغه اصلی جمهوری اسلامی رفع محرومیت از چهره روستاهای دورافتاده است، گفت: بخش اعظم ماموریت های بسیج سازندگی برای محرومیت زدایی با هدف کارآمد سازی اقتصاد روستایی است تا از مهاجرت های روستاییان جوگیری به عمل آید که به عنوان فعالان اقتصاد مقاومتی در کشورند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها