برای کمک به نابینایان آذربایجان شرقی؛

لباس و کفش مسی ایرانی فروخته می شود

در نشست خبری موسسه فرهنگی هنری بصیر تبریز و از سوی مهمان ویژه این موسسه(بهزاد زاد علی اصغر) که به همراه تیم پنج نفره فوتبال کشورمان در بازی های پاراالمپیک توانسته است، مدال نقره بازی ها را از آن خود کند، مطرح شد: با قیمت گذاری های انجام شده، لباس و کفش ورزشی این بازیكن در بازي نهايي جهت کمک به نابینایان به مبلغ 40 میلیون تومان فروخته می شود.
کد خبر: ۸۷۵۹۶۶۷
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بهزاد زاد علی اصغر با اعلام این خبر، از خیران استانی و کشوری خواست با خرید این کفش و لباس که از سوی افراد زیادی نیز امضا شده، کمک کنند که همه هزینه های این اقدام خیرخواهانه صرف نابینایان استان می شود.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان استانی در رسیدگی به وضعیت معلولان و با بیان اینکه معلولیت تنها برای معلولان نبوده و به استان و شهر می گردد، اظهار کرد: مسئولان وظیفه دارند بودجه ای که برای این قشر از جامعه در نظر گرفته شده است، در محل درست خود صرف کنند و نباید با دید ترحم نگاه شود.

 

نایب رئیس موسسه بصیر تیریز نیز در سخنانی با بیان اینکه وضعیت برخورد با معلولان به خصوص نابینایان و کم بینایان از سوی مردم بهتر شده، خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاع رسانی و آگاهی های صورت گرفته شده به خصوص از طریق رسانه ها، نگرش و فرهنگ مردم تبریز نسبت به برخورد با معلولان بهتر شده است.

روح اله ساعی با اشاره به توانمندی اعضای این موسسه در بخش های مختلف، اظهار کرد: نابینای 12 ساله ای است که در زمینه طراحی وب فعالیت دارد یا هنرمند صنایع دستی که تاکنون نمایشگاه های مختلفی را برپا کرده که افراد زیادی نمی توانند باور کنند و این نشان از توانمندی این افراد دارد که نیازی به ترحم و دلسوزی نیست.

وی از رسانه های خواست با معرفی فعالیت های موسسه فرهنگی هنری بصیر به جامعه، خیران علاقمند استانی را برای کمک به این موسسه ترغیب کنند تا کارهای بهتری در زمینه کمک به نابینایان و کم بینایان استان برداشته شود.

 

مهدی رفعتی نیز در سخنانی با اشاره به توانمندی های زیاد اعضای این موسسه در رشته های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ... اظهار داشت: متاسفانه آن طور که شایسته است به این افراد اهمیتی داده نمی شود .

وی با اشاره به مشکلات مادی موسسه بصیر و عضویت 1200 خیر در این موسسه، اذعان کرد: خیران عضو در این موسسه در زمینه های مادی، آموزشی، تولید منابع گویا، مربیگری صنایع دستی فعالیت دارند که امیدواریم با جذب خیران بیشتر، کمک های مادی مورد نیاز موسسه از طریق آن ها تامین شود.

نایب رئیس شورای شهر تبریز نیز که به صورت اتفاقی در این نشست حضور داشت، با انتقاد خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی مبنی بر بی توجهی مسئولان شهری نسبت به موفقیت بهزاد زادعلی اصغر در پاراامپیک ریو و مطرح کردن آرزوی این ورزشکار برای دیدار با علی دائی، قول داد: با فرارسیدن زمان دیدار تیم های تبریزی با نفت تهران به سرمربیگری علی دائی، مقدمات این دیدار فراهم شده و این آرزو محقق شود.

محمدحسین جعفری در پاسخ به پیشنهاد دیگر خبرنگار خبرگزاری بسیج مبنی بر نگهداری بخشی از مدال های بهزاد زاد علی اصغر به عنوان نخستین لژیونر ایرانی فوتبال پنج نفره، بیان داشت: اگر بهزاد زاد علی اصغر هم نسبت به این کار تمایل داشته باشند، می توانیم اقدامی در این خصوص نیز انجام دهیم.

 

وی که به عنوان یکی از اعضای هئیت مدیره موسسه بصیر نیز با این موسسه همکاری دارد، اظهار امیدواری کرد: شهرداری تبریز با مناسب سازی فضای شهری، مشکلات ناشی از تردد افراد نابینا و کم بینا را مرتفع کنند.

جعفری در پایان، تندیس شهید مهدی باکری را که به وی اهدا شده بود، به مسئولان موسسه فرهنگی هنری بصیر اهدا کرد.

*بهزاد زادعلی اصغر(ورزشکار تبریزی) به عنوان مهاجم تیم پنج نفره کشورمان در مسابقات پاراالمپیک و به دنبال سوپرگل به یاد ماندنیش مقابل تیم مراکش، از سوی سایت نشریه انگلیسی «سان» به عنوان «مسی فوتبال نابینایان» ملقب شد.

ارسال نظرات