معرفی پیشینه تبریز، با تکیه بر عکاسی مستند و تاریخی

شهردار تبریز در دیدار با کامران عدل، عكاس شاخص معماری و مستند اجتماعی، خاطرنشان کرد: هنرعکاسی، از مهم‌ترین بسترهای انعکاس گذشته پرافتخار شهر است.
کد خبر: ۸۷۶۶۹۴۴
|
۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اذربایجان شرقی به نقل از شهرداری تبریز، صادق نجفی با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش قابل‌توجهی از افتخارات فرهنگی شهر تبریز و خاطرات ارزشمند آن، در چارچوب هنر عکاسانی ثبت شده که با موقعیت‌شناسی درست از ضرورت ثبت وقایع تاریخی، شهر را از اسناد مهم تصویری برخوردار کرده‌اند.
وی با تاکید بر این‌که حرکت در مسیر افق‌های دوردست، بدون توجه به گذشته میسر نیست، اظهار داشت: برنامه‌های گردشگری تبریز 2018، با پشتوانه اسناد مکتوب تاریخی و تصاویر مستند قدیمی، در محتوای غنی‌تر و تاثیرگذارتری تداوم خواهد داشت.

نجفی با اشاره به مجموعه نفیس کامران عدل در خصوص تاریخ تبریز و آذربایجان بیان کرد: در این راستا، استفاده از مجموعه تصاویر فاخر حضرتعالی، را غنیمت می‌دانیم و امیدواریم با استفاده از این موهبت ارزشمند، جاذبه‌های تبریز را به گردشگران و شهروندان معرفی کنیم.
کامران عدل نیز در این دیدار با قدردانی از شهردار تبریز، ابراز امیدواری کرد مجموعه تصاویر هنری و مستند از تاریخ تبریز، در قالب نخستین موزه عکاسی ایرانثبت و در خدمت معرفی پیشینه متمدن شهر تبریز باشد.

ارسال نظرات