نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی؛

نخبگان بسیجی در راه اقتدار علمی کشور تلاش کنند/مبانی بسیج برگرفته از متون دینی است

رئیس مجمع عالی بسیج آذربایجان غربی گفت: هر کس در هر شغلی و هر فعالیتی که در حال خدمت به مردم است بسیجی محسوب می شود اما اگر در عرصه علم دانش تلاش کند ارزشمند تر است چراکه جایگاه علم در دین مبین اسلام از مراتب والایی برخوردار است.
کد خبر: ۸۷۸۴۴۳۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در در جشنواره جهادگران علم و فناوری که در محل سالن اداره برق ارومیه و با حضور فرماندهان بسیج، مسئولان، پژوهشگران و مبتکران در ارومیه برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فرارسیدن رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) ، یاد و خاطره شهدای بسیجی را که در جبهه های حق علیه باطل جان خود را در راه اعتلای پرچم توحید نثار نمودند گرامی داشت.

وی شجره طیبه بسیج را از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: مبانی بسیج این نهاد مردمی و الهی برگرفته از متون دینی است که توسط امام خمینی(ره) تشکیل یافته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: هر کس در هر شغلی و هر فعالیتی که در حال خدمت به مردم است بسیجی محسوب می شود اما اگر در عرصه علم دانش تلاش کند ارزشمند تر است چراکه جایگاه علم در دین مبین اسلام از مراتب والایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: بطوریکه خداوند متعال در قران کریم به قلم سوگند یادکرده اند بنابراین اگر انسان در این عرصه قدم بردارد در نزد خدا از اجر و پاداش ارزشمند تری برخوردار خواهد بود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل کمیته های هم اندیشی پژوهشگران نیز اظهار کرد: از این رو انتظار می رود تا نخبگان با هم اندیشی بیشتر با یکدیگر در راه اقتدار علمی کشور تلاش کنند تا بتوانند مشکلات کشور را در حوزه های مختلف برطرف کنندذ.

رئیس مجمع عالی بسیج آذربایجان غربی گفت: یکی از محورهای عزت و اقتدار هر کشوری مراتب علمی آن کشور است .

ارسال نظرات