خبرهای داغ:
امام جمعه هریس:

اولویت آموزش و پرورش باید حرفه آموزی دانش آموزان باشد

امام جمعه هریس در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان این مطلب، اجرای طرح «هر دانش آموز یک مهارت» را در این زمینه موثر عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۶۵۳۸۵
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام قهرمان احمدی افزود: تعامل بیشتر مرکز آموزش فنی و حرفه ای با آموزش و پرورش نقش به سزایی در حرفه آموزی دانش آموزان ایفا می کند.
وی اظهار کرد: در این راستا برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان بهترین راه برگزاری کلاس های آموزش فنی و حرفه ای در مراکز آموزش فنی حرفه ای این شهرستان است.
حجت الاسلام احمدی گفت: این سازمان نقش اساسی و تعیینکننده ای در تربیت و پرورش دانش آموزان و نسل آیندهساز کشور بر عهده دارد از این رو باید با اجرای دقیق این طرح، افرادی با مهارت های گوناگون تحویل جامعه دهد.
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در ایجاد اشتغال در جامعه، ادامه داد: با اجرای این طرحها و اهتمام مدیران مجموعه آموزشو پرورش، امید است در آینده شاهد رشد و تعالی نسل جوان جامعه باشیم.
وی با اشاره به اینکه عدم نیازسنجی و توجه به علایق دانشآموزان و دانشجویان از آسیبهای آموزشی کنونی جامعه ما است، گفت: باید با احصا و اولویتبندی علایق دانش آموزان، دانشجویان و نسل آیندهساز، آن ها را به سمتحرفهآموزی در زمینههایی که به آن ها علاقهمند هستند، سوق داد.
امام جمعه هریس اظهار کرد: ادامه روند مدرکگرائی و آموزشهای صرفا نظری بدون کاربرد عملی در بلندمدت خسارتهای جبرانناپذیری را به بدنه نیروی کار فعال و متخصص جامعه وارد می کند.
حجت الاسلام احمدی افزود: این مهارتها منجر به مهارت اقتصادی میشود تا در صورت عدم موفقیت در رشته تحصیلی مورد نظر، بتوانند با تکیه بر مهارتی که در دوران دانشآموزی کسب کردند کارآفرینی داشته باشند.
وی نوع نگاه تعصبی خانوادهها به برخی رشتههای تحصیلی را چالشی بزرگ در هدایت درست تحصیلی دانشآموزان دانست و بیان کرد: خانوادهها به سختی میپذیرند که فرزندانشان در رشتههای فنی و حرفهای و کار و دانش تحصیل کنند در صورتی که این تقکر نیروی کار فعال این شهرستان را به سمت مدرکگرایی صرف سوق میدهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها