خبرهای داغ:
در نخستین جلسه کارگروه نمایشنامه نویسی حوزه هنری آذربایجان شرقی عنوان شد؛

مخاطب با متن نمایشنامه ها همذات پنداری نمی کند

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان ضمن قدردانی از حضور اعضا و پیشکسوتان عرصه نمایشنامه نویسی در این نشست، گفت: این نشست فرصت خوبی برای ما و نمایشنامه نویسان است و نتایج آن در صورت ادامه در بدنه تئاتر استان مشهود بوده و آن را تقویت خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۶۶۶۸۴
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، جواد کریم نژاد ادامه داد: این نشست با هدف تولید نمایش نامه های بومی و حمایت از نویسندگان مستعد استان در راستای اهداف کلان حوزه هنری، ترویج فرهنگ دین باوری و تشویق هنرمندان به تولید آثار نمایشی ارزشی در سطح استان و منطقه بخصوص در بحث نمایشنامه، تبیین ویژگی های دینی در نمایش¬های آئینی ـ بومی آذربایجان برگزار شد.

وی در ادامه مهم ترین مشکل در بخش نمایش نامه نویسی را عمومیت نداشتن اکثر نمایش نامه عنوان کرد که متاسفانه مخاطب با آن نمی¬تواند هم ذات پنداری کند.

کریم نژاد افزود: با توجه به منابع عظیمی از آئین ها و مراسم دینی در استان، متأسفانه در امر نمایشنامه نویسی کمتر به این مهم پرداخته شده است بنابراین ما در حوزه هنری آذربایجان شرقی بصورت ویژه از تحقیقات و نمایشنامه-هایی که با رویکرد پژوهشی به آئین های بومی بپردازد، حمایت خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: در نخستین کارگروه نمایش نامه نویسی مقرر شد، جلسات نقد آثار نمایشی و نشست های نمایش نامه خوانی بصورت ماهانه توسط حوزه هنری برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها