در هر دوره کشت؛

پدر و پسر کارآفرین بسیجی از گلخانه خود 70تن محصول برداشت می کنند

محسن عبدالهی به همراه پدرش در روستای اربطان مرند در گلخانه ای که با وام اقتصاد مقاومتی آن را از سنتی به صنعتی تبدیل کرده است در هر دوره کشت 70تن محصول برداشت می کند.
کد خبر: ۸۸۸۴۷۵۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

این کارآفرین بسیجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در خصوص ایجاد گلخانه خود گفت: این گلخانه را چندین سال پیش با سرمایه اولیه 200میلیون تومان راه اندازی و با 50میلیون وام اقتصادمقاومتی آن را از سنتی به صنعتی تبدیل کردیم.

وی افزود: این گلخانه در هشت سالن و در زیربنای سه هزار و 200متر مربع بوده که علاوه بر پدرم، چهار نفر دیگر نیز در آن مشغول فعالیت هستند.

عبدالهی در خصوص برداشت محصول گلخانه خود نیز بیان کرد: هر سال دوبار بذر محصولات خود را که خیار و گوجه فرهنگی است می کاریم که هر دوره کشت پنج ماه به طول می انجامد تا محصولات خود را برداشت کنیم.

 

وی ادامه داد: کشت گلخانه ای به خصوص خیار کار حساسی است و شرایط خاصی دارد بنابراین باید حوصله داشت تا بتوان باردهی محصول خود را دید.

عبدالهی با اشاره به اینکه محصولات گلخانه اش به بازار مرند و تبریز عرضه شده و توزیع می شود، اظهارداشت: عده ای برای قرارداد کشت محصول از روسیه نیز آمده بودند ولی به علت قیمت کمی که دادند حاضر به بستن قرارداد نشدیم.

 

این کارآفرین بسیجی ضمن قدردانی از بسیج سازندگی که عرض سه ماه توانسته وام اقتصادمقاومتی برای گلخانه اش بگیرد، علاقه را مهم ترین شاخصه برای ایجاد چنین کارگاه هایی دانست.

ارسال نظرات