عکاس دروان دفاع مقدس در گفتگو با بسیج:

شهادت هنر شهید/دشمن کار بزرگ شهدا را برنمی تابد

عکاس دروان دفاع مقدس در حاشیه آیین شبی با شهید جنگجو در مسجد شمچیان تبریز شهادت را مهم ترین هنر شهید عنوان و بیان کرد: این هنر شهید است که از وی در جامعه اسطوره می سازد.
کد خبر: ۸۹۱۳۷۷۳
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸

بهزاد پروین قدس در گفتگو با خبرگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: همه شهدا با صلابتی و اعمال و رفتار متفاوتی که داشتند توانستند راه شهادت را انتخاب کرده و به آن برسند و شکی در آن نیست.

وی در جواب سوالی در خصوص عکسی از شهید جنگجو در داخل گل و لای که یک عکاس مسیحی از وی گرفته و در مصاحبه اش با «بی بی سی» گفته این شهید در آن گل و لای می ترسید و می گفت به زور پدرش به جبهه آمده است، گفت: شهید جنگجو جسور و با صلابت بود طوری که شهید چمران او به جمع نیروهای خود دعوت کرده و به وی مسئولیت داده بود.

پروین قدس ادامه داد: همزمان با این شهید پدر و برادرش نیز در جبهه بودند و اصلا طوری نبود که شهید جنگجو را به اجبار بفرستند و در مصاحبه های مادرشان نیز شیرزنی وی را می توان با وجود کهولت سن دریافت.

این همرزم شهید اضافه کرد: از آن گذشته شهید پس از چندین سال حضور در جبهه و شرکت در عملیات های مختلفی چون عملیات مسلم بن عقیل، فتح المبین، والفجر 4 و خیبر، در عملیات خیبر به شهادت رسیده و پیکرش مفعود الاثر شده بود و شهادتش در 13سالگی نبوده است.

پروین قدس تاکید کرد: مطرح شدن برخی مطالب در خصوص این شهید و شهدا برای زیر سوال بردن کار بزرگ شهداست که متاسفانه دشمن آن را برنمی تابد و ما باید هوشمندانه اجازه مطرح شدن برخی از مطالب کذب را در جامعه نداده و زمینه آن را فراهم نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید جریان ساز است و با آمدن آن ها در جامعه روحیه خودباوری تزریق می کنند و به آرمان ها و ارزش ها هویت، ارزش و اعتبار می بخشند.

ارسال نظرات